کد خبر: ۱۲۵۱۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
یک نویسنده و کارشناس روابط بین‌الملل گفت که پیروزی رهبر مخالفان در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به معنای دست‌نشاندگی ونزوئلا دربرابر منافع آمریکا است.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری فارس، «آدریان سالبوچی» یک کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی گفت که هوگو چاوز و نیکلاس مادورو در بلندمدت اقدامات بسیاری را برای ونزوئلا و منطقه انجام دادند که کاپریلس آنها را دنبال نخواهد کرد چرا که به دنبال تامین منافع آمریکا، بانکداری و سیستم مالی بین‌المللی است.

وی با اشاره به کودتای غرب علیه چاوز در سال 2002 تصریح کرد که در آن زمان، کاپریلس یکی از عناصر اصلی و البته جوان کودتا بود.

سالبوچی تاکید کرد که اگر رهبر مخالفان در انتخابات پیروز شود، ونزوئلا را دست‌نشانده آمریکا خواهد کرد.

وی همچنین اظهار داشت که اگرچه مادورو خود را دنباله‌رو چاوز و طرفدار سیاست‌های سوسیالیستی وی معرفی کرده اما از کاریزما و قدرت سخنوری رهبر فقید ونزوئلا برخوردار نیست.

چاوز پس از 18 ماه دست و پنجه نرم‌کردن با سرطان ماه‌گذشته درگذشت و قرار شد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام امروز برای تعیین جانشین وی برگزار شود.

این انتخابات ساعت 6 صبح به وقت محلی (15 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز شده و تا ساعت 6 بعدالظهر ادامه می‌یابد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور موقت و نامزد سوسیالیست ونزوئلا قرار است با «هنریکه کاپریلس» فرماندار ایالت میراندا که از طرفداران سیاست‌های اقتصادی غرب به شمار می‌رود، رقابت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها