کد خبر: ۱۲۰۴۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۳ اسفند ۱۳۹۱
هشدارها و تهدیدات مکرر واشنگتن به اسلام‌آباد درباره اجرایی شدن پروژه خط لوله گاز ایران-پاکستان، واکنش تند مقامات این کشور را در پی داشت.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دکتر «عاصم حسین» مشاور رئیس‌جمهور پاکستان در امور نفت و انرژی درباره اجرای پروژه خط لوله صلح و هشدارهای آمریکا گفت: اجرای پروژه خط لوله صلح برای پاکستان و ایران مثل یک شاهرگ حیاتی است و تحت هیچ شرایطی از این پروژه عقب نشینی نمی‌کنیم.

وی گفت: ایران به ترکیه و قطر گاز صادر می‌کند این در حالی است که هند و چین نیز از این کشور نفت دریافت می‌کنند پس علت حساسیت جامعه بین الملل نسبت به خط لوله صلح چیست؟

عاصم حسین که روز گذشته در یک نشست خبری شرکت کرده بود افزود: ادامه پروژه واردات گاز از ایران و تأمین گاز مایع را به عنوان امانتی به دولت آینده می سپاریم.

وی تأکید کرد: کسانی که با اجرای پروژه خط لوله صلح مخالفند، دشمن پاکستان هستند.

«قمرزمان کائره» وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: واردات گاز از ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.

کائره بیان کرد: اجرای این پروژه موجب پیشرفت پاکستان و افزایش همکاری بین کشورهای منطقه می‌شود.

وزیر اطلاع‌رسانی تأکید کرد: ما خواهان امنیت برای خودمان و سایر کشورهای دنیا هستیم و پروژه خط لوله صلح بر علیه هیچ کشوری نیست.

«فاروق نائیک» وزیر دادگستری پاکستان در مصاحبه با رسانه‌ها عنوان کرد: امیدوارم آمریکا با احترام به نظام دموکراسی پاکستان به خواسته مردم این کشور احترام بگذارد و اسلام‌آباد را تحریم نکند.

اسلام‌آباد و تهران باوجود فشارهای شدید آمریکا، دوشنبه هفته جاری (21 اسفند) با حضور در مرز ایران و پاکستان در منطقه مرزی چابهار، کلنگ آغاز مراحل ساخت خط لوله گاز صلح را بر زمین زدند.

واشنگتن که به‌شدت با اجرای این پروژه مخالف است، به اسلام‌آباد هشدار داده است که عملیاتی شدن این پروژه می‌تواند باعث وضع تحریم‌های اقتصادی برضد این کشور شود که این اظهارات واکنش‌ تند مقامات پاکستانی را در پی داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها