کد خبر: ۱۱۹۲۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۵     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
وزیر امور خارجه روسیه پس از شرکت در مراسم سوگواری هوگو چاوز، رئیس جمهوری فقید ونزوئلا گفت: چاوز یک شخصیت ارزنده در تاریخ باقی می‌ماند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با تلویزیون ملی کشورش گفت: شرکت‌های روسیه تمام کشورهای جهان را از نظر گذراندند و کشورهای آمریکایی لاتین را که مناطق بالقوه سرمایه گذاری هستند به عنوان بهترین فرصت یافتند.

وی افزود: هفته قبل نشستی سالانه با سفرای روسیه در کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریایی کارائیب داشتم. من به آنها اعلام کردم که کشورهایشان می توانند از حضور روسیه در اقدامات اقتصادی شان بهره ببرند و استقبال کنند.

هوگو چاوز، رهبر فقید ونزوئلا یک ترغیب کننده قدرتمند برای ایجاد همکاری میان روسیه و سایر کشورهای آمریکای لاتین به شمار می رفت و اقدامات وی باعث ایجاد پیشرفت و توسعه سریع در پروژه‌های متعدد در زمینه اقتصادی شده است.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: در دوران ریاست جمهوری چاوز، روسیه سرمایه گذاری‌های بلند مدتی در صنایع دفاعی، گاز، نفت و معادن ونزوئلا داشته است. توسعه و پیشرفت در این زمینه‌ها باعث ایجاد روابط خوب میان مسکو و کاراکاس می شد.

در حال حاضر نیکلاس مادورو، معاون چاوز به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا سوگند یاد کرده است. همچنین قرار است انتخابات جدید ریاست جمهوری ونزوئلا ظرف 30 روز آینده برگزار شود. چالش بزرگ پیش روی مادورو دست و پنجه نرم کردن با انریکه کاپریلس، رهبر اپوزیسیون است. چرا که وی مشروعیت انتصاب مادورو را قبول ندارد و به مردم ونزوئلا اعلام کرده که هیچگاه نباید به وی رای دهند.

سرگئی لاوروف گفت: ما خواهان برگزاری انتخاباتی عادلانه هستیم. کاپریلس در جمع عزاداران رئیس جمهوری ونزوئلا حضور داشت و اعلام کرد که رقیب چاوز است نه دشمن وی. بنابراین، اینچنین سخنی از سوی یک رقیب سرسخت جای این امیدواری را دارد که مبارزات انتخاباتی در ونزوئلا با توجه به قوانین و در حمایت از منافع مشترک صورت گیرند.

وزیر امور خارجه روسیه نیز گفت: مسکو به انتخابات مردم ونزوئلا احترام می‌گذارد و امیدوار است که سایر کشورهای جهان نیز تلاش نکنند بر روند انتخابات ونزوئلا با استفاده از قدرت‌های سیاسی و اقتصادی شان تاثیر بگذارند. مسکو آماده است تا با هر کس که جانشین هوگو چاوز می شود، همکاری سودآور داشته باشد.

هوگو چاوز 58 ساله در پنجم مارس سال جاری میلادی پس از طی دو سال نبرد با بیماری سرطانی که هیچ گاه از سوی دولت ونزوئلا علت و منشاء آن مشخص نشد، در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا در گذشت.

خبرگزاری نووستی نیز گزارش داد، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه که در ماه فوریه سال جاری میلادی به تور آمریکای لاتین رفته بود از این منطقه به عنوان منطقه استراتژیک روسیه تعبیر و ابراز امیدواری کرده بود که همکاری‌های کامل با کشورهای آمریکای لاتین توسعه یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها