کد خبر: ۱۲۱۲۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
وزیر ر اه و شهرسازی با اشاره به اتصال راه‌آهن ایران به شبکه ریلی 7 کشور گفت:‌ رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل ریلی زمینه رقابتی شدن قیمت بلیت را فراهم می‌آورد.
به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی نیکزاد در جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن با بیان اینکه راه آهن از قدیمی ترین مدل های حمل و نقل بوده و سابقه دیرینه ای دارد گفت:در میان وسایل حمل و نقل عمومی اعم از هوایی،دریایی،جاده ای و ریلی توسعه حمل ونقل ریلی در الویت بوده است.

وی افزود: هرچند در حال حاضر اقدامات در زمینه نوسازی و واگذاری به بخش خصوصی انجام شده اما هنوز افکار عمومی ،دولت را صاحب کار راه آهن می دانند و از آن توقع دارند.
به گفته وزیر راه وشهر سازی باید گام های بزرگتری در راه آهن برداشته شود و یکی از آنها افزایش سرعت قطارها ست.

نیکزاد با بیان اینکه دنیا ،سرعت قطار 120 کیلومتر را بر نمی تابد تصریح کرد: ما برای این موضوع بسیار تلاش کرده ایم و برنامه ریزی های خوبی در دولت 9 و 10 برای اتصال خطوط ریلی داخلی به خارج انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده شبکه ریلی داخل را به همه کشورهای اطراف از جمله ترکمنستان،روسیه ،قزاقستان ،عراق ،ترکیه و افغانستان و درنهایت چین وصل می کنیم.

وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار وسیله سفر برای آحاد جامعه  حتی قشر مرفه است گفت: اقدامات اخیر راه آهن موجب ارتقاء سطح ارایه خدمات شده و همین مساله تقاضا برای سفر با قطار را افزایش داده است و امید می رود با کارهای صورت گرفته شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف باشیم و اخبار ویژه ای را در بهار سال 92  شاهد باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها