کد خبر: ۱۲۳۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۳     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

نماينده جهاد اسلامي در ايران با بيان اينكه موضوع ايجاد سفارت ايران در غزه يك موضوع طبيعي است، گفت: غزه اكنون تقريباً منطقه‌اي آزاد از اشغال است و همانطور كه ايران در آينده در مصر سفارتخانه فعالي خواهد داشت در غزه نيز چنين است.

«ناصر ابوشريف» نماينده جهاد اسلامي در ايران در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، در خصوص تأسيس سفارتخانه و يا دفتر نمايندگي در غزه پس از ايجاد دولت مستقل فلسطين، اظهار داشت: اين يك موضوع طبيعي است كه ايران در غزه نمايندگي داشته باشد. ايران اولين دولتي است كه فلسطين را به رسميت شناخت و سفارت فلسطين را در كشور خود تأسيس كرد و امروز سفير فلسطين در ايران فعاليت مي‌كند، پس طبيعي است كه ايران در غزه كه اكنون تقريباً منطقه‌اي آزاد از اشغال است نماينده داشته باشد، همانطور كه در آينده در مصر سفارتخانه فعالي خواهد داشت.

وي در خصوص توافقنامه صلح بين فتح و حماس نيز اظهار داشت: دو طرف به صورت جدي فعاليت خود را پيش مي‌برند، حال چه بر اساس منافع خود باشد يا نه، اما در نهايت به سود ملت فلسطين خواهد بود كه آشتي ملي صورت بگيرد.

نماينده جهاد اسلامي در ايران با اشاره به مشكلاتي كه ممكن در آينده گريبانگير اين توافقنامه شود مانند مشكلات در راه تشكيل دولت و موضوع امنيت، يادآور شد: به عقيده من همه طرفين جدي هستند و در راستاي حل اين مشكلات تلاش مي‌كنند.

وي در خصوص تأثير اين توافق بر جريان مقاومت نيز گفت: اگر چه اين توافق در آينده نزديك تأثير چنداني بر مقاومت نداشته باشد، ولي باعث كاهش فشارها بر مقاومت خواهد شد همچنين فرصت را براي مقاومت فراهم مي‌كند كه خود را بازسازي و تقويت كند در حالي كه رويارويي با رژيم صهيونيستي حتمي است زيرا كه اين رژيم تشكيل كشور مستقل فلسطيني را رد مي‌كند.

ابوشريف يادآور شد: ما بايد متحد باشيم نه متفرق و چند دسته چرا كه روزهاي آينده شاهد رويارويي جدي با رژيم صهيونيستي خواهيم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها