کد خبر: ۱۲۳۸۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
کارگردان فیلم «ترکش‌های صلح» گفت: تحت لوای نام شهید آوینی کارهایی انجام می‌دهند که تا به امروز هیچ کدام در شأن آقا مرتضی و نظام نبوده است.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار سینمایی فارس، همزمان با بیستمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی مدیران بنیاد سینمایی فارابی به همراه جمعی از  هنرمندان و سینماگران  بر سر مزار سید شهیدان اهل قلم حاضر شدند. مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و مداحی ذاکران اهل بیت به مناسبت ایام فاطمیه آغاز شد  و اجرای مراسم برعهده جعفر گودرزی بود.

*استفاده از نام آوینی برای انجام کارهایی که در شان نظام نیست

در ابتدای مراسم از ابراهیم حاتمی کیا دعوت شد تا به عنوان یکی از هم نسلان شهید آوینی سخن بگوید که وی گفت که آمادگی لازم برای صحبت را ندارند. در ادامه مراسم علی شاه حاتمی درباره آن شهید بزرگوار سخنانی گفت: مسئله‌ای که من را  در این کشور بیشتر از هرچیزی آزار داده است،  استفاده از  نام شهدا ، به خصوص شهید آوینی است. سالهاست از این نام استفاده می‌کنند و به نام شهید آوینی موسسات مختلفی تاسیس شده و تحت لوای نام ایشان کارهایی انجام می دهند که تا به امروز هیچ کدام در شان آقا مرتضی نبوده  و در شان نظام جمهوری اسلامی نیز نبوده است.

*مسئولین فرهنگی خلاف نظرات آوینی عمل می‌کنند

وی در ادامه گفت: متاسفانه مسئولین کشور از جمله مسئولین فرهنگی خلاف صحبت‌ها و نظرات شهید آوینی عمل کردند و این عملکرد و نگاه  در میان هنرمندان وجود ندارد. امروز اگر دوستان اجابت کردند که در مراسم حاضر شوند تنها به خاطر اسم آقا مرتضی بود.

*غفلت مسئولین در این 20 سال

شاه حاتمی با انتقاد از عملکرد مسئولین فرهنگی کشور گفت: امسال بعد از گذشت  20 سال از درگذشت این شهید بزرگوار اولین بار است چنین جمعی در کنار مزار این شهید جمع شدند. البته دوستان  به صورت جسته و گریخته حتما سر مزار آن شهید می‌آیند اما این گونه  و به صورت جمعی در کنار هم حاضر نشدند و در این شرایط نشان از غفلت مسئولین ما است  در مورد هنرمندان این اتفاق نیفتاده است . مطمئنم آنهایی که به شهدا  اعتقاد دارند یاد و خاطره‌ آن‌ها را  در در قلب‌شان فراموش نمی‌کنند و کسانی که تحت لوای نام شهدا کارهای خود را انجام می‌دهند و اعتقادات و جانفشانی آنها اعتقادی ندارند بازهم به کارهایشان ادامه می‌دهند و این صحبت‌ها ما تاثیری بر عملکرد آنها‌نخواهد داشت. به عقیده من این نوعی غفلت است که ما  بعد از بیست سال کنار مزار شهید آوینی جمع شویم  و یاد و خاطره اش را زنده نگه داریم.

انسیه شاه حسینی کارگردان که در جمع هنرمندان بر سر مزار شهید آوینی حضور داشت صحبت‌هایش را با گفتن خاطره‌ای آغاز کرد و گفت: سخن گفتن درباره شهدا در این شرایط و حال و هوا دل شیر می‌خواهد، شهید آوینی در محل تفحص به شهادت رسیدند و من هم علاقمندم خاطره‌ای از همان فضا برایتان بگویم. با جمعی از زنان همزمان با سالگرد دفاع مقدس در طلائیه حاضر شدیم و خواهران مشغول تفحص بودند و من فیلمبرداری می‌کردم غروب شد اما پیکری از شهدا را نیافتند من احساس کردم فیلم من پایان بندی خوبی ندارد به فکه برای گرفتن صحنه‌های پایانی رفتم در آنجا در محلی که شهید آوینی به شهادت رسیدند عینک طبی را یافتم . گروهی از دختران دانشجو قبل از ما در محل حاضر بودند دوست داشتم این عینک را به صاحبش بازگردانم تا با خاطره‌ای خوش به خانه برود و هر زمان که به یاد سفرش می‌افتد یاد و خاطره شهدا در دلش زنده شود.

*شاه حسینی: امیدوارم همه به بصیرت برسیم

وی در ادامه گفت: من هر وقت دلم می گیرد به نوشته های شهید آوینی رجوع می‌کنم  و در آن غرق می‌شوم. وقتی نوشته‌های آن بزرگوار را می خواندم آن روز تفحص را به خاطر آوردم و به این یقین رسیدم شهدا این کار را کردند آنها مرا مامور کردند تا عینک را به صاحبش بازگردانم. امیدوارم همه ما بصیرت برسیم  و خودخواهی ها را کنار بگذاریم تا آفتاب حقیقت خودش را نشان دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها