کد خبر: ۱۱۷۸۳۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱
«دودکش» داستان زندگي 2 خانواده از قشر متوسط جامعه را روايت مي کند که در يک قاليشويي کار مي کنند. آن ها به زندگي عادي خود مشغول اند تا اين که اتفاقي رخ مي دهد.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ساخت مجموعه هاي تلويزيوني طي سال هاي اخير، روند پرشتابي گرفته است و در اين عرصه بازيگران و کارگردانان شاخصي نيز به توليد آثار ماندگار و جذاب اقدام کرده اند. در اين مطلب 3 مجموعه جديد تلويزيوني که گروهي از بازيگران شاخص در آن ها هنرنمايي مي کنند معرفي مي شود.

دودکش

در مجموعه «دودکش»، هومن برق نورد، بهنام تشکر، اميرحسين رستمي، سيما تيرانداز، نگار عابدي و الناز حبيبي نقش آفريني مي کنند.

«محمدحسين لطيفي» اين مجموعه را کارگرداني مي کند و در 26 قسمت براي پخش از شبکه اول سيما در دست ساخت است و قرار است در ارديبهشت يا خرداد سال آينده روانه آنتن شود. «دودکش» داستان زندگي 2 خانواده از قشر متوسط جامعه را روايت مي کند که در يک قاليشويي کار مي کنند. آن ها به زندگي عادي خود مشغول اند تا اين که اتفاقي رخ مي دهد. «زينب تقوايي» تهيه کنندگي سريال «دودکش» را برعهده دارد و فيلم نامه آن را «برزو نيک نژاد» به رشته تحرير درآورده است.

درباره کارگردان

محمدحسين لطيفي: اين کارگردان سينما و تلويزيون، متولد 1341 در تهران است. او فعاليت هنري خود را با نقاشي و مجسمه سازي و سپس پويانمايي شروع کرد و بعد از مدتي وارد عرصه فيلم سازي شد.

«لطيفي» فيلم هاي سينمايي سرعت، دختر ايروني، عينک دودي، خوابگاه دختران، روز سوم، توفيق اجباري و پاريس تا پاريس را کارگرداني کرده است.

او همچنين کارگرداني مجموعه هايي همچون کت جادويي، همسايه ها، سفر سبز، فرار بزرگ، صاحبدلان و نردبام آسمان را برعهده داشت.

فيلم شناسي بازيگران

هومن برق نورد: او که متولد 1348 است، علاوه بر سينما و تلويزيون در عرصه تئاتر هم فعاليت مي کند. «برق نورد» در کارنامه هنري اش بازي در فيلم ها و مجموعه هايي نظير بيداري، فاکتور هشت، اشک ها و لبخندها، ساختمان پزشکان، چک برگشتي، دزد و پليس و زمانه را به ثبت رسانده است.

بهنام تشکر: او که اهل بندر انزلي و متولد 1355 است، با بازي در نقش دکتر «نيما» در مجموعه «ساختمان پزشکان» بين بينندگان محبوب شد. «تشکر» تاکنون در فيلم ها و مجموعه هايي هم چون مختارنامه، تاکسي پليس، ساختمان پزشکان، بچگيتو فراموش نکن، ساخت ايران و دزد و پليس بازي کرده است.

سيما تيرانداز: اين بازيگر سينما، تلويزيون و تئاتر متولد 1349 در تهران و دانش آموخته رشته کارگرداني و بازيگري است. «تيرانداز» تاکنون در فيلم هايي نظير هامون، بانو، سايه هاي هجوم، پاداش سکوت و شکلات داغ و مجموعه هاي وکلاي جوان، جواني، خانه اي در تاريکي، حلقه سبز، در چشم باد،ستايش و سي امين روز نقش آفريني کرده است.

عصر پاييزي

داستان مجموعه تلويزيوني «عصر پاييزي» در يک عمارت نيمه قديمي و کمي عجيب اتفاق مي افتد. مردي در 65 سالگي تجديد فراش مي کند و اين ازدواج حوادثي را در پي دارد که حتي ساکنان عمارت را تحت تأثير قرار مي‌دهد. خانواده گسترده اي که از بستگان نوعروس 60 ساله اند با مادر همسر سابق داماد پير درگير مي شوند. در اين ميان پسر خانواده که مهندسي خلاق اما خجالتي است به تدريج وارد يک ماجراي عاشقانه مي شود، شخصيت عوض مي کند و به فردي کارآفرين تبديل مي شود.

در هم تنيدگي اين 2 ماجرا نيز به فراز و فرود داستان کمک شاياني کرده و باعث شده است فضاي شيرين و جذابي به وجود بيايد.

در اين مجموعه، بازيگراني همچون محمدرضا شريفي نيا، نسرين مقانلو، کوروش تهامي، فرزاد حسني، سپيده خداوردي، سعيد پيردوست و علي سليماني بازي مي کنند. «اصغر نعيمي» کارگرداني اين مجموعه را و تهيه کنندگي اش را «جمال شيرمحمدي» برعهده دارد. مجموعه «عصر پاييزي» در 50 قسمت در گروه مجموعه هاي تلويزيوني شبکه اول سيما و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي در حال توليد است. «محمدرضا شريفي نيا» علاوه بر بازي، انتخاب بازيگران اين مجموعه را هم برعهده داشت و فيلم نامه آن را هم علي ميرميراني، آزاده محسني و سمانه نامدار نوشته اند.

درباره کارگردان

اصغر نعيمي: او کارگردان فيلم هاي سينمايي «بي وفا» و «سلام بر عشق» است و کارگرداني چند قسمت از مجموعه «چهارچرخ» را نيز برعهده داشت.

فيلم شناسي بازيگران

کوروش تهامي: او متولد 1350 در تهران و دانش آموخته رشته تئاتر است. او براي نخستين بار در فيلم «سينما سينماست» بازي کرد و سپس در فيلم هايي نظير ساحره، شراره، اين زن حرف نمي زند، به رنگ ارغوان، شبانه، نسل جادويي و برف روي شيرواني داغ به ايفاي نقش پرداخت.

سعيد پيردوست: نقش آفريني اين بازيگر سينما و تلويزيون با بازي در فيلم «گوزن ها»ي مسعود کيميايي ماندگار شد اما با بازي در مجموعه هاي مهران مديري به شهرت رسيد. از جمله سريال هايي که او بازي کرده است مي توان به پاورچين، باغچه مينو، شب هاي برره، نقطه چين، باغ مظفر، مرد هزار چهره، قهوه تلخ و ويلاي من اشاره کرد.

نسرين مقانلو: اين بازيگر اهل اروميه است و تاکنون در فيلم هايي همچون همه دختران من، همسر، نابخشوده، دختري در قفس، مهمان مامان، سوپراستار، نفوذي و راه بهشت نقش آفريني کرده است.

روياهاي بيداري

رويا تيموريان، اميرحسين مدرس، پرويز پورحسيني، سهيلا رضوي و فرخ نعمتي، بازيگران سريال «روياهاي بيداري» هستند. اين سريال را «حجت قاسم زاده اصل» کارگرداني مي کند.

«روياهاي بيداري» نخستين مجموعه تلويزيوني شبکه «آي فيلم» است که مضموني اجتماعي دارد.

فيلم شناسي بازيگران

سهيلا رضوي: او متولد 1333 در تهران و همسر «فرخ نعمتي» بازيگر سينما و تلويزيون است.

«رضوي» بازي در سينما را از سال 1364 با «گردباد» کامران قدکچيان شروع کرد و تاکنون در فيلم هاي ديگري هم چون سراب، عاشقانه، چهره، هتل کارتن، مارمولک، يه حبه قند، آقا يوسف و ميگرن بازي کرده است.

پرويز پورحسيني: اين بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون متولد 1320 است و در فيلم هايي نظير رابطه، باشوغريبه کوچک، سراب، طلسم، کشتي آنجليکا، اوينار و روز فرشته و مجموعه هايي همچون مريم مقدس، شب دهم، مختارنامه و شيدايي بازي کرده است.

فرخ نعمتي: او متولد 1330 در تهران و دانش آموخته رشته مديريت اقتصاد است. «نعمتي» بازي در سينما را از سال 1363 با فيلم «زائر خلف» شروع کرد. از جمله فيلم هايي که نعمتي در آن ها بازي کرده است مي توان به سراب، تشکيلات، محموله، هتل کارتن، صنم، سيندرلا، ماهي ها عاشق مي شوند، آتش سبز و برف روي شيرواني داغ اشاره کرد.

وي همچنين در تلويزيون هم فعاليت مي کند. وي در مجموعه هايي نظير خانه سبز، ولايت عشق، سال هاي مشروطه، مدار صفر درجه، مختارنامه، در مسير زاينده رود و حيراني ايفاي نقش کرد.

رويا تيموريان: او همسر «مسعود رايگان» و متولد 1338 در تهران است. «تيموريان» فعاليت سينمايي خود را با بازي در فيلم «حسرت ديدار» محرم زينال زاده شروع کرد و سپس در فيلم هايي هم چون مرد باراني، شراره، دفتري از آسمان، زندان زنان، کافه ستاره، تيک، بيدمجنون، گوشواره، سنتوري، زادبوم، پستچي سه بار در نمي زند و گزارش يک جشن نقش آفريني کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها