کد خبر: ۱۲۰۹۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
دیک چنی، که به عنوان قدرتمندترین معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تاریخ این کشور شناخته شده، در مستندی دو ساعته به نام "جهان به روایت چنی" در شبکه خبری سی ان ان همچنان از اقداماتش در دوران فعالیتش در کاخ سفید سرسختانه و قاطعانه دفاع می‌کند.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش شبکه خبری سی ان ان، دیک چنی، معاون جورج بوش پسر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مستند گفت: من آنچه را که باید انجام دادم. تمام اقدامات صورت گرفته در سوابق عمومی آمده است و من از این بابت احساس بسیار خوبی دارم. اگر بازهم مجبور شوم این کار را انجام دهم، آن را در ظرف یک دقیقه انجام می‌دهم!

این مستند دو ساعته داستان مردی است حاصل از اظهارات خودش، به روایت یک راوی، مصاحبه‌های صورت گرفته از خبرنگاران، بیوگرافی نویس‌ها، معاونان سابق و دونالد رامسفلد، وزیر سابق دفاع و دوست وی.

در حالی که این فیلم مستند نقش بلامنازع و مناقشه برانگیز دیک چنی را به عنوان معاون جورج بوش نشان می‌دهد، نیمه اول این فیلم بیانگر این مساله است که چنی دو بار از دانشگاه ییل اخراج شده و دو بار هم به دلیل رانندگی در حین مستی دستگیر شده و پس از آن به فردی تبدیل شده که توانست معاون رئیس‌جمهور آمریکا شود.

چنی متولد سال‌های 1950 میلادی است، در دبیرستان با همسرش آشنا شده و تاکنون که 72 سال دارد با وی زندگی می‌کند.

وی بورسیه دانشگاه ییل بود اما پس از دوبار اخراج از این دانشگاه موفق نشد تا تحصیل خود را تکمیل کند بنابراین به محل سکونتش بازگشت و به عنوان کارگر برق کار مشغول به کار شد.

وی در سن 34 سالگی و 12 سال بعد به دانشگاه بازگشت تا علم سیاست بخواند و جوان‌ترین فردی شد که پس از فارغ‌التحصیلی پستی را به عنوان رئیس کارمندان کاخ سفید در دوران جرالد فورد، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا کسب کرد.

دیک چنی در بخشی از فیلم مستند خود می‌گوید: از اقدامات تحت رهبری دولت آمریکا در جریان جنگ عراق احساس بسیار خوبی دارم. البته در این جنگ 4488 سرباز آمریکایی و 134 هزار غیرنظامی عراقی کشته شدند.

وی همچنین از استفاده از شکنجه در پی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 میلادی از جمله تکنیک مورد مناقشه غرق مصنوعی حمایت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها