کد خبر: ۱۲۵۷۲۹
زمان انتشار: ۱۹:۵۴     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲

صابر نيوز نوشت:

 تا انتخابات ریاست جمهوری حدودا دو ماه باقی مانده است و در این میان شاهد هستیم که «احساس تکلیف کرده ها» از هر گوشه و کناری، نامزدی خود را اعلام کرده اند و هر کدامشان هم اعلام می کنند که می خواهند تا آخر بمانند...

 در این میان هم بساط ائتلاف های خود ساخته و بی حجت شرعی بسیار داغ است. نکته بارز در این ائتلاف ها هم سهم خواهی است. شاهدیم برخی مصاحبه می کنند و از باز بودن در ائتلافشان می گویند و شرط و شروط می گذارند و از احتمال ادغام ائتلاف ها هم شایعاتی در فضای رسانه ای می پیچد و تکذیب می شود و ... در نهایت مردمند که از این سیاسی بازی ها خسته می شوند.
 
اما در این بین روی صحبت ما با نامزد اصلح است. نامزدی که می دانیم خودش مایل نیست بیاید اما حجت برای آمدنش تمام است.
 
ابتدا باید گفت تنها گروهی که از گفتمان «انتخاب اصلح» دفاع می کند و تمام قد پشت آن ایستاده، جبهه پایداری است. سایر گروه ها علی رغم فرمایشات صریح امام خامنه ای مبنی بر انتخاب اصلح، به دنبال صالح مقبولند تا مگر بتوانند با تولید این گفتمان مجعول و نامقبول، بساطی برای خود پهن کنند.
 
جبهه پایداری چندی است مشغول تدوین برنامه های دولت یازدهم در شوراهای مختلف است و هم اکنون مشغول نهایی کردن گزینه خود برای انتخابات ریاست جمهوری. تا کنون هم محتمل ترین چهره هایی که جبهه پایداری برای نامزدی ریاست جمهوری در نظر دارد، آقایان دکتر جلیلی و لنکرانی هستند.
 
حضرت آیت الله خوشوقت، چندی قبل از عروج الی الله خود، مضموناً فرموده بودند برای انتخاب اصلح باید به دنبال همان شخص هایی برویم که «نمی آیند!» و از این رو بود که جبهه پایداری هم در جستجوی این شخصیت ها، صلاحیت های نامزدهای محتمل ریاست جمهوری را از لیستی بلندبالا بررسی کرد و حالا موافق و مخالف در انتظار اعلام گزینه نهایی این جبهه هستند.
 
اما آنچنان که از شواهد پیداست، گویا دوستان بررسی شده در جبهه پایداری که صلاحیت های بیشتری تا کنون داشته اند، خود را واجد شرایط حضور در انتخابات نمی دانند و از کاندیدا شدن استنکاف می کنند. دیدار نوروزی این دو چهره گفتمانی و شنیده هایی که از این دیدار، به بیرون درز کرده است، گویای این واقعیت است. البته نهایی شدن تاریخ اعلام گزینه جبهه پایداری توسط حضرت علامه مصباح یزدی، خود روزنه امیدی است برای حامیان گفتمانی این جبهه، جهت آغاز به کار برای تبیین گفتمان انتخاب اصلح به همراه معرفی مصداق.
 
باید به این عزیزان گفت، در این عرصه که هر کسی بدون دلیل فقط ادعا دارد، و می دانیم بسیاری از این ادعاها پوچ و واهی است و همچنین بسیاری از این احساس تکلیف کرده بدلی هستند تا در موقع ضروری به نفع آن کسی که وامدارش هستند کنار بکشند، شما وظیفه عقلی و شرعی و انقلابی برای حضور در انتخابات دارید.
 
با یک نگاه به سایر گروه ها و ائتلاف ها، می شود فهمید که فقر برنامه برای خدمتگزاری در دولت یکی از شاخصه هایشان است، چیزی که در جبهه پایداری وجود ندارد، چرا که این جبهه قبل از معرفی نامزد خود، ابتدا برنامه دولت یازدهم را مطابق با گفتمان امام خمینی و امام خامنه ای و مطابق با اسناد بالادستی نظام و همگام با شعار دهه پیشرفت و عدالت، تدوین نموده تا بعد از آن اگر هم گزینه مد نظرش در انتخابات رأی نیاورد، این برنامه مدون را در اختیار دولتمردان بعدی قرار دهد و عذری برای کوتاهی در دخالت در مسائل کشور نداشته باشد. رفع این نقیصه همه گیر در جبهه پایداری به جرئت یکی از نقاط قوت نامزد اصلح مد نظر جبهه پایداری خواهد بود.
 
در ضمن از ماه های آخر سال 91، شاهد دعوت های هزاران نفر از اساتید و دانشجویان و طلاب از این دو چهره گفتمانی بودیم. آیا این دعوت های «حزب اللهی ها» و «حامیان ولایت فقیه» در دانشگاه ها و حوزه های علمیه، شکی در صلاحیت شما برای ورود به انتخابات باقی گذاشته است؟
 
البته ما شاهدیم هنوز، هیچ یک از شما دو تن اعلام کاندیداتوری نکرده، رقبای بی اخلاق جبهه پایداری خط تخریب را به راه انداخته اند و علی رغم تأکیدات جبهه پایداری بر اینکه اعلام نظرهای رسمی جبهه فقط در سایت رسمی جبهه منتشر می گردد، به هر علفی متمسک می شوند که صلاحیت های شما و تیم جبهه پایداری را زیر سؤال ببرند. آیا این مخالفت ها با شما، با وجود شناختی که از مواضع و افکار رقبا دارید، دلیلی بر حقانیت شما نیست؟
 
آیا اینکه جبهه ای با گفتمان انقلاب اسلامی و متشکل از متدینین و انقلابیونی که به معنای حقیقی بر گفتمان انقلاب اسلامی تأکید می کنند و برای آن هزینه ها داده اند و در رأس آن ها عماری بصیر، همچون علامه مصباح قرار دارد و چندی پیش هم عارفی واصل، مانند آیت الله خوشوقت حامی آن بود، شما را به عنوان گزینه اصلح معرفی می کنند، حجت را بر شما تمام نمی کند که باید وارد این عرصه شوید؟

نکته اصلی که با توجه به دیدار نوروزی شما دو چهره گفتمانی می توان ابراز داشت این است که اصلح ندانستن خود و دیگری را بهتر دانستن، گل سرسبدی است بر نقاط قوت شما. همچنین باید گفت که با قرابت فکری و نظری و فرهنگی و سیاسی و انشاءالله عملی شما دو تن، هرکدامتان که توسط حضرت علامه مصباح معرفی شوید، مانند دیگری خواهید بود و نگرانی های دلسوزان حقیقی را رفع خواهید کرد.
 
و اما سخن آخر، در نظام اسلامی همه ما وظیفه داریم اگر علم و تخصص و هنری در راستای خدمت به اسلام داریم، خود را معرفی کنیم و در مقاطعی مانند انتخابات ریاست جمهوری، خود را به رأی مردم بگذاریم. پس از هر یک از شما دو تن خواهشمندیم در صورت نهایی شدن اسمتان به عنوان نامزد نهایی جبهه پایداری، در مقابل این تصمیم مصداقی شوید بر «أخذ بقوّة». نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
۸۷
۲
فقط سعید جلیلی
پاسخ
سجاد ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۱۳
۳
دکتر لنکرانی هم خوبه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۶
۰
((نگذارید انقلاب‌ به دست‌ نا اهلان‌ بیفتد))
کلمة حق یراد بها الباطل!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
۱۸
۰
دکتر جليلي منتظريم.ياعلي بگو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
سلام چرابه منویات مقام معظم رهبری اهمیت نم یدهید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها