کد خبر: ۱۲۵۸۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
رييس فدراسيون فوتبال فلسطين پيشنهاد راسل در برگزاري ديدار دوستانه بارسلونا با تيمي مشترک از فلسطين و رژيم اشغالگر قدس را رد کرد.
ساندرو راسل، براي پايان دادن به جنگ و خشونت رژيم اشغالگر قدس با فلسطين پيشنهاد برگزاري ديدار دوستانه بارسلونا با تيمي متشکل از فلسطين مظلوم و رژيم صهيونيستي را داد که اين پيشنهاد توسط فلسطيني‌ها رد و مهر بطلان را بر آن زده شد.

جبرئيل رجوب، رييس فدراسيون فوتبال فلسطين اعلام کرد که هيچ گاه با رژيم اشغالگر قدس در قالب يک تيم واحد به ميدان نخواهد رفت، اما از پيشنهاد بارسلونا براي ديدار با هر تيم فلسطيني استقبال خواهد کرد.

ساندرو راسل ، رييس باشگاه بارسلونا در ديداري که 22 فوريه گذشته از فلسطين داشت، پيشنهاد برگزاري بازي دوستانه بارسلونا با تيمي مشترک از بازيکنان فلسطين و اسرائيل را داد.

رجوب در سخناني که فدراسيون فوتبال فلسطين منتشر کرد، گفت: تا زماني که رژيم اشغالگر بر ما ظلم کند، بسيار سخت است که با آنها در قالب يک تيم واحد به ميدان رويم. حال اهداف اين ديدار دوستانه هر چه باشد، فرقي نمي‌کند.

رييس فدراسيون فوتبال فلسطين با اين جملات نفرت خود را از اشغالگران صهيونيستي نشان داد: فاشيسم در قرن بيست و يکم، عدم پايبندي به آيين‌نامه المپيک و اخلاق ورزشي، جلوگيري از سفر بازيکنان و کاروان‌هاي فلسطيني و زير پا گذاشتن حق مسلم ورزشکاران فلسطيني.

او افزود: اهداف خوبي پشت پيشنهاد راسل است، اما اين چيزي نيست که ما مي‌خواهيم. مي‌خواهيم رابطه خوب خود با رييس باشگاه بارسلونا را حفظ کنيم. حاضريم تا در فلسطين با هر تيمي از فوتبال جهان بازي کنيم. رژيم اشغالگر قدس اخيرا در اقدامي حتي اجازه نداد دو تيم از جوانان فلسطين در قدس با هم بازي کنند و اين کار شکني و اقدام ناجوانمردانه درست بعد از سفر انسان دوستانه راسل به فلسطين صورت گرفت. اين گوياي حقيقت اين رژيم است. کسي که چنين رفتارهايي را انجام مي‌دهد هيچ پايبنديي به صلح، تفاهم و احترام متقابل ندارد. بايد رژيم اشغالگر قدس از نقشه ورزشي جهان پاک و طرد شود.

وي گفت: پيشنهاد راسل در صورت عملي شدن منطقه خاورميانه را خواهد لرزاند و تکانه‌اي در آن به وجود خواهد آورد. اين فکر هنوز پخته نيست الان توپ در زمين رژيم اشغالگر است. هر گاه اسرائيل به اشغال خود پايان دهد، شهرک سازي‌هاي خود را متوقف کند و تماميت اراضي ما را به رسميت شناسد چه بسا اين فکر عملي شود. ما به عنوان خانواده ورزش فلسطين پايبند به حق خود هستيم. همه ما خواستار تعامل هستيم، هيچ کسي نيست که نخواهد به باشگاه بارسلونا تعامل کند و از تجربيات ارزنده اين باشگاه اسپانيايي استفاده نکند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها