کد خبر: ۱۱۷۷۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۵     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
وزیر ورزش و جوانان گفت: انتخابات را نباید به فرآیند اصلاح اساسنامه ارتباط دهیم.

به گزارش598،  به نقل از خبرگزاری فارس، محمد عباسی در پایان جلسه هم‌اندیشی کمیته ملی المپیک با رؤسای فدراسیون‌ها گفت:‌ این جلسه با درخواست هیئت اجرایی بوده اما حس کردم اگر نیایم ممکن است تعبیر دیگری شود. نکات کاملاً روشن است. ما کشور متمدنی هستیم اما ای کاش به هیچ عنوان مجمع به تعویق نمی‌افتاد. دوستان برای اساسنامه زحمت کشیدند اما اصلاح آن ضروری نبود.

وی ادامه داد:  کاش این اتفاق نمی‌افتاد البته این صحبت‌ها نادیده گرفتن زحمات دوستان نیست. مجامع جهانی تشکیل شده و اصول کلی گفته می‌شود اما کمیته‌های ملی المپیک نقش تنظیم کننده فرهنگ‌ها با منشور المپیک را دارند. در منشور المپیک نوشته شده دین و سیاست ملاک نیست اما ما خودمان باید هماهنگ کنیم. قبلاً هم چندین تغییر داشتیم اما اکنون اتفاق دیگری می‌افتد. ما اگر بنویسیم همه چیز مطابق قانون است، مشکلی پیش نمی‌آید.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود در این نشست به عدم اختلاف وزارت و کمیته اشاره کرد و اظهار داشت: ما که دعوا نداریم و با دعوا چیزی حل نمی‌شود. ما اختلافی نداریم و نظام جمهوری اسلامی باید سیاست‌هایش اعمال شود.

عباسی به صحبت‌های خود با رؤسای بین‌المللی فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: همه رؤسا گفتند ما در اداره ورزش شما دخالتی نمی‌کنیم. یکی از رؤسا به من گفت اگر در اساسنامه‌تان بنویسید که ما انتخابات نداریم و انتصابات است چیزی نمی‌گوییم اما وقتی می‌گویید انتخابات دارید و برگزار نمی‌کنید ما می‌گوییم چرا برگزار نمی‌کنید. توقع ما رعایت شکل موارد است باید این مسائل را بین خودمان حل کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کاری ندارد چه کسی انتخاب می‌شود به همین دلیل گفتم اساسنامه مشکلی ندارد. طبق اساسنامه ما یک نهاد عمومی دولتی هستیم که قبلاً هم همین بوده است. برخی اینها را قبول ندارند. اگر مجمع بخواهد اشکالات را بگیرد و بعد به IOC اعلام کند درست نیست. دوستان زحمت کشیدند. به آنها سه روز مهلت دهید و در اصلاحات مراعات کنید بنابراین اجازه دهید انتخابات را به فرآیند اصلاح اساسنامه ارتباط ندهیم.

 

عباسی افزود: این جلسه می‌تواند به عنوان مثال یک ماه دیگر را برای برگزاری مجمع تعیین کند،‌ بهتر است اصلاحات را سخت نگیریم و نباید انتخابات با بازی‌های آسیایی و انتخابات ریاست‌جمهوری برخورد کند. انتخابات ما که اطلاعات عمومی لازم ندارد بنابراین می‌تواند زودتر برگزار شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به مسئولان IOC هم گفتم این غیراخلاقی است که به ما اصرار دارید رؤسای برکنار شده را بازگردانیم. نباید سیستم ورزش کشور را متزلزل کرد. این موارد پیش از این هم بوده است. بعضی از کشورهایی که برای ما تصمیم می‌گیرند ورزشی ندارند به عنوان مثال در قضیه حذف کشتی از المپیک کسانی که عضو هیئت‌رئیسه هستند کشتی ندارند مانند بلژیک، قطر، بحرین و سوریه اما ایران ترکیه ، روسیه و آمریکا که کشتی دارند نقشی ندارند.

عباسی در پایان گفت: درباره مسائل مالی هم باید بگویم آخرین تأکیدات صورت گرفته است امیدوارم هرچه زودتر کمکی شود تا از بحران عبور کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها