کد خبر: ۱۲۰۴۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
در پی امضای توافقنامه‌های امنیتی و نفتی بین 2 سودان طی چند روز گذشته رئیس جمهور سودان به دعوت همتای سودان جنوبی خود به زودی به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش598، فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، عماد سید احمد، منشی رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور سودان گفت: سلواکر رئیس جمهور سودان جنوبی در تماس تلفنی با عمرالبشیر از وی برای سفر به جوبا دعوت کرد و البشیر این دعوت را پذیرفت.

عماد سید احمد در عین حال گفت که تاریخ دقیق این سفر مشخص نیست.

انکوسازانا دلامینی زوما، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا گفت: این نشست مرحله پیش رو برای تحکیم روابط و همکاری‌های مشترک بین دو کشور است.

این دومین سفر عمرالبشیر به سودان جنوبی از زمان استقلال این کشور در نهم ژوئیه 2011 است.

عمر البشیر برای اولین بار در مراسم جشن استقلال سودان جنوبی به جوبا سفر کرد.

نائو ناک، معاون رئیس دفتر حافظ منافع سودان جنوبی در خارطوم نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: با اجرای توافقنامه‌های همکاری مشترک و بهبود وضعیت اقتصادی 2 سودان که با فقر روبه رو هستند روابط خوبی بین دو کشور برقرار خواهد شد.

وزرای دفاع سودان و سودان جنوبی پنجشنبه گذشته توافقنامه امنیتی برای عقب نشینی از منطقه حائل غیرنظامی در مرز بین دو کشور را امضا کردند.

با امضای این توافقنامه امنیتی و رفع موانع بر سر راه اجرای توافقنامه همکاری به امضا رسیده بین رهبران دو کشور در سپتامبر گذشته، هیئت‌های مذاکره کننده دو سودان نیز دیروز سه شنبه توافقنامه از سرگیری صادرات نفت طی 2 هفته آینده را امضا کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها