کد خبر: ۱۱۸۲۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
پادشاه اردن در سفرش به ترکیه با اشاره به وضعیت سوریه از نظام این کشور خواست اقدامات جدی را برای آغاز روند انتقالی گسترده در سوریه اتخاذ کند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کنفرانس مطبوعات مشترک با عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به اوضاع کنونی سوریه از مقام‌های این کشور خواست اقداماتی برای آغاز روند انتقالی که همه گروه‌های سوریه را در بربگیرد، اتخاذ کنند تا به این وسیله از تقسیم شدن و تکه تکه شدن سوریه ممانعت شود.

وی همچنین اعلام کرد که با عبدالله گل در خصوص تلاش برای حل و فصل بحران سوریه جهت تامین شرایط مطلوب برای زندگی شهروندان سوری و بازگشت آوارگان سوری به سرزمین‌شان توافق کرده است.

پادشاه اردن در ادامه آغاز عملیات انتقال سیاسی در سوریه را برای توقف موج خشونت‌ها و حفظ وحدت اراضی سوریه امری ضروری خواند.

عبدالله گل نیز با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سوریه اعلام کرد، درگیری‌ها در سوریه باعث شده که حدود نیم میلیون سوری به اردن و ترکیه بگریزند.

بنا به گفته منابع دیپلماتیک ترکیه، مذاکرات ملک عبدالله دوم با مقام‌های ترکیه در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و روابط دو جانبه میان دو کشور است.

همچنین قرار است پادشاه اردن و مقام‌های ترکیه درباره آخرین تحولات منطقه‌ای بین‌المللی علاوه بر راه‌های تقویت همکاری‌های بازرگانی و سرمایه‌گذاری دو طرفه گفت‌وگو کنند.

ملک عبدالله دوم روز سه‌شنبه در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت رئیس‌جمهوری ترکیه وارد آنکارا شد، این سفر دو روزه است.

پادشاه اردن هنگام دیدار از بنای یادبود آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن، بر مزار وی اشک ریخت.

گریه عبدالله دوم

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، "محمت شیمشک"، وزیر دارایی ترکیه در جریان دیدار از بنای یادبود مصطفی آتاتورک، عبدالله دوم، پادشاه اردن را همراهی کرد.

پس از این دیدار، ملک عبدالله دوم در مراسمی رسمی در کاخ ریاست جمهوری چانکایا از سوی عبدالله گل، رئیس‌جمهوری ترکیه مورد استقبال قرار گرفت.

خیرالنساء گل، همسر عبدالله گل نیز در این مراسم رانیا عبدالله، همسر ملک عبدالله دوم را همراهی کرد.

علاوه بر این، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، وزیر دارایی و دبیرکل ریاست جمهوری ترکیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
باور نکنید! اشک تمساحه!
این مردیکه! شریک دزد و رفیق قافله است!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها