کد خبر: ۱۲۱۲۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور جهان عرب پیش بینی کرد که تحرکات و جنبش اعتراضی مردمی و فعالان مدنی در عربستان شدت یابد.

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری الجزیره العربیه، «عبدالباری عطوان» در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: پیش بینی می کنم که بعد از سخنرانی شیخ سلمان العوده درباره بازداشت شدگان سیاسی تحرکات در عربستان افزایش یابد.

وی افزود: بعد از بیانیه شیخ العوده و قدرت و صراحت و جرائتش، پیش بینی می کنم که تحرکات برای درخواست جهت مبارزه با فساد و برپایی عدالت و اصلاحات افزایش یابد.

برپایه این گزارش، این سخنان با استقبال شمار زیادی از مردم عربستان در شبکه اینترنت روبرو شده است.

شیخ سلیمان العوده از شخصیت های نزدیک به تفکر اخوان المسلمین در سخنانی سرگشاده مصادره حقوق مردم عربستان را محکوم کرد و خواهان اصلاحات شد.

وی همزمان درباره التهاب موجود در عربستان هشدار داد که شیوه ای محافظه کاران را از جنبه سیاسی و دینی دنبال می کند.

شیخ سلمان العوده ابراز عقیده کرد که سیاست مشت آهنین آل سعود راهها به روی هرگونه تلاش برای اصلاحات را خواهد بست و نگرانی درباره آینده وجود دارد.

وی افزود: مردم از هرج و مرج و بروز ناامنی نگران هستند.

شهرهای مختلف عربستان از بیش از یکسال پیش شاهد برگزاری تظاهرات برای درخواست جهت آزادی و روی کار آمدن نظامی منتخب برآمده از خواست مردم است که با سرکوبگری رژیم سعودی و کشته یا زخمی شدن شماری از معترضان یا بازداشت و شکنجه آنها روبرو شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها