کد خبر: ۱۲۵۶۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
نویسنده‌ی سریال‌ «بال‌های خیس» شبکه یک درباره‌ی طراحی شخصیت بازیگران این سریال گفت: سعی‌ام بر این بود که شخصیت‌های بال‌های خیس موجودات شعاری نباشند؛ بر این اساس تلاش کردم تا شخصیت‌ها گوشت و خون داشته باشند.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه سعی شد در متن سریال‌ «بال‌های خیس» جذابیت معمول درام خانوادگی حفظ شود، خاطرنشان کرد: تلاش کردم صرفا بحث علمی و اکتشافات دارویی مطرح نشود تا برای بینندگان خسته‌کننده باشد؛ به همین خاطر در متن این سریال خیلی وارد فومول‌های دارویی نشدیم و سعی کردیم بیشتر رویارویی افراد به تصویر کشیده شود؛ ضمن اینکه کمی هم مسائل عاطفی در قصه گنجانده شد تا کار را جذاب‌تر کند.

وی در زمینه‌ی طراحی شخصیت‌های سریال «بالهای خیس» توضیح داد: به عنوان نویسنده بیشترین تلاشم بر این بود که شخصیت بازیگران کار کلیشه‌یی نباشد تا قصه را شعاری کند. بر این اساس سعی کردم افراد گوشت و خون داشته باشند و در کل اتفاق خوبی در پروژه‌ی «بال‌های خیس» افتاد و من به عنوان نویسنده رضایت دارم اما بیشتر نگرانی‌مان از این است که مردم همه قصه را دوست داشته باشند، چرا که پخش این سریال بلافاصله بعد از «پایتخت 2» شروع شد و قطعا بینندگان توقعات بالایی دارند به دلیل اینکه «پایتخت 2» سریال خوبی بود که همه مردم آن را می‌پسندیدند.

همچنین او در پاسخ به اینکه متن سریال «بال‌های خیس» با توجه به قصه‌ای که دارد با ممیزی هم مواجه شد؟ گفت: این طبیعی است که وقتی یک نهادی به عنوان تهیه‌کننده پشت یک سریال است، یکسری ایده‌آل‌هایی برای خود دارد که با توجه به «بال‌های خیس» هم باید بگویم بر اساس جلساتی که داشتیم سعی کردیم خودمان را با ایده‌آل‌های بسیج نزدیک کنیم. درست است که در بعضی جاها شاید ممیزی‌ها رضایت‌بخش نباشد اما در «بال‌های خیس» اتفاق خوبی افتاد.

رجبی در ادامه، ضمن ابراز رضایت از نگارش سریال‌ «بال‌های خیس» با اشاره به شخصیت‌های منفی قصه، یادآور شد: ما در همه قصه‌ها دو نوع شخصیت منفی داریم که در بال‌های خیس هر دو نوع حضور دارند اول شخصیت‌های منفی مثل کریم که به نوعی در جامعه به خاطر کم سوادی پس زده شده‌اند و در جاهایی از داستان وحشیانه برخورد می‌کنند مثل آتش زدن و چاقو کشی کردن و سپس شخصیت‌های منفی که در ظاهر افراد با فرهنگی هستند اما در باطنشان حریص‌تر از شخصیت‌هایی مثل کریم برخورد می‌کنند.

نویسنده سریال «بال‌های خیس» درباره‌ی تغییر دیالوگ‌ها توسط کارگردان و بازیگران و استفاده از جملات فی‌البداهه بازیگران، توضیح داد:‌ هیچ نویسنده‌ای علاقه ندارد که در نقشش دست برده شود ولی در بعضی مواقع کارگردان دیالوگ‌هایی را کم و زیاد می‌کند که بیشتر مواقع بازیگران فیلمنامه را خوب نمی‌خوانند و دقت کافی ندارند و همین مساله موجب مشکل می‌شود و باعث می‌شود بازیگر گاهی از جملات فی‌البداهه‌ای استفاده کند که ممکن است معنای واقعی دیالوگش را از دست بدهد؛ به همین خاطر بیننده سردرگم می‌شود و من فکر می‌کنم اگر کار بر اساس متن اصلی پیش برود قطعا بهتر است.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر‌ اینکه به عنوان نویسنده چقدر به حضور نویسندگان سر صحنه تصویربرداری فیلم و سریال‌ها تاکید دارید؟ خاطرنشان کرد: اگر بنا بر میل و علاقه‌ی نویسندگان باشد که سر صحنه حضور داشته باشند، مطمئنا همه نویسندگان دلشان می‌خواهد حضور داشته باشند اما به دلیل اینکه یک سریال معمولا هفت الی هشت ماه تصویربرداری‌اش زمان می‌برد نویسندگان فرصت این را ندارند که مردم سر صحنه حضور پیدا کنند اما می‌توانند جسته و گریخته به بازیگران سر بزنند؛ چرا که کار با حضور نویسنده بهتر پیش می‌رود به دلیل اینکه برخی از دیالوگ‌ها در نگارش خوب هستند اما در اجرا خوب از آب درنمی‌آیند.

او تاکید کرد: ایده‌آل این است که نویسندگان سر صحنه فیلم و سریال‌ها حضور داشته باشند، اما این اتفاق معمولا در ایران نمی‌افتد.

رجبی در پایان گفت‌وگوی خود دربار‌ه‌ی مدت زمانی که صرف نگارش سریال «بال‌های خیس» شد، گفت: نگارش این مجموعه پروسه‌ی طولانی را طی کرد در کل هفت ماه نگارش آن طول کشید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها