کد خبر: ۱۲۴۹۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲

598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: از آنجایی که هر تصمیمی لاجرم با هزینه و فایده ای همراه است که با توجه به فزونی هزینه بر فایده و یا فایده بر هزینه، شخص به سوی اتخاذ تصمیم مبتنی بر منفعت شخصی سوق پیدا می کند، برای کشف تصمیم سیاسی هاشمی کافی است سود و زیان وی را از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، به وزن کشی بگذاریم.

 با این مقدمه به واکاوی سود و زیان حضور هاشمی از منظر وی پرداخته و قضاوت را به خوانندگان این وجیزه می سپاریم:

اول: هاشمی می آید... 

 1.     با زاویه گیری احمدی نژاد از گفتمان سابقش، هاشمی به عنوان بزرگترین زخم خورده از وی، در انتخابات پیش رو این فرصت را دارد که ژست "من از اولشم می دونستم" به خود بگیرد و با نفی احمدی نژاد خود را به اثبات رسانده، حیثیت بر باد رفته اش را احیا کند.


2. در شرایطی که مهدی هاشمی علی القاعده به دلیل جرایم ارتکابی اش پایه ی چوبه ی دار ایستاده (*) صرف حضور هاشمی در انتخابات به نفع فرزندش خواهد بود؛ چراکه در چند ماهه ی انتخابات و حتی پس از آن، دست زدن به مهدی بسیار دشوار و حتی محال خواهد بود؛ زیرا به محض نزدیک شدن قوه ی قضائیه به مهدی، هاشمی و جریان متبوعش جیق بنفش خواهند کشید که برخورد با مهدی سیاسی و به قصد انتقام از "آیت الله" است. بر فرض پیروزی اکبر هاشمی هم که مسئله ی برخورد قضایی با مهدی هم اساساً منتفی خواهد شد!

3. با توجه به اینکه هاشمی چیزی برای از دست دادن ندارد و از نظر سیاسی در حال احتضار _است چنانکه ریاست خبرگان، جایگاه خبری در سیما، تریبون نماز جمعه و سلطه ی بر دانشگاه آزاد را از دست داده و طعم زندان رفتن فائزه و تشکلیل پرونده برای مهدی را نیز چشیده_ صرف حضور وی در انتخابات و قرار گرفتن در معرض پخش سیما و برقراری ستاد های انتخاباتی وی در کشور اگر چه با نقد و تخریب وسیع جریان های مخالف همراه باشد، فرصت قد علم کردن را به وی می دهد و دوگانه ی "پیروزی یا شکست آبرومندانه" بازی برد برد را برای او رقم خواهد زد.

خصوصا آنکه دو مسئله ی "تحریم" و "انحراف" پشتوانه های تبلیغاتی خوبی برای هاشمی فراهم خواهد آورد.


4. تأیید اجباری صلاحیت هاشمی در انتخابات از یک سو، و رد صلاحیت حتمی مشایی از سویی دیگر، دولت و حامیانش را بیش از پیش در برابر نظام جری کرده و آنان را به تقابل عملی با نظام می کشاند که این نزاع نیز به سود هاشمی تمام خواهد شد.

دوم: هاشمی نمی آید...

1. حضور وی باعث می شود اردوگاه اصولگرایان به وحدت رسیده و یا لااقل از این حالت آشفته بازار خارج شود.
2. از آنجایی که تأیید وی از سوی شورای نگهبان، رد صلاحیت مشایی را برای شورای نگهبان سخت می کند، عدم حضور وی دست شورای نگهبان را در رد دولتی ها بازتر گذارده و در نتیجه به تقابل دولت و نظام سرعت می بخشد.


3. ورود هاشمی به عرصه، انتخابات را مثل همیشه دو قطبی می کند و در قطب مقابل، کاندیدای دولت بیشترین بهره را خواهد برد.

-----

پاورقی: اگر قوه ی قضائیه بخواهد به دور از اعمال فشار های اکبر هاشمی، حکم مهدی را صادر کند، مجازاتِ باید شدید باشد.

ماده187  قانون مجازات اسلامی: هر فرد يا گروه كه طرح براندازي حكومت اسلامي را بريزد و براي اين منظور اسلحه و مواد منفجره تهيه كند و نيز كسانيكه با آگاهي و اختيار امكانات مالي موثر و يا وسايل واسباب كار و سلاح دراختيار آنها بگذارند محارب و مفسد في الارض مي باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
عجب!؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
چه کسی گفته احمد ی نژاد اهدافش عو ض شده اتفا قا اصو ل گرا نما ها اهدافشان عو ض شده و دیگر از عدالت در کلا مشان خبر ی نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها