کد خبر: ۱۲۶۴۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۳۱ فروردين ۱۳۹۲
فعالان حقوق بشری و رهبران مخالف از استفاده نیروهای رژیم آل خلیفه از گلوله‌های ساچمه‌ای و گازهای اشک آور در سرکوب معترضان و زخمی شدن شماری و بازداشت دستکم 10 نفر در جریان جدیدترین تظاهرات مسالمت آمیز مردمی خبر دادند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، فعالان حقوق بشری گفتند: نیروهای امنیتی دیروز 14 نفر را در مناطق مختلف بازداشت کرده و سپس چهار نفر از آنها را آزاد کردند.

این فعالان تاکید کردند: برخوردهایی در تعدادی از مناطق روی داد و شماری براثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای و اصابت مستقیم گلوله‌های گاز اشک آور مجروح شدند.

در همین حال، هادی الموسوی از رهبران جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نیز گفت: شماری از افراد در تعدادی از مناطق زخمی شده‌اند و حضور گسترده امنیتی در منطقه المعامیر وجود دارد که اهالی علت آن را نمی‌دانند.

وی افزود: نیروهای امنیتی به خانه‌ها در منطقه مرکوبان در جزیره ستره حمله کردند و برخوردهایی در تعدادی از مناطق از جمله در منطقه الدیر و القدم روی داد.

از سوی دیگر، یوسف المحافظه عضو مرکز حقوق بشر بحرین گفت: یک تظاهرات کننده بر اثر اصابت مستقیم گلوله گاز اشک آور به صورت وی زخمی شده است و برخی نیز از جمله در منطقه کرانه بر اثر اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای آسیب دیده‌اند.

وی افزود: روز گذشته شماری از مناطق از جمله الدراز، کرانة، أبوصیبع، السنابس، سترة، وجدحفص، المصلى، المنامة، جدعلی، سند، عذاری، بوری وسلماباد شاهد ضد و خورد بود.

المحافظه گفت: دونفر از سوی نیروهای امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و شب گذشته برای شکایت به مرکز پیش میدان 17 در شهر حمد مراجعه کردند.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها