کد خبر: ۱۲۲۹۳۶
زمان انتشار: ۱۷:۱۲     ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز پنج شنبه 15 فروردین برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اکثریت اصولگرایان اظهار داشت: این ائتلاف، ائتلافی باز است و هر فردی که خود را در معرض انتخاب شدن قرار بدهد و شرایط متصل شدن به جبهه اصولگرایی را داشته باشد می‌تواند برای اضافه شدن به ائتلاف ما درخواست بدهد و سپس درخواست وی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از ابتدا پیشنهادمان برای انتخابات ریاست جمهوری این بوده که اصولگرایان بنشینند و ائتلافی بزرگ تشکیل بدهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آینده در پاسخ به سوال احتمال تجمیع دو ائتلاف گفت: ائتلاف 1+2 زود شروع کردند و فعلا نیز در را برای پیوستن کاندیداهای دیگر باز نکرده‌اند و پیشنهاد ما این است که جبهه اصولگرایی توسط مدیریتی واحد اداره شود.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: اعضای ائتلاف 1+2 اعلام کردند که از میان خودشان یک نفر را بعنوان کاندیدا معرفی می‌کنند و ائتلاف ما نیز گفتیم که قبل از ثبت نام به نظری واحد می‌رسیم البته جبهه پایداری و دیگران نیز اگر بخواهند وارد این سازوکار شوند ما از آنان استقبال می‌کنیم.

باهنر درپاسخ به سوالی درباره اینکه آیا جبهه پیروان خط امام و رهبری برنامه مدونی برای دولت آینده دارد یا خیر گفت: این کار در جبهه پیروان به صورت جدی انجام نشده است اما ما معتقدیم توسعه کشور بر مبنای برنامه‌های 5 ساله است و دولتی که سرکار می‌آید مجری برنامه‌ای مصوب خواهد بود.

وی اظهار داشت: البته اگر دولتی بخش‌هایی از برنامه را قبول نداشته باشد مطابق قانون می‌تواند درخواست اصلاح آن را بدهد و مهم این است که دولت، سیاست‌های اجرایی خود را برای اجرای برنامه به صورت جدی دنبال کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضور خاتمی به عنوان کاندیدا در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما بارها گفته‌ایم که باید تمام گرایش‌هایی که در چارچوب قانون اساسی کشور فعالیت می‌کنند و آن را قبول دارند می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند البته این حضور نباید فقط در انتخابات باشد بلکه آنان باید در تمامی مسائل سیاسی حضور داشته باشند.

باهنر افزود: این جریان‌های سیاسی هم نیاز خودشان است که از صحنه حذف نشوند و هم نظام و مردم نیاز دارند که صداهای مختلف درچارچوب قانون اساسی فعال باشد.

وی تصریح کرد: براساس برخی اخبار و شنیده‌ها حاكي از نيامدن خاتمي است و ما نیز از دعوت‌هایی که اخیرا از وی شده اطلاع داریم اما این خود خاتمی است که باید سبک سنگین کند.

باهنر تأکید کرد: اگر بعضی از رؤسای جمهور گذشته تصور کنند که آمار سونامی وار 20 میلیونی برای آنان مجددا جمع می‌شود، به نظر ما این اتفاق نخواهد افتاد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براینکه آیا شعار انتخاباتی وی مشخص شده یا خیر اظهار داشت: ما اهل شعار نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم برنامه داشته باشیم و نگاهمان به آینده است.

باهنر ادامه داد: به نظر ما مسئله معوق مانده حال حاضر اعتدال گرایی، عقل گرایی و خرد گرایی در نظام اجرایی و عملگرایی است.

باهنر تصریح کرد: دولت آینده باید در چارچوب و قوانین برنامه‌هایی پیش برود و براساس عقل گرایی، خرد گرایی، اعتدال و عملگرایی حركت كند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه اعضای جبهه پیروان از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که با جامعتین هماهنگ و همراه هستند و جامعتین نیز از کاندیدای آنان حمایت خواهد کرد اما اخیرا برخی واکنش‌ها از سوی جامعتین مطرح شده است گفت: جبهه پیروان سه نفر را در معرض انتخاب قرار داد و سپس با دو نفر دیگر یعنی حجت‌الاسلام پورمحمدی و ابوترابی فرد مذاکره کردیم و آنان نیز به ما پیوستند، البته این دو شخص عضو جامعه روحانیت مبارز هستند اما کاندیدای آنان نیستند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: جامعه روحانیت مبارز سازوکاری را که ما برای انتخابات تعریف کردیم، پذیرفت؛ جامعتین تاکنون وارد مصداق‌ها نشده و بحث سازوکار مطرح است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره انتخاب عنوان ائتلاف اکثریت اظهار داشت: نامگذاری‌ها به معنای نادیده گرفتن دیگران نیست و تاکنون ائتلاف ما با 5 نفر عضو بزرگترین ائتلاف است و جبهه پیروان نیز خود از 15 تشکل رسمی سابقه دار و ثبت شده در وزارت کشور تشکیل شده است و قاعدتا سایر ائتلاف‌ها حتی ائتلاف1+2 این ادعا را ندارند که آنان تشکل سیاسی دارند اما یکی از آقایان عضو این ائتلاف ستادهایی را در سطح کشور دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در ادامه نشست خبری خود درپاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه تشکیل ائتلاف‌های متعدد در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عدم وجود رقیب جدی در این عرصه برای اصولگرایان است، گفت: به نظر ما انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود. یک قطب اصولگرایان، یک قطب اصلاح طلبان و قطب دیگر دولت قرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: بنابراین هر قطب با دو قطب دیگر رقیب خواهد بود، ما ادعا نداریم که همه کاندیداها اصولگرایان را زیر پوشش خودمان داریم اما تلاش می‌کنیم به سمت "مدیریت واحد" حرکت کنیم؛ بنابراین اینکه الزاما کاندیدای اصولگرایان یک نفر باشد را اعلام نمی‌کنیم.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره برنامه ائتلاف آنها برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور سوال پرسید عنوان کرد: ما در کشور با سه چالش اقتصادی روبرو هستیم یک گرانی، دو بیکاری و سه تولید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قرار بود براساس برنامه توسعه پنجم مشکلات بیکاری حل شود اما دولت در تحقق این مسئله موفق نبود.

وی با بیان اینکه بیکاری و گرانی دو چالش پیش روی خانواده‌های در سال 91 بود گفت: بنگاه‌های تولیدی نیز در این سال با مشکلات بسیاری برای فراهم کردن شرایط تولید و کسب و کار روبرو بودند؛ اینکه آیا این مشکلات اقتصادی سریعا قابل جبران است باید گفت: در مورد مسئله گرانی باید سریعا تلاش شود اما بعید می‌دانم به طور کامل در کوتاه مدت حل بشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره رفع مشکل گرانی اظهار داشت: نقدینگی کشور 7 برابر افزایش پیدا کرده است که این همچون یک انبار بزرگ پشت سر اگر به سمت تولید کشیده نشود و اتفاقاتی هم چون بورس بازی و مشکلات ارزی که شاهد آن بودیم منجر خواهد شد در طول یک سال و یا شاید یک سال و نیم دیگر می‌توانیم حل کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد مسئله اشتغال نیز گفت: دولت قول داده بود 2 و نیم میلیون شغل ایجاد کند اما به یک میلیون شغل هم نرسید و حتی بعضی از بنگاه‌های اقتصادی از بین رفتند؛ فکر می‌کنم این مسئله نیز ظرف یکی دو سال بتواند ریل خود بازگردد.

وی همچنین درمورد مسئله تولید تصريح کرد: نرم افزارهای رفع مشکلات تولیدی در برنامه قانون پنجم آمده است که انشاء الله دولت آینده براساس آن عمل خواهد کرد.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سران فتنه 88 فتنه گر هستند یا مصون، عنوان کرد: به نظر من اتفاقات قبل و بعد از انتخابات 88 را باید از یکدیگر جدا کرد، من آن 13 میلیون رأیی که به کاندیدای مقابل احمدی نژاد داده شد را کاملا قبول دارم اما اتقافاتی که بعد از انتخابات رخ داد و ضربه سنگینی به نظام ما وارد کرد اتفاقاتی بود که فتنه نامیده شد و به معنای واقعی هم فتنه بود.

باهنر ادامه داد: مشکل ما در فتنه 88 با واژه‌ها نیست که چه کسی فتنه گر بود و چه کسی مصون هر دوی اینها مقصر هستند و باید مسئولیت ضربه‌هایی که به کشور در آن دوره وارد شد را بپذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: البته بعد از فتنه 88 حماسه 9 دی رخ داد که مشکلات بوجود آمده را حل کرد اما کسانی که در این فتنه حضور داشتند باید خودشان را، هوای نفسشان را و مواضعشان را کنترل می‌کردند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه این نشست خبری درپاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه نظر شما درباره ایده تقسیم وظایف مسائل خارجی و مسائل داخلی بین رئیس جمهور و معاون اول وی چیست گفت: ما درباره وظایف رئیس جمهور و معاون اول قانون شفاف و دقیقی داریم بنابراین رئیس جمهور براساس اختیارات تعریف شده حق دارد یک نفر را بعنوان معاون اول انتخاب بکند و آن فرد به طور کامل انجام وظایف با رئیس جمهور هماهنگ باشد بنابراین این مسئله‌ای که شما مطرح می کنید نیاز به اصلاح قانون دارد و برای تحقق آن تغییراتی قانونی مورد نیاز است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره جریان انحرافی و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد چیست گفت: من داستانی را تحت عنوان جریان انحرافی قبول ندارم؛ جریان به گروهی گفته می‌شود که دارای سرمایه اجتماعی سنگین باشد بنابراین بهتر است این گروه را حلقه انحرافی بنامیم فکر هم می‌کنم این گروه راضی نیستند به آنها جریان گفته شود.

وی در این باره افزود: رویکرد این گروه رویکرد اتحاد و انسجام نیست اینها به دنبال شهرت طلبی و مطرح شدن در رسانه‌ها و اذهان عمومی هستند به هردلیلی می‌خواهند مطرح شوند حتی اگر به آنها فشح داده شود؛ این را هم باید بگویم این گروه پشتوانه وسیع اجتماعی ندارد به همین دلیل نمی‌تواند کاری از پیش ببرد البته باید مراقب آنها بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌های ائتلاف اکثریت اصولگرایان برای بهبود رابطه با آمریکا اظهار داشت: ما در چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده ایم که در سال 1404 کشوری توسعه یافته و دارای تعامل با همه دنیا به استثنای رژیم اشغالگر قدس باشیم.

باهنر ادامه داد: چرا که ما این رژیم را مشروع نمی دانیم اما بقیه کشورها از نظر ما مشروع هستند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ما با برخی از آنها اختلاف منافع داریم گفت: برای مثال جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مسلمان در مورد مسائل مسلمانان جهان، شیعیان، صلاح‌های کشتار جمعی، و ... حساسیت دارد اما کشوری مثل آمریکا برعکس این موارد را حساسیت دارد بنابر این اختلافات آمریکا و دیگران هزینه هایی را تحمیل می کنند.

عضو اعتلاف اصولگرایان در مورد این اختلاف منافع بین ایران و آمریکا گفت: ما برای این اختلافات هزینه‌هایی را می‌پردازیم اما در اینجا این نکته مطرح است که آیا مسئولین اجرایی حق دارند پاسخ این هزینه‌ها را با ادبیات غیر دیپلماتیک و غیراخلاقی بدهند.

وی اضافه کرد: تا وقتی آمریکا باید این پنجه بکس خود را از زیر دستکش حریر دربیاورد و وقتی صحبت از گفتگو می‌کند تحریم‌های دارویی که این چنین به مردم ما فشار آورده است را اعمال نکند؛ این چه درخواست رابطه‌ای است!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما حاضریم گفتگویی که عادلانه و براساس یک بده بستان واقعی باشد را انجام دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شما چه تدابیری خواهید انجامید که دولتتان به سفارت های سایر کشورها حمله نشود گفت: ما با رفتارهای غیرقانونی از هر دسته و گروهی که باشد مخالفیم و آنها را محکوم می‌کنیم؛ اگر کشوری در کشور ما سفارت دارد خاک آن کشور است و هیچ کس حق ندارد به آن تعدی کند مگر جرمی و یا جنایتی مرتکب شده باشد که در این صورت براساس قوانین موضوعه کشورمان عمل و با آن برخورد می‌کنیم، ما حقوق سیاسی همه کشورها در نظام جمهوری اسلامی احترام می‌گذاریم.

باهنر در ادامه این نشست خبر در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مذاکرات کشورمان با گروه 1+5 اظهار داشت: به نظرم گروه 1+5 زمان را می خرد اما محور صحبت‌ها از قبل مشخص شده است و جمهوری اسلامی سوالات آنان را پاسخ داده است اما سوالات ما را پاسخ نداده‌اند.

وی ادامه داد: مسئله هسته‌ای کشورمان کاملا حقوقی است و تسلط بر فناوری غنی سازی جزو حقوق و اختیارات تمامی کشورها است.

باهنر تأکید کرد: جمهوری اسلامی از این فناوری استفاده غیرصلح‌آمیز نخواهد کرد و مقام معظم رهبری در این باره فتوا دادند و کشورهای غربی اگر جایگاه رهبری انقلاب را در میان مردم ایران بدانند مطمئنا درباره حقوق هسته ای کشورمان دچار اشتباه نخواهند شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت باید فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام بودن استفاده از سلاح‌های اتمی بعنوان سند بزرگ بین‌المللی به ثبت برسد چرا که ایشان بعنوان بزرگترین مرجع شیعه جهان اسلام راه را مشخص کرده‌اند.

نایب رئیس جبهه خط امام و رهبری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در راستای شفاف سازی فعالیت هسته‌‌ای خود تاکنون همکاری‌های سازنده و خوبی را داشته است ادامه داد: ما به این همکاری‌ها ادامه می‌دهیم البته مشروع به اینکه آنان دست از این خصومت‌ها و ضد حقوق بشری خود علیه ملت ایران بردارند. ما تاکنون فعالانه در تمامی مذاکرات حضور داشته‌ایم و در آینده نیز حضور خواهیم داشت و امید داریم که گروه 1+5 به دنبال تلف کردن وقت نباشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال عقب نشینی از مذاکرات اظهار داشت: ملت بزرگ ایران تحت هیچ شرایطی عقب نشینی از حقوق خود را نخواهد پذیرفت و جهان نیز ما را بعنوان کشوری هسته‌ای می‌شناسد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی درباره ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: معتقدم که ایرانیان خارج از کشور بعنوان سرمایه جدی برای جمهوری اسلامی تلقی می‌شوند و اگر انگ ضد انقلاب بودن را به آنها بچسبانیم واقعا بی‌انصافی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این ایرانیان در خارج از کشور در مراکز مهم و بزرگ علمی به فعالیت مشغولند و می‌توانند بعنوان سفیران جمهوری اسلامی در سطح جهان حضور داشته باشند.

باهنر تأکید کرد: معتقدم قیمت سرمایه نیروی انسانی ما از معادل نفتمان بیشتر است و باید ایرانیان خارج از کشور را به عنوان شهروند جدی ایرانی بحساب آورد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بهداشت و درمان گفت: دولت‌های نهم و دهم خدمات زیادی داشتند و با گفتمان عدالت محوری سرکار آمدند اما در نهایت این گفتمان به یارانه نقدی تبدیل شد من معتقدم که می‌توانیم خدمات را با بهره‌وری بهتری به مردم ارائه دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با یک چهارم یارانه ای که به مردم می‌دهیم درمان را در کشور مجانی کنیم البته انجام این اقدام کارهای اجرایی سنگینی لازم دارد؛ در کشور ما مقوله سلامت پیچیده است و شأن ملت ایران بالاتر از این است که بخواهند برای مسائلی همچون درمان درد و رنج بکشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
۲
۱
کوچولو به قول دیمیا سنگ بزرگ نشانه نزدن است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۵ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
پس معلوم شد پشت پرده گراني خودتان هستيد
پاسخ
محبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
۱
۰
بسم الله النور.يكي ازعلت هاي افزايش گراني روزافزون .تبليغات پيام هاي بازرگاني تلوزيون وراديو هست.چون يك كالايامحصولي براي تبليغ محصول ياكالايش هزينه ميكندوهزينه تبليغ راهم روي كالا مي كشد.حتي برخي كالاهابابت تبليغ درراديو وتلوزيون قيمت خروجي اش بسته به اين كه چه كالايي 3-4 برابرقيمت واقعي ميشود.واين حق قانون تبليغ رانماينده گان مجلس چندسال قبل گذاشتنداينهم باالگوگرفتن ازشبكه هاي رسانه هاي خارجي.تبليغات بازرگاني فقط به نفع خودصاحب درآمداستت ونه مردم.حالاهمين نماينده گان ادعاي حل گراني رادارند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
۱
۱
زرشک!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها