کد خبر: ۱۲۵۹۸۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
سخنگوی امور زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد حدود سه هزار فلسطینی امروز چهارشنبه به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» از گرفتن وعده‌های غذای خود امتناع کردند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، از میان 4700 اسیر فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، سه هزار اسیر امروز چهارشنبه به مناسبت روز «اسیر فلسطینی» دست به اعتصاب غذا زدند.

این درحالی است، فلسطینیان ساکن کرانه باختری نیز به همین مناسبت و برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی تظاهرات کردند.

«سیوان وایزمن»، سخنگوی امور زندان‌های رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که حدود سه هزار فلسطینی امروز چهارشنبه از گرفتن وعده‌های غذای خود امتناع کردند.

در رام الله نیز حدود 60 فلسطینی که اغلب آنها را بستگان و نزدیکان اسرای فلسطینی تشکیل می‌دادند، ظهر امروز پس از تجمع قصد داشتند به سمت زندان نظامی صهیونیستی «عوفر» حرکت کنند.

از سوی دیگر حدود 1500 فلسطینی در شهر نابلس در شمال کرانه باختری با در دست داشتن تصاویر اسرای فلسطینی تظاهرات کردند. این درحالی است که صدها فلسطینی دیگر نیز در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری مقابل مقر صلیب سرخ جهانی تجمع کردند.

در نوار غزه نیز صدها فلسطینی تظاهراتی را از مرکز شهر غزه به سمت دفاتر صلیب سرخ جهانی در این شهر آغاز کردند.

مسئولان فلسطینی در این خصوص به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که فلسطینیان ساکن قدس اشغالی نیز قرار است، امروز بعد از ظهر تحصنی را در نزدیکی «باب العامود» در قدس شرقی جهت اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی برگزار کنند.

بزرگداشت روز اسیر فلسطینی از بعد از ظهر سه شنبه در روستای «سعیر» در نزدیکی شهر الخلیل آغاز کردند و به همین منظور شمعی را در نزدیکی منزل اسیر شهید «عرفات جرادات» روشن کردند که فوریه گذشته در شرایطی بحث برانگیز به شهادت رسید.

بنابر آمار و ارقام ارائه شده توسط سازمان صهیونیستی «بتسلیم» در حال حاضر 169 اسیر فلسطینی در بازداشت اداری به سرمی‌برند. بنابر قوانین صهیونیستی می‌توان افراد مظنون را بدون توجیه اتهام 6 ماه در بازداشت اداری نگه‌داشت و این بازداشت برای مدت نامحدود قابل تمدید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها