کد خبر: ۱۲۰۹۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۲۶ اسفند ۱۳۹۱
بهار احزاب در حالی آغاز شد که بهار انتخابات مجلس نهم حال و هوای دیگری به فعالیت‌های حزبی کشور داده بود.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس فصل بهار احزاب با انتخابات مجلس گره خورد و جنب‌و جوش احزاب مختلف در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش به‌سزایی داشت.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه در اجلاس دبیران استانهای حزب موتلفه گفت که حزب موتلفه اسلامی نقش ویژه‌ای در موفقیت جبهه متحد اصولگرایان داشته است. 

 دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی نقش ویژه‌ای در موفقیت جبهه متحد اصولگرایان داشت، گفت: پیوند موتلفه با روحانیت، پیوند فصلی، موسمی و انتخاباتی نیست.

وی تاکید کرد: ما روحانیت را پیشتاز انقلاب می‌دانیم و به این مسئله اعتقاد محکم داریم نه مانند حرف‌های فریبکارانه‌ای که عده‌ای می‌زنند، منافقین در اول انقلاب از امام (ره) دم می‌زدند و به دنبال تخریب دیگران بودند. امروز نیز می‌بینیم عده‌ای می‌گویند ما تابع مقام معظم رهبری هستیم اما در عمل می‌بینیم یاران انقلاب را تخریب می‌کنند و به دنبال زدن بازوان ولایت هستند.

حبیبی درباره موفقیت جبهه پایداری خاطرنشان کرد: جبهه پایداری از بدو تشکیل علیه جبهه متحد اصولگرایان و حزب موتلفه اسلامی مخالفت‌های ویژه‌ای داشته است و نقاط ضعف اسامی در جبهه پایداری وجود دارد، آیت‌الله مصباح در خصوص قهر رئیس‌جمهوری در سال گذشته فرموده بودند که اگر حمایت از آقای احمدی‌نژاد مستلزم ترویج مشایی می‌شود، حمایت از احمدی‌نژاد حرام است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: الان جبهه پایداری پشتیبان آقای احمدی‌نژاد است، سوال ما از جبهه پایداری این است که مگر شما مرید آیت‌الله مصباح یزدی نیستید؟ مگر احمدی‌نژاد از مشایی حمایت نمی‌کند؟ احمدی‌نژاد منهای مشایی وجود ندارد و چرا شما حمایت خود را پنهان می‌کنید؟

حبیبی گفت: در طول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد اگر کسی با مشایی زاویه پیدا کند باید از ریاست جمهوری برود و این حمایت کامل وی از مشایی را نشان می‌دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: ما با تمام توان از لیست جبهه متحد اصولگرایان حمایت می‌کنیم.

زهره الهیان نیز در گفت‌وگو با فارس از حمایت جمعیت رهپویان و ایثارگران از لیست جبهه متحد اصولگرایان خبر داد. الهیان با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه لیست 13 نفره از سوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و جمعیت ایثارگران برای دور دوم انتخابات مجلس گفت: این لیست برخلاف اخبار مطرح شده نافی لیست جبهه متحد اصولگرایان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و  جمعیت ایثارگران در انتخابات حامی لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان بوده و است.

 

الهیان تاکید کرد: این طبیعی است هر حزب یا گروهی از اعضای خود حمایت ویژه ای داشته باشد که این لیست 13 نفره نیز در این راستا است و به هیچ عنوان در جهت ایجاد چند دستگی میان اعضای جبهه متحد اصولگرایان تهیه نشده است.

به گزارش فارس پیش از این برخی رسانه ها اخباری را مبنی بر ایجاد شکاف میان اعضای جبهه متحد اصولگرایان مطرح کرده بودند.

قابل تاکید است جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و  جمعیت ایثارگران قرار است علاوه بر انتشار و حمایت از لیست 25 نفره جبهه متحد اصولگرایان، لیست 13 نفره ای را برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران منتشر نمایند.

عباس‌زاده مشکینی: احزاب حمایت از تولید ملی را تبدیل به گفتمان غالب کشور کنند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: هیچگاه نمی‌توان نقش بی‌بدیل احزاب را در ایجاد و ترویج این گفتمان انکار کرد لذا به عقیده من احزاب می‌توانند حمایت از تولید ملی را تبدیل به گفتمان غالب کشور کنند.

 

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس به بررسی نقش احزاب در تحقق شعار امسال پرداخت و گفت: سیاست دنیای مدرن کنونی نیز بر مبنای اقتصاد است لذا می‌توان گفت که امروزه مقوله سیاست از مقوله اقتصاد، فرهنگ و جامعه‌شناسی جدا نیست و به نوعی این مفاهیم با هم ارتباط تنگاتنگ دارند لذا نمی‌توان بین این مفاهیم و مصادیق آن مرزی مشخص کرد.

وی افزود: احزاب یکی از نهادهای مردمی است و میدان فعالیت احزاب نیز عرصه سیاست است لذا گزاف نیست اگر بگوئیم احزاب از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازیگران عرصه سیاست هستند.

 

عباس‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد:‌ از طرف دیگر مهمترین کارکرد سیاست و سیاست‌ورزان جامعه تعیین الویت‌هاست بنابراین هرچقدر این اولویت‌بندی‌ها با نیاز کشور، منافع ملی و مردم منطبق باشند به همان میزان کارآمدتر هستند.

این فعال سیاسی در این بخش از گفت‌و‌گوی خود به تشریح مهمترین اولویت کنونی کشور پرداخت و تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط داخلی و بین‌المللی تمرکز و توجه روی مسئله حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از اولویت‌های کشور است بطوری که این موضوع توسط مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال اعلام شده است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور با تاکید بر این که تعیین شعار یعنی گرانیگاه کار و اولویت اول کشور است، اظهار کرد: ما اگر در عرصه سیاست‌، خواهان برخورداری از قدرت ملی هستیم باید بدانیم که امروزه اقتصاد و تولید سرمایه یکی از مؤلفه‌های مهم دستیابی به قدرت ملی است.

عباس‌زاده افزود: بنابراین بطور طبیعی نهادهایی که در ایجاد گفتمان و تشریح گفتمان تأثیر دارند ناخودآگاه در بحث شعار سال یا اولویت‌های هر سال نیز مؤثر هستند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد هیچگاه نمی‌توان نقش بی‌بدیل احزاب را در ایجاد و ترویج این گفتمان انکار کرد لذا به عقیده من احزاب می‌توانند حمایت از تولید ملی را تبدیل به گفتمان غالب کشور کنند.

بادامچیان در نشست خبری مطرح کرد: تصویب چند نظر احمدی‌نژاد در جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام حزب مؤتلفه با اشاره به حضور احمدی‌نژاد در جلسه اخیر ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ‌جالب است در این جلسه آقای رئیس جمهور رای دادند و چند نظر ایشان نیز تصویب شد.

 اسدالله بادامچیان رئیس فراکسیون حزب مؤتلفه در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود که صبح روز دوشنبه در محل دفتر حزب موتلفه ‌برگزار شد، با اشاره به نزدیکی دور دوم انتخابات گفت: در دور اول انتخابات حزب موتلفه حضور فعالی داشت و بر همین اساس در جمع جبهه متحد حضور یافتیم که در مرحله دوم نیز همین مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: معتقدیم مجلس هشتم خدمت کرد. من با سابقه‌ای که در این مجالس دارم، غیر از مجلس اول که زحمت بسیاری کشید، مجلس هشتم را قوی‌تر از سایر مجالس می‌دانم.

بادامچیان تصریح کرد: ما در بخش موتلفه در مجلس هشتم توانستیم نقشی بی‌ سر و صدا و پر اثر داشته باشیم و بعد از فراکسیون اصولگرایان فراکسیون مؤتلفه قوی‌ترین فراکسیون مجلس با 112 عضو و همکار بود. موتلفه در مواضع گوناگون نقشی عقلانی و اعتدالی داشت و در فتنه مقابله جدی با فتنه‌گران داشت.

این نماینده مجلس افزود: موتلفه بنا را بر این گذاشته است که از دولت حمایت کند ولی وکیل‌الدوله و بله‌قربان‌گو نباشد. ما باید استقلال قوه مقننه را حفظ کنیم و در ضمن با دولت و قوه قضائیه نیز همکاری و همراهی داشته باشیم لذا در مؤتلفه شما از جنجال‌ها خبری نمی‌یابید. در مجلس هشتم در رابطه با بازنگری قانون احزاب موتلفه نقش موثری را داشته و در بودجه نیز نقش موتلفه آشکار است.

وی درباره مجلس نهم گفت: مجلس نهم از اهمیت بیشتری برخوردار است و اکثریت آن هم از جبهه متحد هستند. از 224 نماینده رای آورده، حدود 177 نفر از اصولگرایانند و حدود 70 نفر اختصاصی جبهه متحد اصولگرایان هستند که این مقدمه خوبی در مجلس نهم است و معتقدم مجلس نهم اصولگراتر و ولایی‌تر و با سلایق بیشتر و فراکسیون‌های بیشتری است.

وی افزود: انشاءالله در مجلس نهم که در دهه چهارم انقلاب شکل می‌گیرد، مشکلاتی مانند تورم، گرانی و ناهمواری اقتصادی با استفاده از تدابیر رهبری و قانون اساسی نداشته باشیم و شاهد گلایه مردم نباشیم.

بادامچیان تصریح کرد: اگر به مجلس نهم برویم، طرح جامع آب، توزیع جمعیت، ساختار نظام حکومتی و سایر امور را به معرض نظر دوستان می‌گذاریم.

وی افزود: با توجه به اینکه یک سال و نیم دیگر از دولت دهم باقی مانده است، باز هم به همکاری با دولت می‌پردازیم و در دولت بعدی هم این همکاری‌ها بدون کشمکش‌های سیاسی ادامه خواهد داشت.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی هیاهوها در مجلس هشتم گفت: سر و صداهایی در مجلس هشتم وجود داشت که در شان مجلس نبود و انشاءالله دیگر شاهد این هیاهوها نباشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا موتلفه کاندیداهای خودشان را تبلیغ کردند، کاندیداهای خودش را تبلیغ نکرد، گفت: موتلفه همواره جمع‌گرا بوده است. مجموعه‌ای مثل موتلفه از سال 54 با تدبیر با امور روبرو شده است و ما با همه نیروهای انقلاب همکاری کردیم، در موقع مبارزات نیز به خانواده زندانیان کمک مالی می‌کردیم که شرافت مبارزه ادامه یابد، بنابر‌این ما جمع‌نگر بودیم و همواره در خط روحانیت مبارز و ولایت بودیم و با همه نیروهای اصولگرا همکاری کردیم.

بادامچیان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره عملکرد مجلس هشتم در ‌طرح وقف دانشگاه آزاد، دو دو کردن هنگام سخنرانی رئیس جمهور و نقش 10 نماینده در فساد بانکی اخیر گفت: وقف یک نظر بود که انجام نشد، مصوبه بعدی آن هم این بود که دانشگاه آزاد از این موضوع مستثنی باشد. کسانی که این اتهام را می‌زنند، باید پیش خدا جوابگو باشند، چراکه اگر دانشگاه آزاد وقف می‌شد، دیگر در اختیار جاسبی نبود ولی متاسفانه یک عده از دوستان از این موضوع بهره‌برداری سیاسی کردند.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره پیگیری طرح سؤال از رئیس جمهور در مجلس نهم گفت: متاسفانه طرح سوال از رئیس جمهور یک سوژه‌ای برای آقای مطهری شد. روز قبل از اینکه رئیس جمهور به مجلس بیاید، بررسی کردیم که رئیس جمهور مطمئنا جواب اقناعی برای نمایندگان ندارد و وقتی اینچنین باشد، یا شوخی می‌کند یا بهانه می‌گیرد و یا اینکه عصبانی می‌شود و بحث به جدل تبدیل می‌شود بنابراین از نمایندگان خواستیم که در صحبت‌های آقای مطهری و احمدی‌نژاد اصلا ورود نکنند و تنها پس از پایان سخنان رئیس جمهور تذکر قانون اساسی بدهند، بعد از اینکه رئیس جمهور از مجلس رفت، برخی افراد مثل آقای کواکبیان حسن سوءاستفاده را از پاسخ‌های رئیس جمهور کرد.

حجت‌الاسلام نبویان در گفت‌و‌گو با فارس: اصالتاً به جبهه پایداری تعلق دارم 

حجت الاسلام نبویان تأکید کرد که اصالتاً به جبهه پایداری تعلق دارد اما در عین حال بزرگانی مثل آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی را نیز قبول دارد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با بیان اینکه ادعای مطرح شده در نامه منتسب به جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) مبنی بر اینکه "جزء جبهه پایداری نیستم و صرفا به شاگردی استاد افتخار می‌کنم را تکذیب جدی می‌کنم"، اظهار داشت: اصالتاً متعلق به جبهه پایداری هستم و بر این امر افتخار می‌کنم.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه بنده به جبهه پایداری به دلیل اینکه در رأس آن حضرت آیت‌الله مصباح یزدی و دیگر اعضا حضور دارند، افتخار می‌کنم، تصریح کرد: تعلقی به جبهه متحد ندارم و جبهه متحد به دلیل اینکه از بنده تقاضا کرد در لیست آنها باشم، این امر را پذیرفتم، در عین حال بزرگانی مثل آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی را قبول دارم.

برخی رسانه‌ها نامه‌ای را به جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) منتسب کرده‌اند که در این نامه عنوان شده است ‌نبویان گفته جزو جبهه پایداری انقلاب اسلامی نیست.

حدادعادل در یک همایش انتخاباتی: مجری قانون نباید وضع کننده آن باشد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تفکیک قوا پس از سعی و خطاهای بسیار حاصل شده است، گفت: مجری نباید خود قانون را وضع کند، چراکه اگر ریش و قیچی دست مجری باشد، هر جا به اشکال برخورد قانون را اصلاح می‌کند.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه در همایش انتخاباتی زهره الهیان که در تالار تفاهم برگزار شد، اظهار داشت: قانون دستور حاکم بر رفتار اجتماعی است و همانگونه که ما در سخن گفتن با یکدیگر مطابق قاعده حرف می‌زنیم، وگرنه تفاهم حاصل نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه رفتار اجتماعی باید طبق قاعده و قانون باشد، وگرنه در جامعه تفاهم پیدا نخواهد شد، تصریح کرد: قانون دستور زبان زندگی اجتماعی است؛ کار مجلس نیز قانونگذاری است.

وی با بیان اینکه تفکیک قوا براساس یک تجربه بشری است که پس از سعی و خطاهای بسیار حاصل شده است، افزود: کسی که مجری است نباید خودش قانون را وضع کند، چرا که اگر ریش و قیچی دست مجری باشد، هر جا به اشکال برخورد قانون را اصلاح می‌کند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه اگر قانون به دست مجری باشد، نظارت معنا ندارد، یادآور شد: نظارت باید براساس قانونی باشد که خود مجری آن را وضع نکند، البته تفکیک به معنای تقابل، به ضرر قانون و اجراست.

*تعلق به جبهه متحد به معنای نفی یا رد دیگران نیست

وی با بیان اینکه باید به نمایندگانی که اعتماد داریم، رأی دهیم، یادآور شد: ما به جبهه متحد تعلق داریم، البته این به معنای این نیست که دیگران را نفی یا رد می‌کنیم، اما رایزنی‌های ما به این فهرست انجامیده است.

حداد عادل بر همین اساس به زهره الهیان، امین‌زاده، احمد توکلی، حسین فدایی، پرویز سروری، الیاس نادران، علیرضا زاکانی و حسین نجابت اشاره و اضافه کرد: دوستان جبهه متحد در جمعیت رهپویان و ایثارگران از همکاران خوب ما در مجلس بوده و هستند و اگر باور دارید بنده گزافه‌گویی نمی‌کنم، این دوستان حاضر در این مراسم خدمتگزار واقعی کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در عین حال به تعهد، تخصص و تجربه این افراد اشاره کرد و یادآور شد: ما در عمل نیز این دوستان را آزموده‌ایم و هیچ کدام برای نام و نان به مجلس نیامده‌اند؛ و هیچ رفتار و گفتاری دیده نشده که حرکتی بکنند که برای خودشان یک نفع شخصی تأمین کند، بلکه دلسوز کشور هستند.

وی به تخصص زهره الهیان در طب و کمیسیون امنیت‌ملی مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: وی در چهار سال مجلس هشتم طرح‌های متعددی را ارائه داد و در ساماندهی به انجمن‌های غیردولتی بسیار کوشا بود؛ آقای فدایی نیز یکی از بهترین نمایندگانی است که بنده در طول دوازده سال حضور خود در مجلس دیده‌ام.

حداد عادل با بیان اینکه انشاءالله این مجموعه را به همراه سایر دوستان انتخاب خواهید کرد، افزود: ما مجلس نهمی خواهیم داشت بهتر از مجالس گذشته و انشاءالله انقلاب اسلامی با همین حضور آگاهانه مردم روزبه‌روز رشد بیشتر خواهد داشت.

افراد دانه درشت نباید در مبارزه با فساد مستثنا شوند

نادران در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس عضو جبهه متحد اصولگرایان گفت: امثال بنده، زاکانی،سروری، فدایی، توکلی و مصباحی مقدم همیشه حیثیت، زندگی، دانش، توان خود را برای مبارزه با مفاسد گذاشته‌ایم و حتی اگر توان رایزنی داشته‌ایم آن را صرف کرده‌ایم.

الیاس نادران عضو جبهه متحد اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره مسائل مختلفی همچون ریاست مجلس نهم، ‌اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، دادگاه فساد 3 هزار میلیاردی، نقش دولت در تلاطم بازار سکه و ارز، جریان انحرافی و انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی سخن گفت.

خطر جریان انحرافی بیشتر از فتنه‌های گذشته است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله مصباح با بیان اینکه باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم گفت: خطرهای جریان انحرافی سخت‌تر و سنگین‌تر از فتنه‌های گذشته است و برای درک بهتر این مطلب باید نگاهی به جریانات و حوادث پس از پیروزی انقلاب داشته باشیم.

آیت‌الله مصباح یزدی در آستانه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شورای مرکزی و کاندیداهای جبهه پایداری در شهر تهران، به تبیین چارچوب حرکت جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس پرداخت و نسبت به شرایط حساسی که نیروهای انقلاب اسلامی در آینده پیش رو دارند، هشدار داد.

آیت‌الله مصباح با تبیین عوامل پیروزی جبهه پایداری در انتخابات مجلس، به امکانات و زمان اندک جبهه پایداری برای فعالیت انتخاباتی اشاره و تصریح کرد: اخلاص در تشکیل این جبهه و اخلاق متینی که این جبهه در قبال دیگر رقبا داشت از مهمترین عوامل پیروزی جبهه پایداری با وجود برخی کاستی‌ها بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  اظهار داشت: داستان انتخابات اخیر و پیروزی‌هایی که دشمنان هم به آنها اعتراف کردند یکی از نمونه‌های نصرت الهی است که در طول تاریخ برای پیروان حق و به خصوص مسلمانان اتفاق افتاده و هر وقت مردم قدردان این نعمت‌های الهی، بوده‌اند موفقیت‌های بیشتری نصیب‌شان شده است.

وی افزود: عامل این نعمت و پیروزی در درجه اول شخص مقام معظم رهبری ـ‌مدظله العالی‌ـ بودند؛ لذا این امر بر دوست و دشمن مخفی نیست؛ هر چند کسانی دوست ندارند این امر ابراز و به آن پرداخته شود؛ ولی همه می‌دانند که تدبیرهای حکیمانه ایشان و دلسوزی، صداقت و اخلاص‌شان در برابر خدای متعال و انجام وظایف، بزرگ‌ترینعامل برای موفقیت‌هایی است که در طول مدت قریب به ربع قرن که ایشان پرچم ولایت را به دست دارند، نصیب مردم ایران شده و این انتخابات هم نمونه‌ای از این پیروزی‌ها بود.

* پیروزی جبهه پایداری بیش از حد انتظار بود

آیت‌الله مصباح با اشاره به ارتباط مسأله انتخابات با تشکیل جبهه پایداری و موفقیت این جبهه در دور قبل تصریح کرد: این پیروزی واقعا برای دوستان جبهه پایداری و برای بسیاری از دوستان دیگر بیش از حد انتظار بود؛ مخصوصا در مقایسه با کسانی که بیش از سی سال سابقه و تجربه داشتند و مردم آنها را بیشتر می‌شناختند و با توجه به امکانات ضعیفی که در اختیار نامزدهای جبهه پایداری بود و فرصت کمی که از زمان تشکیل جبهه پایداری تا زمان انتخابات می‌گذشت.

عضو موسس جبهه پایداری با بیان اینکه کسانی که با جبهه پایداری موافق نبودند چند گروه کاملا متفاوت بودند تصریح کرد: از یک سو اصلاح‌طلبان و از سوی دیگر طرفداران جریان انحرافی و بعضی دوستان اصولگرا تصور می‌کردند رقیب جدیدی برایشان پیدا شده که موجب اختلاف در جبهه اصولگرایی می‌شود لذا از جهت دیگری با این گروه مخالفت می‌کردند و گاهی این مخالفت‌ها به صورتی دور از انتظار انجام می‌شد. تا جایی که من اطلاع دارم برخورد دوستان با این مخالفت‌ها در مقام مقایسه با دیگران خیلی متین‌تر و منطقی‌تر بود و همین امر مردم را بیشتر به این گروه علاقه‌مند کرد چراکه مردم از درگیری‌های سیاسی و گروهی خسته شده‌اند.

وی تأکید کرد: این سنت الهی است که هر روز امتحان‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود، چون روز به‌روز سطح فهم، شعور، توقعات، قدرت‌ و توانایی انسان بالاتر می‌رود و نوع برخوردها هم متفاوت می‌شود لذا کسانی که دیروز هم‌سنگر بودند، امروز رویاروی هم قرار می‌گیرند.

* خطرهای جریان انحرافی سخت‌تر و سنگین‌تر از فتنه‌های گذشته است

آیت‌الله مصباح جریان انحرافی را خطری سخت‌تر از فتنه‌های پیشین دانست و افزود: برای درک بهتر این مطلب باید نگاهی به جریانات و حوادث پس از پیروزی انقلاب داشته باشیم؛ در اوایل انقلاب لیبرال‌ها در رأس حکومت به سرکردگی بنی‌صدر صریحا مخالفت‌شان را با افکار و اندیشه امام اظهار می‌کردند و بعد از شهادت بزرگانی مثل شهید بهشتی، رجایی، باهنر کسانی که حرف‌های لیبرال را با پوشش و لعابی از اسلام و انقلابی‌گری در جامعه مطرح می‌کردند، آمدند و کار به جایی رسید که در دوره اصلاحات ارز‌ش‌های اسلامی رسما مورد توهین قرار می‌گرفت و این روند تاکنون ادامه داشته و بعد از این هم فتنه‌ها به صورت‌های دیگری پدیدار خواهد شد.

* باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم

عضو موسس جبهه پایداری ادامه داد: باید منتظر فتنه‌های جدید باشیم؛ فتنه‌هایی که طلیعه آن در چند سال گذشته ظاهر شد؛ جریانی که با تظاهر به اسلام و تشیع و تمسک به نام مبارک امام زمان ـ‌صلوات‌الله‌علیه‌ـ در باطن تیشه به ریشه اسلام می‌زند؛ بعضی از مسئولان هم متوجه نیستند که بالقوه چه خطری در پیش است که شاید از همه خطرهای گذشته سخت‌تر و سنگین‌تر باشد. هر چند ‌الحمدلله این جریان بالفعل آبرویی ندارند؛ اما اگر خدای نکرده از آنها غفلت شود و بتوانند فرصتی برای ترویج افکار خود پیدا کنند خطرشان از همه خطرهای گذشته بیشتر است.

وی با تأکید بر لزوم پایداری بر اخلاص و متانت کاندیداها ادامه داد: ما باید از این جریانات درس بگیریم و فراموش نکنیم که پیروزی‌هایی که به دست آمده به خاطر افراد نبوده است؛ بلکه به همان میزانی که ایمان و توکل به خدا داشتیم خدا کمک کرده است و نشانه چنین باوری این است که رفتار ما با رفتار دیگران متفاوت خواهد بود؛ لذا با چنین باوری به کسی تهمت نمی‌زنیم، به کسی بی‌احترامی و تخریب نمی‌کنیم.

* در برابر رقیبی که اشتراکات زیادی با ما دارد نباید مثل یک برانداز برخورد کنیم

آیت‌الله مصباح با بیان اینکه اگر زمانی به اقتضای وظیفه و برای حفظ اصل نظام روشنگری و افشاگری لازم باشد، ‌گریزی از آن نیست اما در برابر رقیبی که اشتراکات زیادی با ما دارد ضرورتی ندارد مثل یک برانداز با او برخورد کنیم، تصریح کرد: ما با رعایت ادب، احترام، متانت و منطق حرف‌مان را می‌زنیم، کسی که حسابش با خدا صاف باشد، اصلا لحن کلامش تغییر می‌کند و نفس‌اش اثر دیگری دارد؛ برخلاف کسی که با تظاهر قصد فریب دیگران را دارد، ممکن است چند نفر فریفته شوند، اما چنین کسی زود رسوا خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: می‌بینید چگونه دوست و دشمن تحت تأثیر کلام مقام معظم رهبری ـ‌دامت برکاته‌ـ قرار می‌گیرند؟ امام راحل هم چنین بود؛ بیانی ساده‌، خودمانی که در آن از اصطلاحات علمی و سیاسی خبری نبود، ولی در اعماق دل‌ها اثر می‌کرد و همه صداقتش را درک می‌کردند.

حتماً تخریب یا افشاگری کردند که من نفر بیست‌ و پنجم شدم

باهنر در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین

خبرگزاری فارس: دبیرکل جامعه اسامی مهندسین با بیان اینکه ‌در مرحله اول در هر نظرسنجی ‌رتبه پنجم، ششم یا حداکثر هفتم را داشتم، گفت: ‌حتماً تخریب‌ یا افشاگری‌ کردند که نفر بیست و پنجم شدم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری که امروز دوشنبه در محل این جامعه برگزار شد، با اشاره به صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: اقدامات متعدد و متنوعی انجام شده اما هنوز جواب قابل قبولی ارائه نشده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین مسئله نظارت بر عملکرد قضات، قانون خوبی بود که در مجلس هشتم به تصویب رسید، تصریح کرد: موضوع دیگر نظارت بر عملکرد خود نمایندگان به توصیه رهبری بود که با فرایند نسبتاً طولانی به تصویب رسید.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی در مجلس یک رأی دارد اما همان فرد یک حوزه نفوذ رأی دارد، یادآور شد: اگر برخی لابی‌های بنده را می‌پذیرند همه از فضل الهی است و هرجا نفوذ رأی داشته باشم، از آن استفاده می‌کنم.

باهنر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که شما دارای رأی بالایی نیستید، افزود: اتفاقا آرای بالایی دارم؛ در مرحله اول در هر نظرسنجی که در تهران به دستم رسید، بنده رتبه پنجم، ششم یا حداکثر هفتم را داشتم اما حتماً در سه روز مانده به انتخابات اتفاقاتی پیش آمده که نفر 25شدم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: حتماً تخریب‌ها یا افشاگری‌هایی صورت گرفته که من نفر بیست و پنجم شدم.

وی همچنین در خصوص ریاست مجلس نهم گفت: رئیس مجلس نهم را کسانی که به مجلس نهم راه پیدا می‌کنند، انتخاب خواهند کرد، از این رو نظرم را درباره رئیس مجلس در آینده مطرح می‌کنم.

باهنر ادامه داد: بنده هم آقای حدادعادل و هم با آقای لاریجانی بوده‌ام و هر کدام نقاط مثبت و نقاط قابل نفی را داشته‌اند.

وی درباره فعالیت اصلاح‌طلبان نیز یادآور شد: اصولاً اصلاح‌طلبی جرم نیست و همه اصولگرایان باید اصلاح‌طلب باشند. در اسم مشکلی وجود ندارد، اصلاح‌طلبی مصلحانه مسلمانی یک تعریف از اصلاح‌طلبی است اما تغییر ساختارهای حکومت تعریف دیگری از اصلاح‌طلبی است.

باهنر با بیان اینکه در داستان فتنه 88 هزینه‌های زیادی به کشور و هزینه‌های اجتماعی وارد شد، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان باید موضع خود را با فتنه روشن کنند چراکه در این صورت نظام از آنها استقبال خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مجلس هشتم پایگاه‌های نظارتی را قوی‌تر از مجالس قبل کرده است، تصریح کرد: آثار نظارت‌ها را باید مقایسه کرد؛ مجلس هشتم اقدامات بسیاری انجام داد اما کارهایی نیز که باید در آینده صورت بگیرد، کم نیست.

خطیبی: بین جبهه پایداری و جریان انحرافی خطی به رنگ "خون" وجود دارد

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم با تأکید بر اینکه بین این جبهه و جریان انحرافی خطی به رنگ "خون" وجود دارد، گفت: در مقایسه آقای حدادعادل با لاریجانی، نظر پایداری بر ریاست حدادعادل بر مجلس نهم است.

انتصاب ملک‌زاده از سوی هر مقامی آن مسئول را زیر سؤال می‌برد

عضو جبهه متحد اصولگرایی گفت: انتصاب ملک‌زاده به عنوان مشاور از سوی آیت‌الله شاهرودی اقدام غلطیست و تا زمانی که از ملک‌زاده رفع اتهام نشده انتصاب وی به سمت‌های مختلف از سوی هر مقامی که باشد موجب زیر سؤال رفتن آن مقام مسئول خواهد شد.

دبیرکل جبهه پایداری : رئیس مجلس نهم نباید از ساکتین فتنه باشد

دبیرکل جبهه پایداری گفت: رئیس مجلس نهم نباید از ساکتین فتنه باشد بلکه باید شخص ولایت مداری باشد که کارآمد بوده و توان اداره مجلس، قانونگذاری و کمک به نمایندگان در این جهت را داشته باشند.

خبرگزاری فارس: اخیرا محمد خاتمی در جهت برخی اهداف از پیش درنظر گرفته خود اقدام به تکذیب برخی نقل قول های مطرح شده از خود کرده است.

درحالی که خاتمی خرداد ماه سال گذشته شروطی را برای حضور در انتخابات، اعلام کرده بود و نظام مقتدرانه به این شروط که عملاً باج‌خواهی بود، اعتنایی نکرد وی پس از درک حضور پرشور مردم  انقلابی در پای صندوق های رای در روز 12 اسفند به طور مخفیانه در یک مدرسه واقع در دماوند رای خود را به صندوق انداخت تابه این شیوه ضمن رد اظهارت قبلی خود و باطل دانستن اظهارت هم کیشان خود که مدعی نبود انتخابات آزاد و سالم در ایران بودند؛  اینگونه القا کند که مسیر خود را از برخی عوامل جریان فتنه که فقط به فکر ضربه زدن به نظام هستند جدا  کرده است.

وی که به قول ابطحی خبر حضورش در پای صندوق رای در بخشی از رسانه‌های خارجی و شبکه‌های اجتماعی از اصل برگزاری انتخابات بازتاب بیشتری داشت، از عناصر و افراد مرتبط با خود در جریان فتنه خواست تا با پاسخ های مدیریت شده انتقاد رسانه‌ها و افراد فتنه ‌گر  در این زمینه را کنترل کند؛ اخیراً با انتشار بیانیه ای بسیاری را از این نقل قول ها را تکذیب کرد.

سید محمدخاتمی پس دریافت واکنش های مردم نسبت به جریان فتنه و حضور پرشور مردم در انتخابات 12 اسفند که این حضور مهر دیگری بر سلامت انتخابات در کشور بود خواست تا با جدا کردن خود از هم کیشانش فرصتی دیگر برای رسیدن به قدرت در انتخابات ریاست جمهوری آینده کسب کند.

وی که انتظار نداشت رای دادنش در یک مدرسه از چنین واکنشی در رسانه های جریان فتنه برخوردار باشد، به ناچار برای کنترل خشم افرادی که وی را رهبر معنوی خود می‌دانستند مدعی شد به توصیه آیت‌الله موسوی اردبیلی و محمد موسوی خوئینی‌ها و برای حفظ نظام رای داده است.

این در حالی است که در نهایت با وجود تلاش‌های فراوان عوامل وی در جهت خاموش کردن شعله اعتراضات کسانی که طبق توصیه های خاتمی و باور کردن او مسیر خود را از نظام و انقلاب جداکرده بودند به فریب‌کار بودن وی پی برده و در نهایت با هدایت او به حاشیه عرصه سیاست گزینه های مختلفی را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده مطرح کردند.

خاتمی که در حال حاضر از سوی دوستان خود طرد شده است و نگران این است که در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به یک مرده سیاسی شود؛ این بار با انتشار بیانه‌ای مدعی شد نقل قول​های منتسب به وی در نقد مواضع گذشته دروغ است.

به نظر می رسد وی که بارها به شیوه های مختلف درصدد اعلام برائت از مواضع قبلی خود بود و نزدیکان خود را مجبور به توجیه این اقدام کرده بود ، برای به دست اوردن محبوبیت در میان برخی جریانات خاص  دچار سردرگمی شده و نمی خواهد حذف شدن خود و جریانش از صحنه سیاسی ایران را باور کند.

حجت اسلام روانبخش: ساکتین فتنه به جای توجیه از مردم عذرخواهی کنند

عضو جبهه پایداری با اشاره به ادعای یکی از ساکتین فتنه گفت: آنها به جای این همه توجیه کردن می‌توانستند از ملت ایران عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره اظهار نظر اخیر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه "مشخص نیست تئوری ساکتین فتنه از کدام کره نازل شده است" اظهار داشت: انتظاری که از یک مسئول می‌رود این است که اگر مرتکب اشتباه شد خاضعانه در برابر مردم عذرخواهی کند.

روانبخش با بیان اینکه عذرخواهی از اشتباه به جای توجیه فرد را بزرگتر می‌کند افزود: مثلاً در سؤال مجلس از رئیس جمهور وی می‌توانست به جای آن نوع برخورد در یک کلمه پاسخ بدهد.

عضو جبهه پایداری ادامه داد: در اینکه برخی از افراد هیئت رئیسه مجلس جزء ساکتین فتنه بودند و در هیئت رئیسه بد عمل کردند بحثی نیست بنابراین به جای این همه توجیهات و ادعای ساکتین و راکبین انحراف داشته باشند می‌توانستند از ملت ایران عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه انسان‌های بزرگ هم اشتباه می‌کنند یادآور شد: آنها می‌توانستند به دلیل سکوت در فتنه از مردم عذرخواهی کنند و دیگر نیازی به فرافکنی نبود؛ چنین کاری جایگاه آنها را نیز برمی‌گرداند.

روانبخش درباره نظر جبهه پایداری برای ریاست مجلس اظهار داشت: جبهه پایداری برای رئیس و هیئت رئیسه مجلس برنامه دارد. اما شیوه برخورد را در این زمینه پس از ورود به مجلس مشخص خواهد کرد؛ ما قطعا برای هیئت رئیسه برنامه داریم.

مدیرمسئول نشریه پرتو تأکید کرد: اگر جبهه پایداری برای هیئت رئیسه مجلس اقدام نکند در این صورت جبهه بی‌خاصیت در مجلس خواهد بود.

وی با مقایسه ریاست حداد و لاریجانی تصریح کرد: ما ریاست حداد و مجلس نهم را ترجیح می‌دهیم چراکه نوع ریاست حداد عادل ریخت و پاش نبوده، تعامل بهتری با دولت داشت، کسی به خاطر اعتراض به حداد عادل سایتش بسته نشده و نویسنده‌ای دستگیر نمی‌شد.

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا: رهبر انقلاب فرمودند علم، بصیرت و صفا در آیت‌الله مصباح جمع است

خبرگزاری فارس: عضو جبهه پایداری با بیان اینکه جهت‌گیری‌های آیت‌الله مصباح از سال 42 تا کنون متقن‌ترین مواضع بوده است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند علم، بصیرت و صفا در آیت‌الله مصباح جمع است.

توکلی در میزگرد اقتصادی در دانشگاه امیرکبیر: سال 84 به اتفاق نادران و مصباحی مقدم درباره رکود تورمی هشدار دادیم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در سال 84 زمانی که آقای احمدی‌نژاد می‌خواست اولین بودجه را برای سال 85 تنظیم و تدوین کند، از برخی اقتصاد‌دانان دعوت کرد و بنده، آقای نادران و مصباحی مقدم نیز به این جلسه دعوت شدیم و درباره رکود تورمی هشدار دادیم.

هشدار آیت‌الله مصباح درباره اصولگرایی قلابی در آستانه انتخابات

خبرگزاری فارس: عضو جبهه پایداری با اشاره به دیدار اخیرش با آیت‌الله مصباح گفت: در آن دیدار ایشان گفتند باید توجه کرد در زمانی که جنس نابی مثل ولایت‌مداری و اصولگرایی در جامعه طرفدار پیدا می‌کند، جنس قلابی آن هم زیاد می‌شود.

جواد محمدی عضو جبهه پایداری و یکی از نزدیکان آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره دیدار اخیرش با آیت‌الله مصباح و توصیه‌های ایشان به مردم، اظهار داشت: بنده به آیت‌الله مصباح گفتم ما در جلسات مختلف که شرکت می‌کنیم شور و شوق جوانان و مردم را می‌بینیم که بسیار اصولگرا و آرمان‌خواه هستند؛ علامه مصباح گفتند «خیلی خوب است اما باید توجه کرد در زمانی که جنس نابی مثل ولایتمداری، اصولگرایی و آرمان‌خواهی در جامعه طرفدار پیدا می‌کند، جنس قلابی آن هم زیاد می‌شود.»

محمدی با اشاره به سخنان ایشان یادآور شد: علامه مصباح به همین دلیل گفتند «کسانی که از آنها آرمان‌گرایی نمی‌دیدیم الان آرمان‌گرا شده‌اند بنابراین یکی از مهمترین وظایف مردم افزایش آگاهی آنهاست، هرچند آگاهی آنها بالاست اما باید بالاتر برود.»

عضو جبهه پایداری ادامه داد:‌ یکی دیگر از نکاتی که ایشان به بنده تاکید کرد این بود که «در جلسات سخنرانی مختلف به برکات وجودی ولایت فقیه اشاره کنید و بگویید نظام از چه نعمتی برخوردار است؛ روز به روز بر ارادت قلبی بنده نسبت به مقام معظم رهبری بیشتر می‌شود؛ تاکید بر توجه مردم به این لطفی که خداوند نسبت به نظام داشته یعنی وجود مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.»

* آیت‌الله مصباح: لیست جبهه پایداری را به سایر لیست‌ها ترجیح می‌دهم

وی افزود: آیت‌الله مصباح همچنین فرمود «بنده لیست جبهه پایداری را به سایر لیست‌ها ترجیح داده و حجت شرعی برای رای دادن به لیست پایداری برای من تمام شده است.»

تکذیب حمایت مطلق آیت الله صدیقی از یک جبهه خاص

خبرگزاری فارس: دفتر آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها مبنی بر حمایت ایشان از یک جبهه خاص اعلام کرد: حمایت ایشان از هیچ گروهی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلق نبوده و نیست.

به گزارش فارس، دفتر آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در پی انتشار برخی اخبار در سایت های خبری مبنی بر حمایت مطلق ایشان از یک جبهه خاص، در واکنش به انتشار این اخبار ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: حضرت آیت الله صدیقی ضمن دعوت از تمام اقشار مختلف مردم برای حضور در انتخابات 15 اردیبهشت تاکید کردند، حمایت ایشان از هیچ گروهی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطلق نبوده و نیست.

 

به گزارش فارس، نام این جبهه در خبر دفتر دفتر آیت‌الله کاظم صدیقی آمده بود که به دلیل ممنوعیت تبلیغات در روز جاری، حذف شد.

آیت‌الله مصباح در گفت‌و‌گو با فارس: کاندیداهایی که انتخاب نمی شوند، در پست دیگر به مردم خدمت کنند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به کاندیداهایی که در این دوره وارد مجلس نمی‌شوند، گفت: آنها سعی کنند در پست دیگری که بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند وارد شوند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس اظهار داشت: توصیه بنده به خودم و تمام دوستانمان این است که خدا را فراموش نکنیم.

آیت‌ا‌لله مصباح در توصیه‌ به نمایندگانی که در دور دوم انتخابات، توسط مردم انتخاب شده و به مجلس راه می‌یابند، تصریح کرد: آنها باید ببینند خدا از آنها چه خواسته و طبق آن عمل کنند، لذا حفاظت از دین و دستاوردهای انقلاب مهم‌ترینوظیفه نمایندگان منتخب محسوب می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به کاندیداهایی که در این دوره وارد مجلس نمی‌شوند نیز گفت: آنها سعی کنند در پست دیگری که بهتر می‌توانند به کشور خدمت کنند وارد شوند و در عین حال به نمایندگان مجلس کمک‌های فکری و مشورتی داشته باشند تا بتوانند از این طریق دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین رویکرد مجلس نهم متذکر شد: برای ما همیشه اسلام مهم است از این رو نمایندگان در مجلس آینده باید همت خود را اجرای احکام اسلام و حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب قرار دهند.

آیت‌الله مصباح تأکید کرد: یکی از دستورات اسلام پیروی از ولی‌فقیه و رهبری است.

وی در پایان تاکید کرد: اگر نمایندگان همواره خدا را در نظر داشته باشند و از مقام معظم رهبری حمایت کنند، همه مشکلات ما حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام رسایی : جبهه پایداری با قاطعیت از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم دفاع می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه جبهه پایداری با قاطعیت از ریاست حدادعادل بر مجلس نهم دفاع می‌کند‌ گفت: جبهه پایداری تلاش دارد در هیئت رئیسه مجلس نقش‌آفرینی کند و قرار است در این باره صحبت شود.

رحماندوست: اعضای جبهه متحد و پایداری در مجلس نهم ائتلاف می کنند

خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد با بیان اینکه اختلافات جزئی جبهه متحد و پایداری باید در مجلس نهم نادیده گرفته شود، گفت: کسانی که می‌خواهند برخود و سایر قوا نظارت داشته باشند اول باید بحث‌های خود را سامان دهند در غیر این صورت در این وظیفه کم می‌آورند.

مرعشی: عضویتم در حزب کارگزاران تعلیق شده است

حسین مرعشی گفت: من عضویتم در حزب کارگزاران تعلیق شده و خبری درباره حمایت حزب از نامزدی جهانگیری برای ریاست جمهوری آینده ندارم.

حسین مرعشی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در خصوص انتشار اخباری مبنی بر حمایت حزب کارگزاران از نامزدی جهانگیری برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت:‌ من عضویتم در این حزب تعلیق شده و خبری در این باره ندارم.

همچنین غلام‌حسین کرباسچی،دبیرکل حزب کارگزاران ضمن عدم رد یا تأیید خبر منتشر شده در رابطه با انتخاب جهانگیری به عنوان نامزد حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من خودم این خبر را در رسانه‌ها دیده‌ام.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس:کارگزاران از 88 تاکنون جلسه‌ای نداشته/ از نامزدی جهانگیری خبر ندارم

خبرگزاری فارس: عضو حزب کارگزاران گفت: حزب کارگزاران از سال 88 تاکنون هیچ جلسه رسمی نداشته و من نمی‌دانم اخباری مانند حمایت این حزب از نامزدی اسحاق جهانگیری از کجا و چگونه منتشر شده است.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در خصوص انتشار خبری مبنی بر انتخاب اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 گفت: حزب کارگزاران از انتخابات 88 تاکنون جلسه‌ای رسمی نداشته و من اطلاعی در مورد خبر منتشر شده در این باره ندارم.

وی اظهار داشت: من نمی‌دانم که این اخبار از کجا منتشر می‌شود در حالی که حزب کارگزاران در چند وقت گذشته جلسه‌ای نداشته است.

هاشمی همچنین در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که آیا عدم برگزاری جلسه رسمی حزب کارگزاران به منزله تکذیب خبر  مطرح شده است گفت: من اطلاعی در این باره ندارم و فقط می توانم بگویم حزب کارگزاران از انتخابات 88 تاکنون جلسه‌ای نداشته است.

عسگراولادی مطرح کرد:پوست اندازی جدید در حزب موتلفه اسلامی با حضور جوانان

خبرگزاری فارس: دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری از پوست اندازی جدید در مجمع حزب موتلفه اسلامی خبر داد و گفت: در یک کنگره سراسری انشا‌الله یک پوست اندازی جدید در موتلفه صورت خواهد گرفت و جوانان بیشتری در حزب نقش بازی خواهند کرد.

حسین کچوئیان در گفت‌و‌گوی تفصیلی با فارس: کناره‌گیری به موقع هاشمی شأن او را حفظ می کرد/ ریاست مجلس هشتم موفق نبود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه هاشمی می‌توانست با کناره‌گیری به موقع شأن سیاسی خود را حفظ کند، گفت: اگر او وارد انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری نمی‌‌شد، سرنوشتش اینگونه نبود.

 دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(ره) مطرح کرد: تایید دیدار احمدی‌نژاد و سید‌حسن خمینی و تکذیب کاندیداتوری سیدحسن

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی ضمن اشاره به دیدار احمدی‌نژاد و سید‌حسن خمینی گفت: در این دیدار پیشنهاد کاندیداتوری سید‌حسن خمینی مطرح نشده و این شایعه را تکذیب می‌کنم.

اگر امام نبود چند بحرین دیگر از ما جدا شده بود/ ایران نمی تواند همیشه در مقابل عربستان ساکت بماند

محسن رضایی در گفتگو با فارس:

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگر رهبری امام در دوران جنگ نبود چند استان دیگر همانند بحرین از ایران جدا می‌شد و به خاطر وجود امام بود که مردم حاضر به فداکاری در دفاع از کشور بودند.

عدم حضور علوی‌‌تبار در جلسه مناظره با نبوی

علوی‌تبار: چون درحال استراحتم در مناظره شرکت نمی‌کنم

خبرگزاری فارس: شاگرد عبدالکریم سروش در جلسه مناظره با حجت‌الاسلام نبویان حضور نیافت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مناظره بررسی کثرت‌گرایی دینی با محوریت کتاب "صراط‌های مستقیم" عبدالکریم سروش با حضور حجت‌الاسلام نبویان در دانشگاه علم‌و صنعت برگزار شد.

علیرضا علوی‌تبار طرف دیگر این مناظره کمتر از چند ساعت مانده به شروع این مراسم با مسئولین برگزاری تماس گرفته و می‌گوید "درحال حاضر از کلاس درس آمده‌ام و در حال استراحت و در انتظارتشکیل کلاس بعدی هستم".

مسئول برگزاری مراسم ضمن بیان سخنان ذکر شده گفت:با علوی‌تبار از ماه‌ها پیش برای حضور در این مناظره صحبت شده بود.

در عین حال نبویان با ذکر خاطراتی از حضور در دانشگاه‌های مختلف گفت: بارها پیرامون این موضوع برای مناظره دعوت شده‌ام اما طرف مقابل در ساعات آخر مانده به مراسم حضور خود را لغو کرده است.

وی افزود: از همان ابتدای دوران اصلاحات ادعا کردم که طرف مقابل ما در هیاهو و غوغاسالاری بسیار هنرمند است اما از بحث‌های منطقی فرار می‌کند.

نبویان در دانشگاه علم و صنعت:

اصلاح‌طلبان در غوغاسالاری هنرمندند اما از بحث‌های منطقی فرار می‌کنند 

حجت‌الاسلام نبویان گفت: از همان ابتدای دوران اصلاحات گفتم که طرف مقابل ما در هیاهو و غوغاسالاری بسیار هنرمند است اما از بحث‌های منطقی فرار می‌کند.

پاسخ جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به بداخلاقی‌های علی مطهری در مجلس

مطهری تحت تاثیر چه افرادی قرار گرفته که دل فتنه گران را شاد می‌کند؟ آقای مطهری تحت تاثیر القائات چه افرادی قرار گرفته‌اند که این سیر روشن را برعکس تحلیل و دل فتنه‌گران داخلی و وابستگان نظام سلطه بین الملل را شاد می‌کند. ای کاش ایشان ابهاماتشان را مستقیماً از خود ما می‌پرسیدند.

سروری: اگر سپاه در انتخابات دخالت داشت آقای مطهری چطور به مجلس نهم راه یافت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مطهری باید به این سؤال پاسخ دهد که اگر ادعا می‌کند که سپاه در انتخابات دخالت داشته و از سوی دیگر مخالف انتخاب وی در این دوره از انتخابات بوده است چگونه وی به عنوان یکی از چند نماینده اول تهران به مجلس نهم راه پیدا کرده است.

محمد هاشمی: حزب کارگزاران برنامه‌ای برای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ندارد

خبرگزاری فارس: یک عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه این حزب برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ندارد اخبار منتشر شده در رابطه با فعالیت‌های رسانه‌ای حزب کارگزاران را رد کرد.

محمد هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس گفت: روزنامه حزب‌کارگزاران در سال 88 توقیف شده و از آن زمان تاکنون این حزب هیچ روزنامه‌ای نداشته است و تاجایی که من اطلاع دارم حزب کارگزاران برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد.

وی در ادامه افزود: حزب‌کارگزاران از سال 88 تاکنون هیچ جلسه‌ای نداشته و من هیچ اطلاعی در مورد اخبار منتشر‌ شده در برخی رسانه‌ها ندارم.

دبیرکل حزب کارگزاران نیز اظهار داشت: من از راه‌اندازی روزنامه از سوی حزب کارگزاران بی‌اطلاع هستم و این برای اولین بار است که این خبر را می‌شنوم.

گفتنی است پیش از این برخی رسانه‌ها؛خبری مبنی بر تلاش تعدادی از اعضای موثر حزب کارگزاران سازندگی جهت راه‌اندازی چند روزنامه تخصصی در حوزه‌های مختلف سیاسی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی با هدف فعالیت برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری داده بودند.

دیدار سیدحسن خمینی با برخی اعضای حزب کارگزاران

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اعضای حزب کارگزاران سازندگی و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان ری دیدار و گفتگو کرد.

مانیفست ادعایی اصلاح طلبان؛ از تایید دفتر خاتمی تا تکذیب تدوین کنندگان

خبرگزاری فارس: با وجود اینکه دفتر محمد خاتمی خبر تدوین مانیفست اصلاح‌طلبان را تایید کرده، اما تدوین کنندگان این مانیفست از پذیرش اقدام خود طفره می روند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اخیرا خبری درباره تحویل کلیات مانیفست اصلاح طلبی به محمد خاتمی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه در بهمن ماه سال گذشته و پس از آنکه خاتمی بزرگترین آسیب فراروی جریان اصلاح طلبی را فقدان مانیفستی برای ادامه مسیر عنوان کرده، طی ماموریتی به سعید حجاریان از او خواسته مانیفستی برای مسیر آینده جریان اصلاح طلبی تدوین کند که پس از حدود سه ماه پژوهش توسط کمیته‌ای شش نفره از جمله هادی خانیکی ، علیرضا علوی‌تبار و حمیدرضا جلایی‌پور، کلیات اولیه این مانیفست آماده و توسط سعید حجاریان تحویل خاتمی شد.

با وجود اینکه دفتر خاتمی این خبر را تایید کرده است، اما دو تن از اصلاح‌طلبانی که نام آنها در این کمیته شش نفره دیده می‌شود، از پذیرش اقدام خود در تدوین این مانیفست طفره می روند ؛ حتی تا جایی که جلایی پور در این رابطه حاضر است مدعی شود که "سه سال است خاتمی را ندیده ام!"

به نظر می رسد عملکرد اصلاح طلبان سابق در جریان فتنه 88 و عدم اثرگذاری تحریم انتخابات بر حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم، اصلاح طلبان را در تصمیم گیری برای ورود به عرصه سیاسی کشور دچار تردید و تشتت فراوان کرده و آنان بازگشت خود را حتی با اقداماتی مانند تدوین مانیفست  غیرممکن می دانند.

سیدحسن خمینی: کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شوم

سیدحسن خمینی گفت که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم ختم برادر موسوی خوئینی‌ها که ‌در مسجد ولی‌عصر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم نمی‌شود.

پیش‌تر برخی رسانه‌های و چهره‌های سیاسی از سیدحسن خمینی به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم یاد می‌کردند.

محمدعلی انصاری دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) هم این احتمال را رد کرده و آن‌را ‌‌ناشی از شایعات مطروحه در ‌سایت‌ها و رسانه‌ها دانسته بود.

محمدعلی ابطحی در گفت‌وگو با فارس: مقدمات حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری در حال فراهم شدن است

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه مقدمات حضور فعال اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری در حال فراهم شدن است، گفت: مدیریت اصلاح‌طلبی دچار فضایی است که تا انتخابات 92 می‌تواند خود را از آن نجات دهد.

محمدعلی ابطحی عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم ختم برادر موسوی خوئینی‌ها که ‌در مسجد ولی‌عصر برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: با توجه به حضور اکثر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی آنها در انتخابات ریاست جمهوری نیز طبیعتا حضور فعالی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مقدمات حضور فعال اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری در حال فراهم شدن است، افزود: البته هنوز جلسه‌ای برای این موضوع نداشته‌ایم.

این عضو جبهه اصلاحات در خصوص چگونگی اعتماد مجدد مردم به جریان اصلاح‌طلبی نیز گفت: اصلاح‌طلبی بدنه ریشه‌دار در جامعه است از این رو فکر می‌کنم از نظر مخاطبان اصلاح‌طلبی آسیبی ندیده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت اصلاح‌طلبی دچار فضایی شده است که تا انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند خود را از آن نجات دهد تصریح کرد: درباره گزینه‌‌های اصلاح‌طلبی برای انتخابات اظهار نظر نمی‌کنم.

ابطحی در خصوص احتمال کاندیداتوری سیدحسن خمینی تصریح کرد: اگر وی اراده کند و به انتخابات بیاید گزینه بسیار خوبی است اما فکر نمی‌کنم چنین اراده‌ای داشته باشد.

موسوی‌خوئینی‌ها در گفت‌وگو با فارس:برای ‌انتخابات ریاست ‌جمهوری 92 برنامه داریم/ خاتمی رئیس ماست

عضو مرکزیت مجمع روحانیون گفت: ما حتما برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داریم و نمی‌شود که بی‌برنامه باشیم.

سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها عضو مرکزیت مجمع روحانیون ‌عصر امروز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم ختم برادر خود ‌که ‌در مسجد ولی‌عصر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره برنامه‌ اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: اظهار‌نظر در این باره زود است اما ما قطعاً تصمیم داریم در انتخابات شرکت کنیم، البته ‌این حرف نظر شخصی بنده است اما ‌هنوز درباره نحوه حضور اصلاح‌طلبان جلسه‌ای نداشته‌ایم.

دبیر مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این سوال که جلسه اصلاح‌طلبان برای این موضوع چه زمانی مشخص خواهد شد؟ گفت: ما رئیس داریم؛ این سئوالات را باید از آقای خاتمی بپرسید.

وی با بیان اینکه آقای خاتمی به من نیابت نداده که به جای وی صحبت کنم، تصریح کرد: هنوز درباره گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات بحثی نشده است.

موسوی خوئینی‌ها درباره مانیفست اصلاح‌طلبی گفت: من مانیفست اصلاح‌طلبی را ندیده‌ام و از آن بی‌خبرم؛ شما از خیلی چیزها خبر دارید که ما از آن بی‌اطلاعیم.

‌عضو مرکزیت مجمع روحانیون در خصوص چگونگی جلب اعتماد مردم به ‌اصلاح‌طلبان پس از فتنه سال 88 متذکر شد: ما حتما برای انتخابات ریاست جمهوری برنامه داریم و نمی‌شود که بی‌برنامه باشیم اما هنوز اظهارنظر درباره آن زود است.

وی در خصوص احتمال کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی برای ریاست جمهوری سال 92 نیز گفت: من در این باره خبری ندارم.

موسوی خوئینی‌ها درباره برنامه‌های ‌اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر نیز یادآور شد: ما درباره آن انتخابات هیچ فکری نکرده‌ایم.

روانبخش در گفت‌و‌گو با فارس: علت حضور محمد هاشمی در مجمع مشخص نیست/ احمدی‌نژاد هم می‌تواند با مشایی بیاید

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اصرار محمد هاشمی بر بازگشت به جلسات مجمع مشخص نیست، گفت: اگر قرار باشد هر کسی با رئیس دفتر خود در جلسات مجمع حاضر شود،احمدی‌نژاد هم باید با مشایی به جلسات مجمع بیاید.

بادامچیان: عسگراولادی نامزد مؤتلفه برای ‌ریاست‌جمهوری نیست

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تأکید کرد که عسگراولادی نامزد مؤتلفه برای انتخابات ‌ریاست‌جمهوری نیست.

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگوبا خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آقای عسگراولادی گفتند که ممکن است حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد داشته باشد.

وی با بیان اینکه گزینه مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری هنوز مشخص نیست، افزود: آقای عسگراولادیگفتند که امکان دارد مؤتلفه در انتخابات ریاست جمهوری وارد شود.

بادامچیان با بیان اینکه چو فردا شود، فکر فردا کنیم، گفت: طبعا ما برای انتخابات ریاست جمهوری مثل سایر آحاد ملت وظایفی داریم و وظایفمان را انجام می‌دهیم.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری را بعدا اعلام می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت که عسگراولادی برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شود.

محمد هاشمی در گفت‌وگوبا فارس:حضور من در جلسات مجمع مثل شرکت مشایی در هیئت دولت است

مسئول دفتر رئیس مجمع با اشاره به حضور در جلسات مجمع در حالی که وی در دوره جدید حکمی نگرفته است، گفت: همانطور که آقای مشایی می‌تواند در جلسات دولت شرکت کند، من هم بدون حق رأی در جلسات حضور دارم.

محمد هاشمی مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره حضورش در جلسات مجمع اظهار داشت: شرکت رئیس دفتر در جلسات بدون حق رأی یک وظیفه است؛ همانطور که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز می‌تواند در جلسات هیئت دولت شرکت کند اما حق رأی ندارد.

هاشمی با بیان اینکه وقتی حق رأی وجود نداشته باشد نمی‌توان در تصمیم سازی‌ها دخالت کرد افزود: مدیریت جلسات مجمع به عهده رئیس دفتر است از این رو وی می‌تواند در جلسات مجمع شرکت کند.

عضو حزب کارگزاران یادآور شد: من از 4 سال قبل رئیس دفتر مجمع بودم با این تفاوت که آن زمان عضو مجمع نیز محسوب می‌شدم.

* حضورم در جلسات مجمع بدون حق رأی است

وی ادامه داد: اعضا معمولا در دو کمیسیون شرکت می‌کنند اما بنده به دلیل مسئولیت دفتر در پنج کمیسیون شرکت می‌کردم و در آن زمان در تصمیم سازی‌ها نیز نقش داشتم. درحالی که در این دوره در تصمیم‌گیری‌ها مشارکتی ندارم و حضورم بدون حق رأی است.

هاشمی با بیان اینکه حضور وی در جلسات مربوط به حوزه کاری‌اش می‌باشد؛ افزود: آقای مشایی هم در جلسات دولت می‌تواند شرکت کند و می‌بینیم که وی نیز در این جلسات شرکت می‌کند لذا این کار مربوط به حوزه کاری است.

رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه رئیس هر قوه‌ای می‌تواند هرجا می‌رود رئیس دفتر خود را نیز با خود ببرد در پاسخ به این سؤال که آیا شما صرفاً به عنوان رئیس دفتر شرکت می‌کنید پاسخ آن را مثبت دانست و گفت: من در این زمینه وظیفه دارم.

وی ادامه داد: مسئولیت برگزاری و مدیریت عالی جلساتی که در مجمع برگزار می‌شود بر عهده رئیس دفتر است و او باید به مسائل مختلفی از لحاظ خبر، تنظیم صورتجلسه، نور، صدا و خبر و همچنین پیاده کردن نوارهای جلسه رسیدگی کند و در واقع این‌ها جزو مسئولیت‌های او محسوب می‌شود.

هاشمی با ابراز خرسندی از حساسیت برخی رسانه‌ها در توجه به مسئولیتش در مجمع خاطرنشان کرد: بنده در مصاحبه‌ای نیز که بعد از حکم مقام معظم رهبری داشتم گفتم به دلیل برداشته شدن بار این مسئولیت از رهبری تشکر می‌کنم چراکه مسئولیت تصمیم‌گیری در مجمع امری سنگین و مرتبط با شرع و قانون اساسی است.

آیت‌الله یزدی در جمع خبرنگاران: موضع جامعه مدرسین درباره انتخابات 92 بستگی به شرایط دارد

رئیس جامع مدرسین حوزه علمیه قم گفت که موضع این جامعه درباره انتخابات ریاست جمهوری 92 بستگی به شرایط سیاسی و اجتماعی دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قم، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار اعضای جامعه اسلامی مهندسین با وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه مسئولان چه وظیفه‌ای را نسبت به مردم همیشه در صحنه ایران دارند، اظهار داشت: کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد، وظیفه‌اش این است که در شعاع مسئولیت خود کوتاهی نکند و اگر نمی‌تواند آن کار را انجام دهد، مسئولیت را نپذیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از شرایط پذیرفتن مسئولیت توان انجام کاری است که انسان آن را می‌پذیرد، تصریح کرد: وقتی که آدم پیشنهادی را پذیرفته یا برای کاری کاندیدا می‌شود، حال چه خود و چه دیگران او را پیشنهاد می‌کنند، باید ببیند برای پذیرفتن مسئولین توان آن را دارد یا ندارد.

وی ادامه داد: اگر آن را پذیرفت و به صورت رسمی مسئول شد، وظیفه‌اش این است که تمام آنچه در شعاع مسئولیتش دارد، طبق شرح وظایف انجام وظیفه کند‌ چرا‌که اگر در این زمینه کوتاهی کند، هم در دنیا توسط یک بازرس و ناظران دیگر مؤاخذه شده و اگر چنین هم نباشد، در روز قیامت مورد سؤال قرار خواهد گرفت که چرا وظیفه خود را انجام نداده است.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه مسئولان موظفند در شعاع مسئولیت خود مطابق شرح وظایف عمل کنند، اظهار داشت: اگر غیر از این باشد، در پیشگاه خلق و خالق مسئول خواهند بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برنامه جامعه مدرسین برای ریاست‌جمهوری آینده چیست؟ تصریح کرد: مسئولان و فعالان جامعه مدرسین در مسائل انتخابات همیشه حضور داشته و در نزدیکی‌های زمان انتخابات می‌توان تصمیم‌ گرفت و صحبت کرد، یعنی به شرایط سیاسی و اجتماعی زمان بستگی دارد.

وی ادامه داد: آدم نمی‌داند در پایان این یک سال و اندی باقیمانده شرایط کشور چه شرایطی خواهد بود، ولی آنچه که من مطمئن هستم، این است که فی‌الجمله جامعه مدرسین اظهار‌نظر خواهد کرد، اما اینکه تا چه حد و به چه کیفیتی باشد، مشخص نیست.

آیت‌الله یزدی در ارزیابی از روند کار قوه قضاییه در دادگاه‌های فساد مالی گفت: بنده با کسب اطلاعی که از شخص رئیس قوه قضاییه و دادستان داشتم، سنگین‌ترین کاری که به عهده دارند، رسیدگی به این پرونده است، اما نظر من این است که اصولاً یک دوره ریاست قوه قضاییه به این نیست که مسائل جاری کشور که معمولاً دادگستری‌ها به آن رسیدگی می‌کنند، باشد‌ بلکه مهم این است که در این شرایط استثنایی چگونه به آنها رسیدگی و عمل می‌کند.

آیت‌الله یزدی تصریح کرد: در زمان بنده، ما دو مسئله مهم که یکی از آنها کرباسچی بود، به وجود آمد و برخی معتقد بودند که باید خارج از قوه قضاییه باشد اما بنده مخالف بودم.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضاییه در این پرونده بسیار خوب کار کرده و از شتاب‌زدگی جلوگیری کرد چرا‌که شتاب‌زدگی بسیار خطرناک است و بنده از روند پی‌گیری این مسئله کاملاً راضی هستم.

زیباکلام:اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از یک اصولگرا حمایت کنند

خبرگزاری فارس: صادق زیبا کلام از اصلاح طلبان خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به جای معرفی نازدی از جناح خود ، از یک چهره اصولگرا ه به دیدگاه های آنان نزدیک تر است، حمایت کنند.

سجادیان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:کاندیداتوری هاشمی و جهانگیری از سوی کارگزاران شایعه است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: این حزب به مانند همه احزاب سیاسی دارای یک برنامه و چارچوب مشخص است اما در شرایط فعلی هیچ‌گونه تصمیمی برای انتخابات ریاست جمهوری در نظر نگرفته است.

مرتضی سجادیان عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس؛ درباره احتمال معرفی اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: حزب کارگزاران سازندگی به مانند همه احزاب سیاسی دارای یک برنامه و چارچوب مشخص است اما در شرایط فعلی هیچ‌گونه تصمیمی برای انتخابات آینده در نظر نگرفته است.

وی افزود: حزب‌کارگزاران سازندگی همواره سعی کرده است در مسائل مهم کشور به ویژه در موضوعات اقتصادی برنامه و طرح مشخصی را ارائه دهد از این رو به طور حتم انتخابات ریاست جمهوری آینده را نیز از دست نخواهد داد ولی درحال حاضر هیچ برنامه‌ریزی خاصی برای این موضوع در نظر ندارد.

سجادیان تصریح کرد: حزب کارگزاران سازندگی برای معرفی افرادی همچون اسحاق جهانگیری و محمد هاشمی به عنوان گزینه‌های این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری تصمیمی نگرفته است.

وی همچنین درباره فعالیت مجدد روزنامه کارگزاران گفت: از این روزنامه رفع توقیف شده است ولی تا به این لحظه ابلاغیه‌ای از سوی وزارت ارشاد برای فعالیت مجدد این روزنامه صادر نشده است.

توکلی در گفت‌وگو با فارس:احمدی‌نژاد باید به برخورد با رحیمی تن دهد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه نباید بیش از این در تعقیب یک متهم به خاطر برخورداری از قدرت سیاسی وی تعلل کند، گفت: احمدی‌نژاد باید به خیلی چیزها تن دهد.

سکوت اعضای حزب کارگزاران درباره ورود شافعی به دولت

خبرگزاری فارس: در پی انتصاب یکی از بنیانگذاران حزب کارگزاران به عنوان رییس "ایدرو"، اغلب اعضای شاخص این حزب از گفت و گو در این خصوص امتناع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در پی انتصاب یکی از بنیانگذاران حزب کارگزاران به عنوان رییس "ایدرو"،اغلب اعضای محوری این حزب ، در پی تماس های متعدد خبرنگاران ما، از گفت و گو در این خصوص امتناع کردند.

بسیاری از این اشخاص در پاسخ به سئوالات خبرنگاران ما در این خصوص، تنها به این پاسخ که "نظر خاصی در این خصوص ندارم" و  "در این خصوص صحبت نمی کنم" اکتفا کردند.

لازم به توضیح است که غلامرضا شافعی طی حکمی از سوی وزیر صنعت و تجارت به عنوان مدیرعامل ایدرو منصوب شد.این در حالی است که شافعی در فروردین ماه سال 88 پس از جلسه فعالان اقتصادی با میرحسین موسوی، طرح اقتصادی وی را خلاقانه خوانده و تاکید کرده است: دخالت های بیش از اندازه دولت احمدی نژاد در بانک مرکزی باعث شده تا عزل و نصب های بی قاعده و بی برنامگی در این نهاد مهم اقتصادی نهادینه شود.

انتقاد شافعی به دولت احمدی نژاد البته به موضوعات اقتصادی منحصر نشده و در خصوص سیاست خارجی این دولت نیز گفته است: اگر در زمینه سیاست خارجی خصومت زدایی می شد، شاید شاهد این مشکلات نبودیم.

طبیب‌زاده در گفت‌وگو با فارس: علت جدایی دوستان سابق، حضور جریان انحرافی بود نه عدالت احمدی نژاد

خبرگزاری فارس: مسئول مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دولت نهم گفت: بنده و بسیاری از دوستان به دلیل ایجاد مسیر متفاوت احمدی‌نژاد و حضور جریان انحرافی در کنار وی از دولت جدا شدیم و این ربطی به اجرای عدالت ندارد.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس و مسئول سابق مرکز امور بانوان ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره مطلب اخیر رئیس‌جمهور که در سایت وی منتشر شده ، اظهار داشت: بنده و بسیاری از دوستان دیگر به دلیل ایجاد مسیر متفاوت احمدی‌نژاد و حضور جریان انحرافی در کنار وی از دولت جدا شدند.

طبیب‌زاده ادامه داد: احمدی‌نژاد مراد خود را  تغییر داد و فردی را برگزید که مکتب نرفته و درس عرفان اسلامی نخوانده ؛ و این به معنای تأثیرگذاری دیدگاه‌های انحرافی شخصی است که فاقد صلاحیت علمی لازم در نظریه پردازی اسلام است.

مشاور سابق رئیس جمهور با بیان اینکه مشخص بود تبعیت از چنین شخصی آثار خود را بر عملکرد دولت دهم می‌گذارد یادآور شد: ما در دولت نهم چه زمانی شاهد این فساد بزرگ بانکی و این لجام‌گسیختگی فرهنگی بودیم.

وی با ابراز تأسف از شیفتگی بسیار زیاد رئیس جمهور به لیدرجریان انحرافی گفت: بنابراین می‌توان استنباط کرد خلوص، صداقت و سلامتی که مبنای برقراری عدالت و خدمت در دولت نهم بوده دیگر در دولت دهم وجود ندارد و از همین رو بود که برخی دوستان خط خود را جدا کردند.

سروری در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد: ماجرای پرداخت 900 میلیونی رحیمی به برخی نمایندگان

نماینده سابق تهران در مجلس هشتم به تشریح موضوع کمک 900 میلیون تومانی "خیرین" به نمایندگان مجلس هشتم با بهانه "کمک به مساجد" پرداخت.

اولین حزب دولت‌ساخته ایران در تلاش برای کسب کرسی ریاست‌جمهوری

خبرگزاری فارس: حزب کارگزاران که توسط تعدادی از اعضای دولت سازندگی راه‌اندازی شد امروز به دنبال تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و کسب کرسی آن است که در این راستا می‌توان به فعالیتهای مطبوعاتی این حزب نیز اشاره کرد.

در گفت‌وگو با فارس: میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می‌دانم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم.

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره یادداشت اخیر رئیس جمهور که در وبلاگ‌‌شخصی وی مبنی بر اینکه علت جدایی دوستان سابق عدالت عنوان شده است گفت: براین باورم کسانی که از مجموعه دولت کنار رفتند به این نتیجه رسیدند که در دولت احمدی نژاد عدالت حکم نمی‌شود و مسیری که دولت پی‌گرفته به طور کلی با آرمان‌ها و ارزش‌های گفتمان اولیه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن به مردم یک توفیق الهی است افزود: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم و خوشحالم که از این قطار خارج شدم.

میرکاظمی درباره نقش یکی از نزدیکان دولت در پرونده فساد بیمه و اذعان روزنامه دولتی ایران به این موضوع اظهار داشت: از حضور وی در این پرونده اطلاع خاصی ندارم ولی قوه قضاییه باید در برخورد با متهمان پرونده‌های فساد مالی برخورد جدی نماید و بدون توجه به پست و مقام سیاسی این افرادبا آنها برخورد کند.

وی تصریح کرد: هر کسی در هر مقامی اگر متهم باشد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شود.

قابل ذکر است سید مسعود میرکاظمی در کابینه نهم وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد بود و در کابینه دهم به عنوان وزیر نفت منصوب و مدتی بعد از سوی رئیس‌جمهور عزل شد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگوبا فارس خبر داد:تلاش برای ایجاد پارلمان جبهه مردمی اصلاحات/ 5 گزینه برای انتخابات ریاست‌جمهوری داریم

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: به دنبال تشکیل مجمعی که همان پارلمان جبهه مردمی اصلاحات است هستیم و در حال حاضر 5 گزینه برای انتخابات ریاست‌ جمهوری مدنظر داریم.

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما به دنبال تشکیل فراکسیونی از مجموعه‌ی نیروهای مستقل، اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب در مجلس هستیم.

وی با بیان اینکه ما با بسیاری از شخصیت‌ها به ویژه نمایندگان مجلس برای انتخابات شوراها و ریاست‌جمهوری آینده رایزنی می‌کنیم، تصریح کرد: ما به دنبال تشکیل مجمعی که همان پارلمان جبهه مردمی اصلاحات است هستیم.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات با بیان‌ اینکه به دنبال تشکیل فراکسیونی قوی با حضور چهره‌های مستقل، اصولگراهای معتدل و اصلاح‌طلب‌ در مجلس هستیم، افزود: در حال حاضر در شورای راهبردی جبهه مردمی اصلاحات 5 گزینه برای ریاست‌جمهوری وجود دارد که با آنها رایزنی داشته‌ایم.

دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات که در ادامه این رایزنی‌ها در مجلس حضور یافته بود،خاطرنشان کرد: مجمعی که پارلمان جبهه مردمی اصلاحات را تشکیل می‌دهد و سپس با برگزاری یک رأی‌گیری داخلی درباره حمایت از نامزدهای احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری به اجماع می‌رسیم.

عضو حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با فارس: حزب اسلامی کار هیچ گونه تعلقی به اصلاح طلبان ندارد

خبرگزاری فارس: عضو حزب اسلامی کار گفت: حزب اسلامی کار هیچ گونه تعلق خاطری به جریان اصلاح طلبی ندارد و برای انتخابات سال 92 مستقل وارد عمل خواهد شد.

اسماعیل حق پرستی عضو حزب اسلامی کار در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره نحوه ورود این حزب به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: بنا بر توافقات اولیه حزب اسلامی کار بر روی گزینه حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار برای انتخابات ریاست جمهوری به جمع بندی رسیده است.

وی افزود: این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری با هیچ جریان اصلاح طلبی ائتلاف نخواهد کرد و به سوی مستقل فعالیت های و برنامه های خود را برای انتخابات 92 طراحی می کند.

حق‌پرستی خاطرنشان کرد: حزب اسلامی کار برای ورود به انتخابات سال 92 با محوریت خاتمی و عبدالله نوری هیچگونه فعالیتی نخواهد داشت و به صورت مستقل در چارچوب خانه کارگر و حزب اسلامی کار برنامه های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های حزب اسلامی کار برای انتخابات آینده از اصلاح طلبان جدا خواهد بود اظهار داشت: حزب اسلامی کار هیچ گونه تعلق خاطری به جریان اصلاح طلبی ندارد.

سعید شریعتی: نباید کاری می‌کردیم که ندا آقاسلطان کشته شود

خبرگزاری فارس: عضو حزب منحله مشارکت در صفحه فیسبوک خود نوشت: ما نباید کاری می‌کردیم ندا کشته شود تاوان این خون تا قیامت ماند با ما؛ این "ما" تخصیص خاصی از معترضین به نتایج انتخابات سال 88 است.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سعید شریعتی عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت در صفحه فیسبوک خود نوشت «ندا بی‌گناه بود، ندا مظلوم بود، ندا چیزی نمی‌خواست، ما نباید کاری می‌کردیم ندا کشته شود تاوان این خون تا قیامت ماند با ما.»

وی در پاسخ به مخاطبان خود می‌نویسد: این "ما" تخصیص خاصی از معترضین به نتایج انتخابات سال 88 است که خود را از دست اندرکاران امر سیاست می‌دانند.

شریعتی در ادامه اذعان می‌کند که «ای کاش اگر قرار بود ندایی کشته شود یک نفر از اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی کشته می‌شد ...»

اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با فارس:منظور خاتمی جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز نبود

خبرگزاری فارس: عضو بنیاد باران در خصوص محوریت خاتمی یا عبدالله نوری برای اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان فعلا برنامه‌‌ای برای انتخابات ندارند.

اشرف بروجردی عضو بنیاد باران در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان فعلا تا شرایط تغییر نکند، برنامه‌‌ای برای انتخابات ندارند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان چگونه می‌خواهند اعتماد مردم را پس از وقایع سال 88 جلب کنند، تصریح کرد: مردم به اصلاح‌طلبان اعتماد دارند و از آنها روی گردان نشده‌اند.

عضو بنیاد باران در خصوص محوریت خاتمی و عبدالله نوری برای اصلاح‌طلبان گفت: بنده تفکیکی بین آنها قائل نیستم هرچند به‌عنوان عضو بنیاد باران خاتمی را فصل‌الخطاب این جریان می‌دانم.

وی با بیان اینکه احتمالا آقای عبدالله نوری که اخیرا درباره انتخابات اظهار نظر کرده‌ شرایط را مناسب دیده‌ است، افزود: ما منتظر هستیم ببینیم شرایط چگونه رقم می‌خورد.

بروجردی درباره این سؤال که نظر شما درباره سخنان خاتمی مبنی بر جدایی اصلاح‌طلبان از جنبش سبز چیست، گفت: منظور آقای خاتمی جنبش سبز نبوده بلکه جدایی از افرادی بوده که معتقد به براندازی هستند.

در گفت‌وگو با فارس: عضو کارگزاران:جایز نیست خاتمی نامزد ریاست جمهوری شود

خبرگزاری فارس: یک عضو حزب کارگزاران گفت: نامزدی خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در شرایط فعلی جایز نیست؛ او باید عرصه را به نیروهای تازه نفس و جوان بسپارد.

مرتضی سجادیان عضو حزب کارگزاران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره اظهارنظرهای متفاوت محمد خاتمی و عبدالله نوری درباره نحوه ورود اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت: بر این باورم که نامزدی خاتمی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در شرایط فعلی جایز نیست و بهتر است وی تنها در راستای برنامه‌ریزی و هدایت جریان اصلاح طلب وارد عمل شود.

وی افزود: خاتمی باید عرصه را به نیروهای تازه نفس و جوان بسپارد تا  اصلاح طلبان در راستای جذب حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم موفق باشند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه از مجموعه اصلاح‌طلبی کسانی باید به عنوان لیدر انتخاب شوند که همراه نظام بوده و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند اظهار داشت: محوریت خاتمی را بیش از نوری برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در مجموعه اصلاح‌طلبی ترجیح می‌دهیم.

عباس‌زاده‌مشکینی در گفت‌وگو با فارس:حزب اعتماد ملی بدون برگزاری کنگره و شورای مرکزی عملاً تعطیل است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب حزب اعتماد ملی را یک حزب تعطیل دانست و گفت: حزبی که کنگره برگزار نکرده شورای مرکزی در آن انتخاب نشده و دبیرکل ندارد عملاً یک حزب تعطیل بوده و ممکن است از تشکیلات این حزب سوء استفاده شود.

محمود عباس‌زاده مشکینی دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تخلفات احزاب در 10 بند و در ماده 16 قانون احزاب احصاء شده است و احزاب از اعمالی که در آن ذکر شده منع شده‌اند؛ از این رو هر حزبی که مرتکب یکی از این بندها شود کمیسیون طبق قانون می‌تواند تذکر کتبی و اخطار داده و در نهایت پرونده را توقیف و تقاضای انحلال از دادگاه را داشته باشد.

دبیرکمیسیون ماده 10 احزاب با بیان اینکه متأسفانه طبق قانون فعلی احزاب، تخلفات تشکیلاتی احزاب، منجر به انحلال حزب نمی‌شود، تصریح کرد: این ضعف قانون ما است؛ یعنی بر اساس قانون فعلی احزاب، حزبی که در طول عمر خود کنگره ندارد را نمی‌توان منحل کرد.

وی در ادامه به وضعیت حزب اعتماد ملی اشاره کرد و یادآور شد: اعتماد ملی حزبی است که مجمع یا کنگره دوره‌ای خود را برگزار نکرده است؛ اعضای شورای مرکزی احزاب مسئولیت حزب، سیاست‌گذاری و اجرای سیاست‌های آن را بر عهده دارند.

عباس‌زاده‌مشکینی با تأکید بر اینکه احزاب به صورت دوره‌ای کنگره برگزار می‌کنند و از این طریق شورای مرکزی هر حزب مشخص می‌شوند سپس شورای مرکزی دبیرکل را انتخاب می‌کنند، گفت: حزبی که کنگره و مجمع برگزار نکرده و شورای مرکزی ندارد به طور طبیعی بدون دبیرکل، است و از نظر حقوقی کسی جوابگوی عملکرد این احزاب نیست.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با تأکید بر اینکه قانون احزاب در خصوص تخلفات تشکیلاتی احزاب خلأ دارد، یادآور شد: نمی‌توان به استناد تخلف تشکیلاتی یک حزب را منحل کرد.

وی با تأکید بر اینکه حزبی که کنگره و مجمع عمومی برگزار نکرده شورای مرکزی در آن انتخاب نشده و دبیرکل ندارد عملاً یک حزب تعطیل است، افزود: ممکن است از دفتر و تشکیلات این حزب سوء استفاده شود چرا که شورای مرکزی و دبیرکل ندارد.

عباس‌زاده مشکینی خاطرنشان کرد: کمیسیون در برخورد با این احزاب این خلأ را دارد که با چه کسی برخورد کند از این رو در پیش‌نویس اصلاح قانون احزاب این خلأها دیده شده است؛ سال گذشته این پیش‌نویس به مجلس فرستاده و در کمیسیون‌های مربوطه به ویژه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس بررسی و تصویب شد و اکنون برای ورود به صحن آماده شده است.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در پایان از هیئت‌رئیسه مجلس درخواست کرد که اهتمام کرده و این قانون را تصویب کنند.

وی تصریح کرد: نوری اگر بخواهد یک جبهه فراگیر اصلاحات تشکیل دهد باید منشوری را تدوین کند که در چارچوب نظام و قانون اساسی باشد تا به بلندگوی ضد انقلاب در بیرون تبدیل نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها