کد خبر: ۱۱۸۰۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۵ اسفند ۱۳۹۱

سايت باراك اوباما دات آي آر: استفان لندمن در سال 1934 در بوستون ماساچوست زاده شد. در سال 1956 لیسانس خود را از هاروارد اخذ نمود. دو سال در ارتش آمریکا خدمت کرد و در سال 1960 در رشته مدیریت بازرگانی از دانشکده وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا فوق لیسانس گرفت. نوشتن در مورد موضوعات مهم اخلی و بین‎المللی را در تابستان 2005 آغاز نمود. در اوایل 2007، اجرای برنامه رادیویی را بر عهده گرفت. اکنون لندمن برنامه "ساعت خبر" رادیو پروگرسیو را در شبکه ای با همین نام، هفته‌ای سه بار اجرا می‌کند که در آن، میهمانان مهمی دعوت می‌شوند.

لندمن جایزه پروژه سانسور در سال 2008 و جایزه باشگاه خبرنگاری بین‌المللی مکزیک در سال 2011 را دریافت کرده است. وی تالیفاتی چون "حرفه بانکداری: اعلان جنگ به انسانیت"، "وال استریت چگونه پوست آمریکا را کند؟" و "باتلاق عراق: بهای استکبار امپریالیستی" را به رشته تحریر درآورده است.
اظهارات لندمن در کنفرانس ماه گذشته هالیوودیسم در تهران که به صورت ویدئو کنفرانس پخش می‌شد و وی در این اظهارات عنوان کرده بود که تا لحظه آخر عمر، برای اعتقاداتش خواهد جنگید، باعث تاثر شدید مهمانان داخلی و خارجی این همایش شده بود.


* رهبران ایران مخالف سلاح هسته‌ای هستند
استفان لندمن طی گفتگویی با بخش انگلیسی خبرگزاری مهر، در پاسخ به این سوال که چرا با اینکه رهبران ایران، خرید و فروش و استفاده از سلاح هسته‌ای را امری "حرام" دانسته و ایران در جریان جنگ تحمیلی، برخلاف صدام از سلاح شیمیایی استفاده ننمود، اما ایران باز هم از سوی دولت‌های غربی تحت فشار قرار میگیرد؟ تصریح کرد: رهبران ایران، نمایندگان آمریکا در کشورشان را در جریان یک انقلاب مردمی سرنگون کرده‌اند.

وی افزود: رهبران ایران همیشه منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای را خواسته‌اند و حامی انرژی هسته‌ای غیر نظامی بوده‌اند. اما اسراییل یک قدرت هسته‌ای خیلی خطرناک و تهدیدی برای امنیت منطقه است.

لندمن با بیان اینکه رهبران اسراییل در مورد ایران دروغ می‌گویند، افزود: آن‌ها در شراکت با ایالات متحده، به دنبال جایگزین کردن یک رژیم دست نشانده طرفدار غرب به جای حکومت مستقل فعلی هستند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه هسته‌ای مشروع ایران، مشکل اصلی آمریکا و اسراییل نیست بلکه سرپوشی برای تلاش آنان به تغییر رژیم در ایران است، تصریح کرد: اگر ایران برنامه هسته‌ای هم نمی داشت، آنها بهانه دیگری جور می‌کردند.

لندمن تجربیات عراق و لیبی را بهترین دلایل برای این موضوع دانست که بازرسان کنترل سلاح، خود جاسوس‌های دولت آمریکا هستند و افزود: در مورد لیبی و عراق ادعا می‌شد این کشورها به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی هستند. دروغهای بزرگ مقدمه مناقشات هستند. رسانه‌های آمریکایی نیز این ادعاها را تکرار می‌کنند. وحشت‌آفرینی، سیاست آنان است. آنان افکار عمومی را برای حمایت از چیزی بسیج می‌کنند که کوچکترین اساسی ندارد.

* راهپیمایی امسال 22 بهمن را دیدم و شگفت‌زده شدم!

وی در پاسخ به این سوال که چرا به رغم افزایش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‎ها علیه مردم ایران، آنها امسال با تعداد بیشتری در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب خود شرکت کرده بودند؟ اظهار داشت: مراسم سالگرد سی و چهارم پیروزی انقلاب اسلامی را پیگیری کردم و واقعاً برایم شگفت انگیز بود. همین طور مراسم سال پیش و سالهای پیشین.
لندمن با بیان اینکه پیام حضور مردم در ایران در این راهپیمایی این بود که آنها حامی حکومت خود هستند، اظهار داشت: مردم ایران خواستند به آمریکا این پیام را برسانند که تحریم‌ها غیرقانونی و بی اثر هستند.
این فعال رسانه‌ای آمریکایی افزود: ایرانیها می دانند که مقصر چه کسانی هستند. آنها نادان نیستند و می‌دانند که این آمریکا و اسراییل هستند که تمام مسئولیت این سختی‌ها را بردوش دارند.
به گفته وی، در اروپا و مناطق دیگر، ملت‌ها مجبورند تحت فشارهای آمریکا، چیزی را انجام دهند که مد نظر آمریکاست اما مثلاً در ونزوئلا، مردم همان کاری را می‌کنند که مردم تهران انجام می دهند: آمدن به خیابانها و طرفداری از حکومت. در هیچ جا در غرب یا در اسراییل چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد که اینهمه جمعیت، در حمایت از حکومت به خیابان‌ها بیایند بلکه برعکس، تظاهرات ضد دولتی در واکنش به اوضاع اقتصادی بد راه می‌افتد.

* آمریکایی‌ها نادانند و گول زدنشان خیلی ساده است

خبرنگار از لندمن پرسید: در حالی که دولت آمریکا عنوان میکند، هدف تحریمها ایران است، اما شاهد تحریم دارو برای بیماران خاص و یا تحریم فروش هواپیماهای مسافربری به ایران و یا تحریم کالاهای مصرفی هستیم که تماماً اهدافش مردم ایران هستند. آیا افکار عمومی جهان، در حمایت از مردم ایران وارد اعتراضات علیه دولت آمریکا خواهند شد؟

این فعال آمریکایی با بیان اینکه  تحریمها اقتصاد و مردم معمولی را هدف قرار می‌دهد، اظهار داشت: اصلاً تحریمها برای همین منظور طراحی شده‌اند. قرار نیست مانعی بر سر راه دولت‌ها برای عدم دستیابی به سلاح هسته‌ای ایجاد کنند بلکه قرار است بر مردم فشار بیاورند تا مردم به سمت براندازی حکومت و جنگ داخلی با خود بروند که این ضدانسانی‌ترین شکل دخالت در امور داخلی کشورهاست. گرچه این استدلال در مورد ایران غلط است و مردم ایران، واشنگتن، تل آویو و شرکای شرور آنان را مقصر می‌دانند.

این فعال رسانه‌ای آمریکایی با اظهار بدبینی به مردم آمریکا برای اعتراض به اقدامات ضدانسانی دولت این کشور تصریح کرد: آمریکاییها مردمانی با کمترین اطلاعات و بیشترین خوشگذرانی هستند. آنها نادانند و گول زدن آنان خیلی ساده است. آنها ایران را مهمترین خطر برای صلح جهانی می‌نامند. به نظر من این طرز فکر، واژگونه دیدن پدیده‌هاست. این تفکر نشان می‌دهد که آنها چقدر کوچک هستند. دولت خودشان انسانیت را تهدید می‌کند. برخی از آنان این را می‌دانند و اگر واکنش بدهند بهتر خواهد بود.

* در غرب دانشگاهیان و خبرنگاران پول می‌گیرند تا دروغ بگویند

لندمن در پاسخ به این سوال که وظیفه مصلحین جهانی و به خصوص اندیمشندان منتقد آمریکایی و غربی در قبال ایران چیست؟ اظهار داشت: در آمریکا، غرب و اسراییل، بیشتر روزنامه نگاران، دانشگاهیان و شخصیت‌های مهم دروغ می‌گویند. آنها برای دروغ گفتن مبالغ کلانی دریافت می‌کنند. گفتن حقیقت ممنوع است. کسانی که حقیقت را می گویند خفه می‌شوند. من اغلب در رسانه‌های معمولی آمریکایی و شبکه پرس تی وی مصاحبه می‌کنم اما هیچ وقت توسط یک رسانه معروف آمریکایی دعوت به ارائه بحث‌هایم نشده‌ام؛ در حالی که شعار آنها، شنیدن صداهای مختلف است.
وی ادامه داد: زمانی از نیویورک تایمز خواستم برای آنها بنویسم و دستمزدی هم نمی‌خواستم. هیچ یک از مطالب مرا نخواستند چاپ کنند. تلویزیون‌های آمریکایی با من کاری ندارند. با خفه شدن صداهای معمولی، آمریکایی‌ها از دریافت حقیقت محروم می‌شوند. آنها برای یافتن حقیقت تلاش نمی‌کنند و اجازه می‌دهند که واشنگتن به جنایت‌های خود ادامه دهد که هیچ نشانی از پایان ندارد.

* برنامه آمریکا تجزیه کشورهای بزرگ و مدیریت منابع انرژی آنهاست

خبرنگار پرسید، رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و زیر نظر بازرسان آژانس هم نیست اما ایران کشوری است که 300 سال است به هیچ کشوری حمله نکرده و سلاح هسته ای را حرام میداند، از نظر شما آیا مشکل آمریکا با ایران، موضوع هسته‌ای است و یا به این خاطر است که آمریکا علاقه ای به دیدن پیشرفت‌های اخیر ایران در زمینه های نانو، پزشکی، فضایی، هسته ای و ... ندارد؟

لندمن با بیان اینکه اسراییل یک قدرت هسته ای خطرناک است، افزود: برنامه‌های هسته ای اسراییل دهه ها قدمت دارد و نیز دارای سلاحهای شیمیایی و بیولوژیک است و جنگ طلبی اولویت آنان است. اما ایران صلح می خواهد و هیچ کس را تهدید نکرده است، حتی در طول سده ها. اما کمتر کسی در غرب این را درک می کند اما دروغهای بزرگ را که به خورد آنها داده می شود باور می کنند.

این فعال آمریکایی با بیان اینکه دولت آمریکا می خواهد ایران یک کشور وابسته باشد، افزود: آنها نمی‌خواهند ایران پیشرفت علمی و فنی داشته باشد. آمریکا میخواهد منابع انرژی ایران را کنترل نماید و آن را مانند شبه جزیره بالکان تجزیه نماید. همان را برای سوریه نیز می خواهد. عراق قبل از سال 2003 دیگر وجود ندارد. لیبی تحت حاکمیت قذافی نیز از بین رفته است. مدیریت نفت این کشورها به شرکت‌های آمریکایی منتقل شده. سوریه در همین راستا، درگیر است. آنها می خواهند کل منطقه زیر یوغ و کنترل آنان باشد و جنگ یک راه برای دستیابی به آن است

* مذاکرات آلماتی هم به نتیجه نمی‌رسد

این فعال رسانه‌ای آمریکایی که از نزدیک موضوع هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند، در پاسخ به این سوال مهر که با توجه به وجهه ی منطقی تر غرب در جریان مذاکرات هسته ای اخیر با ایران در آلماتی قزاقستان، آیا غرب به سمت رویکردهای سازنده تر و منطقی تر در قبال ایران خواهد رفت؟ تصریح کرد: من در چند مذاکره اخیر چیز مثبتی ندیدم. واشنگتن قطعنامه مسئولانه را وتو می کند. اسراییل در پشت پرده نیز همین کار را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را هرچند قانونی باشد، قبول نمی‌کند، افزود: مذاکرات جدید هم بهتر از مذاکرات قبل نخواهد بود. واشنگتن شکست آنرا تضمین می‌کند و می‌خواهد که این دیگ همچنان جوشان باقی بماند. چون لابی اسراییل اینطور می‌خواهد.

وی در پایان با بیان اینکه اظهاراتش عموماً باعث عصبانیت مقامات آمریکایی می‌شود، افزود: می‌خواهم که آنها عصبانی شوند و دوست دارم جنبش ضد جنگ اوباما را به چالش بکشد چون او انسانیت را تهدید می‌کند. متوقف ساختن وی بایستی اولین اولویت باشد. در مورد اسراییل هم همین طور. نتانیاهو یک لات بین‌المللی است و اسراییلی‌ها باید توضیح دهند که چرا وی را دوباره انتخاب کردند. کنیسه جدید، تندروترین کنیسه در تاریخ اسراییل است و مرا به شدت نگران کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها