کد خبر: ۱۲۴۵۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
گفتگویی با احمد امیرآبادی در خصوص سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما دنبال پایین آوردن قیمت خودرو برای کمک به مدم و مسئولین دولتی هستیم و در هر صورت سوال ما و پاسخ وزیر باعث بشود جلوی این افزایش قیمت زودتر گرفته شود این برای ما اصل است حالا شاید بعضی ها از گرفتن کارت برای وزیر خوشحال شوند ولی برای من حل مشکلات مردم و بازگو کردن آنها و پیگیری مشکلاتشان مهم است و گرفت کارت اولویت نداشت چون واقعا این کارت هیچ تاثیری در حل مشکلات خودرو ندارد.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598/ علی شعبانی، احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علني روز گذشته مجلس خطاب به وزير صنعت و معدن از عدم مدیریت و نظارت این وزارتخانه که منجر به انحصار فروش قطعه به خودروسازان توسط  شرکتی که یکی از مدیران ارشد آن در آمریکا سکونت دارد انتقاد کرد .

وی در ادامه پس از توضیحات غضنفری علی رغم اینکه از توضیحات  ایشان قانع نشده بود اما درخواست رای گیری برای دادن کارت زرد به وزیر صنعت و معدن نیز خد داری نمود. در همین خصوص امیرآبادی در گفتگوی کوتاهی با پخبرنگار پایگاه 598 در خصوص سوال مطرح شده ایشان در مجلس اظهار داشت: در مورد سوالی که امروز از وزیر داشتیم باید بگویم که این سوال مربوط به آبان ماه سال گذشته بود که قیمت خودرو افزایش زیادی داشت و تا حدی غیر منطقی هم بود.



امیرآبادی افزود: بر اساس وظیفه نمایندگی یمان باید این مشکل مردم را پیگیری می کردیم و در همین خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه در کمیسیون توضیحاتی را دادند اما بنده قانع نشدم چون بیشتر توضیحات را مدیران خودروسازی کشور قرائت نمودند و چون مسئله ای که مدیران خودروسازی می گفتند برای ما قابل قبول نبود به همین جهت سوال به صحن علنی مجلس آمد و در صحن هم من مشکلات اساسی مردم را در در رابطه با قیمت و خدمات پس از فروش بیان نمودم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بنده روز گذشته آمارهایی از وضعیت مدیران خودروساز در کشور را در مقابل آقای غضنفری قرائت کردم و  آقای وزیر قطعا به عنوان یک مسلمان وظیفه دارد این مسائل را پیگیری کند اما بنده نه به دنبال جنجال آفرینی هستم و نه به دنبال مطرح کردن خودم، ما وظیفه داشتیم در مجلس به تکلیف خودمان عمل کردیم و واقعا یکی از دلائل اصلی که کارت برای آقای وزیر نگرفتم، تجربه سوال قبلی ام در مجلس از وزیر اقتصاد بود.

وی بیان نمود: در سوال از وزیر اقتصاد که در خصوص معوقات دانه درشت های بانکی بود وقتی که بنده به عنوان نماینده سوال کننده و سایر نمایندگان نیز قانع نشدند و وزیر کارت زرد گرفت واقعا چه تحولی در موضوع مطرح شده رخ داد، یعنی وزیر اقتصاد واقعأ معوقات بانکی را به نصف رساند؟! من که اطلاع دارم در رابطه با دانه درشت ها واقعا اتفاق خاصی نیفتاده است. بر همین لحاظ فکر کردم که الان هم اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت کارت زرد بگیرد اتفاق خاصی نمی افتد، از این باب مصلحت ندانستم کارت زرد برای وزیر در نظر گرفته شود که فضای مجلس هم آماده دادن این کارت زرد بود.

امیرآبادی در خصوص راه حل مشکل قیمت خودرو اظهار نمود: شورای رقابت تا الان جلسات زیادی را داشته است و این جلسات همچنان ادامه دارد چون بر اساس قانون و اصل 44 شورای  رقابت تصمیم گیرنده است در وزیر هم در مجلس گفتند که پیگیر قیمت خودرو هستند و در آینده به خصوص در اردیبهشت ماه قیمت خودرو به طور محسوسی کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: ما دنبال پایین آوردن قیمت خودرو برای کمک به مدم و مسئولین دولتی هستیم و در هر صورت سوال ما و پاسخ وزیر باعث بشود جلوی این افزایش قیمت زودتر گرفته شود این برای ما اصل است حالا شاید بعضی ها از گرفتن کارت برای وزیر خوشحال شوند ولی برای من حل مشکلات مردم و بازگو کردن آنها و پیگیری مشکلاتشان مهم است و گرفت کارت اولویت نداشت چون واقعا این کارت هیچ تاثیری در حل مشکلات خودرو ندارد ولی مسائلی را که بیان کردم مسئولین نظارتی وظیفه شرعی و قانونی دارند که پیگیری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها