کد خبر: ۱۲۲۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

"روی گوتمن" یکی از خبرنگاران آزاد آمریکایی است که تاکنون افشاگری‌ها و انتقادات فراوانی را علیه اقدامات ضدحقوق بشری دولت آمریکا و مقامات کاخ سفید بیان کرده است.

به گزارش رجانيوز، گوتمن که عضو انجمن خبرنگاران حرفه‌ای جهان هم هست، در هفته‌های اخیر به بحرین رفته تا از نزدیک در جریان انقلاب مردم این کشور علیه حکومت آل خلیفه باشد؛ حکومتی که چند دهه است این کشور را به طور غیرقانونی اداره می‌کند و آزادی‌های اجتماعی و سیاسی مردم را محدود کرده است.
 
متن زیر، روایت آقای گوتمن از مشاهدات عینی خود در این کشور و وضعیت ناگوار حقوق بشر در بحرین و سکوت مطلق سران کاخ سفید درباره جنایات رژیم آل خلیفه است که در روزنامه "مک کلاتی" ایالات متحده منتشر شده است:
 
«آیلا» یکی از شهرهای کهن و قدیمی کشور بحرین است که هنوز می توان مقبره‌هایی به قدمت ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح را در آن مشاهده کرد. مسجد زیبا و تاریخی "امیر محمد بربغی" هم یکی از آثار باستانی و ارزشمند در این شهر است که به عنوان یکی از زیبا‌ترین مساجد مسلمانان در اسناد جهانی ثبت شده است؛ مسجدی که متاسفانه امروز تنها رد چرخ‌های بولدوزر‌ها به جای آن دیده می‌شود.  
 
 مسجد "شیخ مومن" هم یکی دیگر از مراکز مهم عبادت مسلمانان و بخصوص شیعیان در شهر النویدرات بحرین بود؛ جایی که اولین حرکت انقلابیون در ۱۴ ماه فوریه علیه حکومت شروع شد و دارای نقوش هنرمندانه و معماری بسیار زیبا و تاریخی بود که دارای چشم اندازی هنری و رواق‌های چشم نوازی داشت که در روزهای اخیر توسط نیورهای نظامی آل سعود و آل خلیفه تخریب شده است.
 
 «ابوهادی» مردی ۵۲ ساله که از اهالی این منطقه است، با افسوس از خاطرات شیرین خود درباره عبادت در این مسجد می‌گوید: هنگامی که من کودک بودم، برای نماز به همراه پدر بزرگم به این مسجد می‌رفتیم. این منطقه بسیار سرسبز بود و با درختان زیبا و چشمه‌های آب شیرین یکی از اماکن مورد علاقه بحرینی‌ها بود.
 
 ابوهادی آهی می‌کشد و ادامه می‌دهد: چرا آن‌ها این مسجد را خراب کردند؟ ما ده‌ها سال در این مسجد عبادت می‌کردیم  اما دولت بدون توجه به این مساله، در عرض چند دقیقه با بولدوزر همه خاطرات تاریخی و مذهبی ما را ویران کرد.
 
چراغ سبز اوباما برای ریختن خون قرمز شیعیان
 
رژیم آل خلیفه در روزهای اخیر دادگاه‌های مخفیانه و غیرعلنی برگزار کرده و با بی‌عدالتی، برای معترضان حکم اعدام می‌دهد و سیاستمردان، پزشکان و پرستارانی را که به مجروحین کمک کرده‌اند، مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می‌دهد. پادشاه این کشور کوچک تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر از جوانان شاغل را بی‌کار و حقوق آن‌ها را نیز مسدود کرده است. حتی دانش آموزان و معلمانی که در اعتراضات شرکت کرده‌اند نیز از دست آل خلیفه در امان نبوده و بازداشت شده‌اند. ماموران حکومتی به خبرنگاران هم حمله می‌کنند و با زور آن‌ها را مجبور می‌کنند که انتشار روزنامه‌های خود را متوقف کنند.
 
با این حال و با وجود همه این تخریب‌ها و جنایات علیه مردم بحرین، هیچ وقت اوباما از این خراب کاری‌ها صحبتی نکرده است. به هر حال بحرین به کمک شریک خود عربستان سعودی و یار همیشگی خود یعنی آمریکا که میزبان ستاد مرکزی ناوگان پنجم دریایی آن در خلیج فارس است، این جنایات را انجام می‌دهد و هیچکدام از مراجع قانونی و حقوقی در جهان هم واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند و روند ویران کردن اماکن مقدس شیعیان بحرینی همچنان ادامه دارد. به علاوه، نیورهای نظامی آل خلیفه شبانه به منزل رهبران انقلاب هجوم می‌برند و در تاریکی شب آنان را دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل می‌کنند که از سرنوشت بسیاری از آن‌ها خبری در دست نیست.
 
از سوی دیگر، "شیخ خالد بن‌علی آل‌خلیفه" وزیر دادگستری و امور اسلامی بحرین در یک مصاحبه از روند تخریب‌ها حمایت کرده و مدعی شده که این مساجد بطور غیر قانونی ساخته شده‌اند و می‌بایست تخریب می‌شدند! این در حالی است که تاریخ ساخت بیشتر این مساجد به سال‌های دور برمی گردد؛ سال‌هایی که اصلا نام و نشانی از خاندان آل خلیفه نبوده است. 
 
گفتنی است "خلیفه ابن سلمان آل خلیفه" با ۷۵ سال سن، بیش از ۴۰ سال است که بر مسند قدرت تکیه زده که یکی از رکورداران داشتن چنین پستی در جهان است. در این میان سکوت شبکه‌های خبری عرب زبان مانند الجزیره و العربیه در مورد این جنایات هم معنادار به نظر می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها