کد خبر: ۱۱۹۶۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران:پس از چند سال ورق به نفع القاعده برگشت. ماجرای بحران سوریه آغاز شد و همان تروریست‌هایی که تا دیروز آمریکایی ها تمام قد در برابرشان ایستاده بودند یکباره به برادران انقلابی تبدیل شدند.
 در این گزارش با رویکردی جدید سعی کردیم تناقضات رفتاری آمریکا در خصوص القاعده را با سند بررسی کنیم.

*آمریکا در سال 2001 ميلادي پس از حمله به برج‌های دوقلو  با تمام قدرت‌های رسانه‌ای خود سعی کرد القاعده را مقصر اصلی این حادثه جلوه دهد.

*گرچه همچنان این پرونده باز است و معلوم نیست به طور قطعی چه کسانی پشت پرده این اتفاق بودند اما آمریکا با همین بهانه به افغانستان حمله کرد.

* پس از این اتفاق تمام رسانه‌های غربی و آمریکایی، با تبلیغات هدفدار القاعده را نماینده تمام مسلمانان جهان معرفی کرده و مسلمانان را انسان‌هایی تروریست و خشونت‌طلب معرفی کردند. 

* شبكه CNN تصاويري اغراق‌آميز و هدف‌دار از خشونت‌هاي القاعده به نمايش گذاشت که اصلاً ربطی به موضوع برج‌های دوقلو نداشت تا اذهان عمومي آمريكا آماده هر گونه رفتار توهين‌آميز عليه مسلمانان شود.  






* مجری شبکه فاکس‌نیوز همزمان با انتشار تصاویری دردناک از حادثه برج‌های دوقلو گفت: 10 درصد همه مسلمانان جهان تروریستند.

* این موضوع تا آنجا پیش رفت که زندگی عادی برای مسلمانان در آمریکا سخت و دشوار شد. 

* جالب آنجاست پس از تحقیر و توهین چندساله به مسلمانان سال 2012 ميلادي، باراك اوباما مسلمانان آمريكايي را در كاخ سفيد به ميهماني افطاري دعوت كرده و از آنها بابت برخي موضوعات پس از يازدهم سپتامبر 2001 ميلادي عذر خواست. 

* اما پس از چند سال ناگهان ورق به نفع القاعده برگشت. ماجرای بحران سوریه آغاز شد و همان تروریست‌هایی که تا دیروز آمریکایی‌ها تمام‌قد در برابرشان ایستاده بودند به یکباره به برادران انقلابی تبدیل شدند. 












* آیا هویت القاعده تغییر کرده است؟ یا رفتار آمریکایی‌ها؟


* چگونه پس از چند سال افراد القاعده که در رسانه‌های آمریکایی  تروریسم خوانده می‌شدند امروز به انقلابیون سوریه تبدیل شدند؟

* رویترز نیز از این اقدام شگفت‌زده شد و تیتر اول خود را این‌گونه برگزيد: "آمریکا "تروریست‌های القاعده" را "انقلابیون سوریه" جا می‌زند."

* نخست‌وزیر انگلیس در ادامه مواضع دوگانه غربی‌ها در خصوص سوریه، ضمن اعتراف به حضور القاعده در این کشور، خواستار مسلح‌کردن گروه‌های مخالف برای براندازی نظام سوریه شد.

* شورشیان سوری به صورت علنی در تظاهرات خود پرچم القاعده را برافراشته و در کنار پرچم ارتش آزاد در دست دارند.

* روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" به نقل از مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که القاعده که اغلب با عنوان "جبهه نصرت مردم مشرق عربی" فعالیت می‌کند با استفاده از قرابت‌های اعتقادی و پول توانسته است از قاچاقچیان برای امن نگه داشتن مسیر اعزام تروریست‌های خارجی از طریق ترکیه و عراق به سوریه استفاده کند.

* چرا با اینکه آمریکایی‌ها نیز اعتراف کرده‌اند القاعده تمام بحران سوریه را مدیریت می‌کند همچنان به کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود ادامه می‌دهند؟

* چرا آمریکا اقدامات وحشیانه القاعده را نادیده می‌گیرد؟ چرا صدای حقوق بشر از سوریه نمی‌آید؟ 

گوشه‌ای از اقدامات وحشیانه "انقلابیون سوریه!" (القاعده در سوریه) +18
 

دختر بچه سوری که تروریست‌ها به جرم شیعه بودن خانواده‌اش گلوی وی را بریدند








کشتار کودکان بی گناه سوری به دست تروریست های القاعده

اعدام سربازان سوری در راس العیندانلود

کشتار ده‌ها غیرنظامی سوری در ادلب دانلود

صحنه کشتن سرباز ارتش سوریه و بستن آن به انتهای خودرویی و چرخاندن آن در شهر با وضع اسف‌بار /دانلود

اعدام یک پلیس سوری / دانلود

تیرباران یک کارمند دولتی در حلب / دانلود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها