کد خبر: ۱۲۴۰۱۷
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
رئیس‌ جمهوری آمریکا در سخنرانی برای بسیاری از خانواده تراژدی تیراندازی دبستان «سندی هوک» تأکید کرد که جمهوری خواهان تحت تأثیر لابی قدرتمند سلاح مانع از تصویب لایحه اصلاح قوانین حمل سلاح می‌شوند

به گزارش598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره، «باراک اوباما» که به دنبال وضع قوانین کنترل حمل سلاح است روز دوشنبه به «هارتفورد» ایالت «کانتیکت» که در نزدیکی دبستان «سندی هوک» است، سفر کرد.

در اواخر سال گذشته میلادی، یک نوجوان 20 ساله آمریکایی با یک تفنگ نیمه‌خودکار خود به دبستان سندی هوک حمله کرد و 20 کودک 6 تا 7 سال و 7 فرد بزرگسال را به ضرب گلوله از پای درآورد.

این رخداد، موجی از انتقادات به قوانین آزادی حمل سلاح در ایالات آمریکا را به وجود آورد به طوریکه اوباما خواستار تشدید قوانین حمل سلاح شد اما لابی قدرتمند سلاح به شدت با این قوانین مخالفت کرد.

باراک اوباما در سفر به هاتفورد، جمهوری‌خواهان را به ایجاد مانع در مسیر اصلاح قوانین حمل سلاح متهم کرد و در اظهاراتی، شجاعت والدینی که کودکانشان توسط یک فرد مسلح کشته شدند را با قانونگذاران آمریکایی مقایسه کرد و گفت که نمایندگان آمریکا از لابی قدرتمند سلاح در آمریکا می‌هراسند.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی برای جمعیتی که در محل مذکور حاضر بودند گفت: برخی افراد در واشنگتن بر این ایده است که آنها (نمایندگان آمریکا) احتمالاً از نمایش سیاسی استفاده می‌کنند تا به این اصلاحات رأی ندهند. این نمایندگان نمی‌گویند که به ایده‌هایی که تقریباً همه مردم آمریکا از آن حمایت می‌کنند، رأی منفی می‌دهند بلکه می‌گویند هرکاری را که می‌توانند برای جلوگیری از رأی دادن به اصلاح قوانین حمل سلاح انجام می‌دهند.

وی سپس با اشاره به عدم تلاش نمایندگان آمریکا به اصلاح قوانین حمل سلاح و تأثیر لابی‌ سلاح در آمریکا بر ایده‌های نمایندگان آمریکا خطاب به نمایندگان اعلام کرد: چه چیز برای شما مهم‌تر است: کودکان ما یا امتیاز برتر از لابی سلاح گرفتن؟

بر اساس این گزارش، در حالیکه کنگره از یک تعطیلی باز می‌گردد برخی از جمهوری‌خواهان خواستار استفاده از تاکتیک‌های به تعویق انداختن سنا برای جلوگیری از تصویب لایحه‌ اصلاح سلاح شدند که این لایحه (اصلاح قوانین حمل سلاح) قرار است در هفته‌های آتی برای رأی‌گیری به کنگره فرستاده شود.

جمهوری‌خواهان مدعی هستند که لایحه اصلاح قوانین مالکیت سلاح که توسط «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات‌های مجلس سنا آماده شده، حق قانونی افراد برای حمل سلاح را نقض می‌کند.

اوباما طبق طرحی خواستار بررسی پیشینه افراد برای دادن سلاح به آنها و همچنین ممنوعیت حمل سلاح‌هایی با بیش از 10 خشاب و برخی قوانین کنترل سلاح با هدف کنترل خشونت‌های مرتبط با قوانین آزادی حمل سلاح شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها