کد خبر: ۱۱۹۸۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۱۶     ۲۱ اسفند ۱۳۹۱
مهر تأیید دادستان کل آمریکا بر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه شهروندان این کشور جنجالی را به پا کرد به طوریکه رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، این حملات را غیرمسئولانه و غیرقانونی خواند.

به گزارش598، خبرگزاری به نقل از پایگاه اینترنتی «اگزمینر»، «مایک راجرز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «میشیگان» که ریاست کمیته دائمی منتخب اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را برعهده دارد تصریح کرد که پیشنهاد هرگونه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه شهروندان این کشور غیرقانونی است.

وی در پاسخ به اظهارات «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا که اعلام کرده بود در شرایط خاص، هرگونه حمله هوایی علیه شهروندان آمریکایی حتی زمانی که در خانه‌هایشان هستند، قانونی است، تصریح کرد که صدور مجوز حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک این کشور علیه مردم آمریکا تنها  منجر می‌شود که این کشور را از تهدیدات واقعی بازدارد.

هولدر روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که استفاده از نیروی مرگبار چون هواپیماهای بدون سرنشین علیه شهروندان آمریکایی در مرزهای آمریکا قانونی است و در شرایط اضطراری و فوق‌القاعده چون حملات تروریستی 11 سپتامبر توجیه‌پذیر است.

سناتور «ران پائول» نماینده جمهوری‌خواه «کنتاکی» تصریح کرد که اظهارات هولدر بسیار هولناک است و توهین آشکاری به حقوق تمامی مردم آمریکا است.

راجرز تصریح کرد: هرگونه پیشنهادی مبنی بر آنکه آمریکا از حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک آمریکا علیه شهروندان این کشور استفاده کند، بی مسئولیتی است. پیشنهاد چنین طرحی تنها ترس بی مورد به وجود می‌آورد و توجه را از تهدیدات واقعی که آمریکا با آن روبرو است، منحرف می‌کند.

وی ادامه داد: غیرقانونی است که ارتش و یا سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا عملیات مرگبار در خاک آمریکا علیه شهروندان این کشور انجام دهد و من بعنوان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، هرگز اجازه نمی‌دهم اینگونه عملیات در مقابل چشمان من صورت گیرد. از دولت می‌خواهم که هرچه سریعتر به این مسئله رسیدگی کند.

چندی پیش اسنادی از وزارت دادگستری آمریکا فاش شد که طبق آن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه شهروندان این کشور مجاز دانسته شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها