کد خبر: ۱۱۸۱۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
کاراکاس یک مقام مسئول نظامی آمریکا را به اتهام توطئه علیه امنیت ملی ونزوئلا، در پی اعلام خبر درگذشت «هوگو چاوز»، از این کشور اخراج کرد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «المنار»، «نیکلاس مادورو» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که یک مقام مسئول نظامی در سفارت آمریکا در کاراکاس پس از اتهام به تلاش برای برقراری تماس با مقامات مسئول نظامی ونزوئلا و پیشنهاد اجرای طرح‌هایی برای ناامن کردن این کشور، اخراج شد.

وی افزود: نام این شخص «دیوید دیل موناکو» از مقامات نیروی هوایی آمریکا است که به او 24 ساعت مهلت داده شده تا وسایلش را جمع و ونزوئلا را ترک کند.

مادورو دشمنان تاریخی ونزوئلا را عامل ابتلای چاوز به سرطان دانست.

وی تاکید کرد که یک کمیته علمی برای بررسی این مسئله تشکیل خواهد شد و تردیدی نیست که دشمنان تاریخی امت ما همواره به دنبال راهی برای بیمار کردن رهبر ما بوده‌اند.

مادورو چندی پیش در پی وخیم شدن حال هوگو چاوز از سوی خود او به عنوان جانشنیش انتخاب شد و تا زمان برگزاری انتخابات جدید ریاست‌جمهوری در ونزوئلا زمام امور این کشور را برعهده خواهد داشت.

وی عصر دیروز با اعلام خبر درگذشت رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد که در چند روز اخیر وضعیت جسمانی چاوز به دلیل مشکلات تنفسی رو به وخامت گذاشته بود و به همین دلیل فوت کرده است.

بر اساس اعلام رسانه‌های ونزوئلا چاوز 58 ساله در ساعت 16:25 روز سه شنبه به وقت محلی در بیمارستانی در کاراکاس درگذشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها