کد خبر: ۱۲۴۶۲۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
واشنگتن در تعیین بودجه سالیانه نهادهای مختلف این کشور، میزان کمک‌های مالی خود به پاکستان را تعیین کرد.

به گزارش598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، اوباما رئیس جمهور آمریکا در تعیین بودجه سالیانه برای نهادهای مختلف از جمله وزارت امور خارجه و سازمان کمک‌کننده(USAID) آمریکا مبلغی را برای کمک به پاکستان در نظر گرفته است.

رئیس جمهور آمریکا مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون دلار بودجه سالیانه برای پاکستان در نظر گرفته است که به سرپرستی وزارت امور خارجه و توسط سازمان USAID به پاکستان پرداخت می‌شود.

اوباما اعلام کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای پاکستان باید صرف استحکام نهادهای دولتی، پیشرفت اقتصادی، جبران کمبود انرژی، آموزش و پرورش و بهداشت شود.

این مبلغ در حالی اعلام می‌شود که نخست‌وزیر موقت پاکستان چند روز پیش خواهان کاهش وابستگی کشورش به کمک‌های مالی خارجی و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی پاکستان شد.

پاکستان بخش عمده‌ای از بودجه سالیانه خود را براساس کمک‌های مالی آمریکا و در صورت لزوم، وام‌های بین‌المللی تعیین می‌کند که این موضوع مشکلات عدیده‌ای را برای این کشور به‌وجود آورده است.

کمک‌های مالی آمریکا به پاکستان نیز گرچه بخشی از مشکلات مالی این کشور را حل می‌کند اما وابستگی به این کشور را به دنبال دارد و هرگز پاسخگوی تلاش این کشور در مبارزه با تروریسم نیست.

کارشناسان پاکستانی بر این باورند که خسارت ائتلاف با آمریکا برای مبارزه با تروریسم خیلی بیشتر از کمکی است که این کشور به پاکستان ارائه می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها