کد خبر: ۱۲۰۹۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر برجسته شیعیان بحرین ورود نیروهای اشغالگر سعودی به این کشور را روزی سیاه در تاریخ بحرین دانست و از ریاض خواست با بازنگری در این اقدام اشتباه، نظامیانش را از بحرین خارج کند.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری العالم، شیخ عیسی قاسم خطیب نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز تاکید کرد که ادامه خشونت و سرکوبگری رژیم آل خلیفه علیه منادیان آزادی تنها به وخامت بیشتر اوضاع در این کشور منجر می شود.

وی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی برای کمک به سرکوب ملت بحرین انتقاد کرد و گفت: این کشورها باید به ملت بحرین کمک می کردند و به آل خلیفه توصیه می کردند تا کشور را از بحران نجات دهد، اما موضع این کشورها برعکس و در حمایت از ظالم بوده است.

شیخ عیسی قاسم گفت: روز ورود ارتش اشغالگر سعودی به بحرین روزی سیاه در تاریخ این کشور و منطقه بلکه تاریخ امت اسلامی است.

14 مارس مصادف با دومین سالروز ورود نیروهای اشغالگری سعودی به بحرین برای کمک به نیروهای بحرینی در سرکوب مردم انقلابی این کشور به شمار می رود.

شیخ عیسی قاسم خواستار توقف خونریزی ها در بحرین و پاسخ به خواسته های ملت شد و گفت: تغییرات تنها راه حل است و نباید در این راه تاخیری روی دهد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده اند.

شواهد سازمان های حقوق بشری نشان می دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری ها همچنان با آمدن به خیابان ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها