کد خبر: ۱۲۳۷۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

با گذشت سه روز از پایان تعطیلات نوروزی ،امسال با توجه به در پیش رو بودن دو انتخابات تاثیر گذار شوراها و ریاست جمهوری یازدهم ،شاهد سرعت بیشتری در آب شدن یخ فعالیت‌ها و اخبار سیاسی در فضای عمومی کشور هستیم و می‌توان گفت امسال خبری از خواب آلودگی معمول بهاری نیست و با توجه به وجود تب و تاب انتخاباتی حتی در ایام تعطیلات نوروز خلاف مثل معروف، گنجشک‌های امسال را از اول بهار می‌توان شمرد.

توصیه های انتخاباتی آیت الله مکارم شیرازی ، امیدواری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به پذیرفتن نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از سوی خاتمی و بالا رفتن تمایل برخی نمایندگان مجلس برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به حدی که گفته می شود بهتر است وزارت کشور شعبه‌ مستقلی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس مستقر کند از مهمترین عناوین خبری انتخاباتی امروز به شمار می رود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ذیل به مرور مهمترین اخبار اتنخاباتی پرداخته که به این شرح است:

-شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با صدور بیانیه‌ای درباره انتخابات شورای شهر و روستا، از کلیه نیروهای وفادار به آرمان‌های انقلاب و مبانی اصلاحات در سراسر کشور دعوت کرد، نسبت به ثبت‌نام در انتخابات شوراها حضور فعال داشته باشند.

-در نشستی به دعوت سید عزت الله ضرغامی با حضور 14 نفر از داوطلبان ثبت نام انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، سیاست‌های تبلیغاتی صداوسیما برای داوطلبان شرکت در این آزمون مردمی تشریح شد و استفاده کامل از ظرفیت تبلیغاتی شبکه‌های متعدد رادیو و تلویزیونی رسانه ملی، زمینه‌ساز پرهیز از اسراف و هزینه‌های بیهوده در انتخابات ارزیابی شد.

-شب گذشته(یک شنبه) اولین جلسه مجمع روحانیون مبارز در سال 92 با حضور سید محمد خاتمی برگزار شد.

-یحی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه اسلامی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در نشستی خبری با تشریح اهداف، برنامه ها و طرح های خود درباره حضور در انتخابات گفت: برنامه های اقتصادی و سیاسی، باید مبتنی بر علم و تدبیر باشد تا بتوانیم چالش‌ها را رفع کنیم.

-مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی‌ بوشهری در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی ،بر رعایت معیارهای اخلاقی در انتخابات تاکید کرد و با انتقاد از تکثر کاندیداهای اصولگرایان، گفت: جبهه اصولگرایان جبهه‌ای است که بیش از دیگران دغدغه مسایل انقلاب را دارد و باید در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با تدبیر عمل کند.

-یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ، قاسم احمدی لاشکی ابراز امیدواری کرد که در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو با حضور مردم حماسi سیاسی خلق شود و همانطور که در انتخابات‌هایی که طی سالهای گذشته نیز در ایران برگزار شده ، شاهد حضور تمامی طیف‌ها و جناح‌های سیاسی و همچنین مشارکت حداکثری مردم باشیم.

- مسعود پزشکیان که مدتی است از وی به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری نام برده می‌شود و سابقه تصدی وزارت بهداشت را در گذشته را دارد، با اشاره به این‌که از او دعوت‌هایی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته گفت :که هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم قطعی نگرفته است.

-جامعه زینب (س) همگام با احزاب زنان اصولگرا با کسانی که به عنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در فضای سیاسی مطرح هستند، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و لیست 40 نفره‌ای برای انتخابات شورای شهر به جبهه پیروان خط امام و رهبری ارائه کرده که 10 نفر از اعضای این لیست از جامعه زینب و 30 نفر هم از احزاب زنان اصولگرا هستند و در همین راستا درصدد دیدار با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی است.

-آیت‌الله مکارم شیرازی در توصیه هایی انتخاباتی ضمن تاکید بر تفاوت انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، با تمام انتخابات‌هایی که تاکنون برگزار شده گفت: اگر هوشیار نباشیم ممکن است خدای نکرده آسیب‌هایی از داخل و خارج متوجه انتخابات باشد.

-حسین میرمحمدصادقی ، استاد حقوق جزا، بر فراهم آوردن زمینه رقابت مساوی برای کاندیداهای انتخابات توسط دستگاه قضایی تاکید کرد تا مردم انگیزه بیشتری برای حضور در انتخابات پیدا کنند.

-سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر امیدواری شورا به پذیرفتن نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از سوی خاتمی از آغاز به فعالیت کمیته استانی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و انتخاب احمد حکیمی‌پور به عنوان دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد.

-تمایل برخی نمایندگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم تا حدی است که مهدی سنایی نماینده نهاوند می‌گوید بهتر است وزارت کشور شعبه‌ مستقلی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجلس مستقر کند.

-قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور با توجه به درخواست‌های فرهنگیان، مسئولان و توده مردم به از حضور قطعی حاجی بابایی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها