کد خبر: ۱۱۸۹۸۴
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
مشاور سیاسی رئیس جمهوری سوریه با اعلام اینکه هدف از توطئه علیه سوریه ایجاد محیطی برای پرورش تروریستها است، اعلام کرد: نتایج حمایت‌های غرب و ترکیه از گروه‌های تروریستی در سوریه این کشورها و جهان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بثینه شعبان، مشاور سیاسی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی در دهلی نو اعلام کرد: آنچه غرب و ترکیه در سوریه انجام می‌دهند اعم از حمایت و استقرار نیروهای تندرو و تروریستی، در نهایت نتایجش خود این کشورها و تمام جهان را در بر خواهد گرفت چرا که تروریسم هیچ مرزی نمی‌شناسد.

وی افزود: چیزی که در سوریه در حال حاضر اتفاق افتاده در حقیقت توطئه‌ای است که هدف آن ایجاد محیطی برای پرورش گروه‌های تروریستی در سوریه و ایجاد فضای رعب و وحشت در سوریه و سایر کشورهای جهان است که این اقدام توسط کشورهای غربی و عربی و برخی کشورهای مجاور با هدف حمایت از گروههای مسلح صورت می‌گیرد.

شعبان در ادامه عنوان داشت: نادانی کشورهای غربی نسبت به فرهنگ و تمدن سوریه باعث شده که این کشورها سوریه را به مثابه طعمه‌ای برای کشورهای حامی گروههای جنایتکار مسلح در تلاش‌شان برای براندازی نظام حاکم قرار دهند.

وی گفت: باقی ماندن بشار اسد در قدرت به خاطر حمایت مردم سوریه از وی و مخالفتش با تندروی و گروههای تروریستی است.

شعبان درباره حمایت دولت انگلیس از مخالفان سوریه نیز تاکید کرد: هزینه‌هایی که توسط انگلیس برای گروه‌های مخالف مسلح صرف می‌شود در واقع ضرر به ملت سوریه است و به ویرانی بیشتر این کشور می‌انجامد. انگلیس و کشورهای غربی اگر واقعا در اظهاراتشان درخصوص گسترش دموکراسی و حقوق بشر صادقند، باید از منطق استعمارگری دست کشیده و به دنبال راهکارهایی برای متوقف کردن کمک‌های تسلیحاتی به تندروها به بهانه مبارزه علیه نظام باشند و تلاش کنند تا راهکاری مسالمت آمیز را برای حل و فصل بحران سوریه بیابند نه اینکه به نادانی و تندروی کشتار چنان که الان مرتکب می شوند، ادامه دهند.

دولت انگلیس اعلام می‌کند که از مخالفان سوریه حمایت می‌کند اما آنها را به سلاح مجهز نمی‌کند، این در حالی است که ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس در نشست اخیر دوستان سوریه در رم پایتخت ایتالیا اعلام کرد، کشورش امکان دارد در آینده گروههای مخالف مسلح سوری را مجهز به سلاح کند.

مشاور سیاسی بشار اسد درباره مواضع دولت ترکیه نسبت به اوضاع سوریه نیز گفت: دولت اردوغان خصومت علیه سوریه و حمایت از گروههای مسلح، آموزش و پناه دادن آنها برای ضربه زدن به سوریه را افزایش داده است و این چیزی است که جمع کثیری از مردم ترکیه که روابط تاریخی محکم با مردم سوریه دارند، به شدت با آن مخالفند.

وی افزود: اسد اخیرا دیدارهای منظمی را با هیاتهای ترکیه‌ای که با سیاستهای حزب حاکم عدالت و توسعه درخصوص سوریه مخالفت دارند، داشته است.

شعبان درباره وضعیت سوریه و خرابی در شهرهای این کشور گفت: حجم ویرانیها و خرابیهایی که سوریه در پی ناآرامی‌های ماههای گذشته داشته بسیار زیاد بوده به نحوی که بیمارستان‌ها، مدارس و زیرساختهای این کشور تا حدود زیادی ویران شده اما همچنان دولت ترکیه ارسال سلاح و حمایتهای مالی به افراد مزدور و مسلح را ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت خارجه سوریه در دو نامه به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، ترکیه را به دخالت‌های پیاپی در امور داخلی سوریه و حمایت از گروههای مسلح تروریستی و وابسته به القاعده متهم کرده بود.

معاون بشار اسد درباره مواضع گروه اقتصادی بریکس درباره بحران سوریه نیز گفت: ما از هند و کشورهای عضو این مجموعه به خاطر مواضع آنها و فهم و درکشان از حقیقت بحران سوریه و جنگ جهانی تروریستی که علیه سوریه آغاز شده تقدیر و تشکر می‌کنیم.

شعبان همچنین در دیدارش با سلمان خورشید، وزیر خارجه هند اعلام کرد که سوریه از موضع هند در حمایت از راهکار سیاسی برای حل و فصل بحران این کشور و مخالفت با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه استقبال می‌کند.

این مسئول سوری همچنین از کشورهای عضو مجموعه بریکس خواست تا با اتخاذ تصمیمی از راهکار سیاسی در خصوص بحران سوریه حمایت کنند.

گروه بریکس پیشتر در بیانیه پایانی نشستشان از همه گروههای درگیر در سوریه خواستند تا به شکل همزمان به درگیریهای مسلحانه پایان دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها