کد خبر: ۱۲۷۰۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
در روزهایی که  تنور بازار «نامزد شدن» از طرفی در انتخابات ریاست جمهوری و از طرفی دیگر انتخابات شوراها  داغ داغ وارد آخرین روزهای خود می‌شود و آرایش نهایی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی شکل و شمایل جدیدتری می گیرد، اظهار نظرهای اول اردیبهشتی این جریان‌ها خالی از خواندن نیست.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  در ادامه آخرین مواضع شخصیت ها و گروه های سیاسی را مورد بررسی قرار داده است:

احمدی‌نژاد: چرا سر ما را داخل آب می‌کنید و نمی گذارید خدمت کنیم
اولین خبر اینکه محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در چهارمین سفر هیات دولت به استان خوزستان در جمع مردم در مصلی مهدیه اهواز اظهار کرد: عده‌ای انحصارطلب همچون در عرصه اقتصاد، می‌خواهند عرصه سیاست در انحصار آنان باشد اما در ایران این اتفاق رخ نمی‌دهد و همان‌گونه که رهبر فرموده‌اند یک رای بیشتر ندارند، میزان رای ملت خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که بعضی‌ها برای شورای نگهبان نیز نسخه می‌پیچند اما بنا به فرموده رهبری همه افراد با صلاحیت باید به میدان آیند و با انتخاباتی 50 میلیون نفری کمر دشمن را شکست.


کواکبیان کاندید نهایی جبهه اصلاح طلبان شد

خبر دیگر اینکه  جبهه در هم ریخته اصلاح طلبان بالاخره در کاندیدای نهایی خود را اعلام کرد؛  این در اطلاعیه شماره  یک (1)خود  اعلام کرد: در صورت عدم حضور خاتمی در صحنه انتخابات 1392 این جبهه از کاندیدای اجماعی مورد توافق تمامی تشکل‌ها و احزاب رسمی اصلاح‌طلبان حمایت می‌کند و در صورتی که به هر دلیل موانعی برای اجماع حاصل شود جبهه اصلاح‌طلبان ایران از کاندیدای اختصاصی این جبهه جناب دکتر مصطفی کواکبیان حمایت خواهد کرد.

خاتمي؛ وجه المصالحه اموات سياسي خواهد شد؟

خبر دیگر اینکه صبح امروز کیهان در صفحه ویژه خود نوشت: در حالي كه خاتمي ادعا مي كند نگران نظام و انقلاب است، شماري از وابستگان گروهك ها و عناصر فراري ضمن نامه اي از وي براي نامزدي انتخابات دعوت كردند.امضاكنندگان با بيان اينكه حامي فتنه سبز هستند، نوشته اند: امضاكنندگان اين نامه اميدوارند جنابعالي كه در چهار سال سخت گذشته، دوشادوش خواسته ها و رنج هاي حاميان جنبش سبز مانده ايد، با اعلام نامزدي خود در انتخابات آتي، به تداوم دموكراتيزاسيون ياري رسانيد.

الله‌کرم:اگراصلاح طلبان بخواهد وارد شوند حزب‌الله برای مقابله فردی را معرفی می‌کند

اما یکی از مصاحبه های مهم امروز، گفتگوی فارس با حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله که وی با بیان اینکه از رقابت مقدس بین اصولگرایان حمایت می‌کنیم گفت: چنانچه رقابت مقدس در مقابل اصلاح‌طلبان و نامزد حلقه انحراف به گفتمان ترکیبی پیشرفت و عدالت نرسد جریان حزب‌الله با قدرت تمام در صحنه حضور پیدا می‌کند.

 وی در تشریح آرایش سیاسی و انتخاباتی کشور در حالی که تنها دو هفته تا ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری باقی مانده است،‌گفت: گروه‌های سیاسی در حال حاضر شامل سه ساختار اصلی یعنی اصولگرایان‌،اصلاح‌طلبان و جریان دولت است که گروه اصولگرایان به شکل گروه‌های 3+2، 2+1، جبهه پایداری و مستقلین شامل رهپویان تا ایستادگی هستند.

پور محمدی: هاشمی اگر در فتنه دخیل بود رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌شد

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی  نیز در جمع طلاب جوان حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بجنورد در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا مشایی تایید صلاحیت می‌شود؟ گفت: به نظر من بعید است صلاحیت‌شان تایید شود. البته این فقط یک نظر است و نظر نهایی و اصلی را شورای نگهبان اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هاشمی در فتنه 88 دخیل بود، افزود: اصلا. اگر دخیل بودند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌شدند.

میرباقری: فیلم هیچ نامزد انتخاباتی را نمی‌سازم

اما در میان این اظهار نظرهای سیاسیون، داوود میرباقری کارگردان سریال‌های تاریخی و مذهبی خبرهایی مبنی بر ساخت فیلم یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توسط وی را تکذیب کردهگفت: این روزها درگیر نگارش و تکمیل فیلمنامه "سلمان فارسی" هستم و روی این موضوع تمرکز کرده‌ام، وقتی هم که روی موضوعی به ویژه نگارش فیلمنامه تمرکز می‌کنم نمی‌توانم از فضای نوشتاری خارج شوم.

سعیدی کیا: برنده و بازنده انتخابات 88 هر دو بازنده بودند

 سعیدی کیا نیز در دیدار با دانشجویان شهرکردی گفت: من از روز اول انتخابات که وارد شده ام مستقل هستم و تا آخرهم مستقل می مانم و در ائتلافها شرکت نمی کنم.

وی اذعان داشت: یک ائتلاف وقتی می تواند رسمیت بگیرد که شورای نگهبان نظرش را بدهد و معلوم شود چند کاندیدا  و کدام کاندیداها با چه اصولی وجود دارد .

وزیر مسکن دولت نهم تاکید کرد: ما هم اکنون تحت تحریمها قرار داریم و این هم که بگوییم تحریمها اثری ندارد و  فایده ندارد حرف درستی نیست و از طرفی نیز بگوییم که همه مشکلات به خاطر تحریمها است، این نیز حرف درستی نیست.

شمسایی:بسیج دانشجویی ازهیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

اما دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور تبدیل تشکل های دانشجویی به شاخه دانشجویی احزاب و گروه های سیاسی را از جمله چالش های جنبش دانشجویی دانست و گفت: تشکل های دانشجویی باید نسبت خود را با احزاب و جناح های سیاسی مشخص کرده و مطالبه گر و منتقد باشند.

 این فعال دانشجویی با بیان اینکه برنامه اصلی جنبش دانشجویی باید رشد انقلاب و جامعه فارغ از اینکه چه کسی رای خواهد آورد باشد افزود: ما وارد حمایت مصداقی از کاندیدای مشخصی نخواهیم شد اما برنامه برای دیدار با نامزدها در دست داریم.

فدایی:ایثارگران حتماً از زاکانی حمایت خواهد کرد

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با تأکید بر حمایت از «زاکانی» گفت: همه تلاش ما در حال حاضر معطوف به شکل دادن موج مطالبات مردمی برای آقای زاکانی است.

حسین فدایی در پاسخ به این سؤال که آیا زاکانی در صورت حضور آقایان جلیلی یا حداد عادل حاضر به کنار رفتن به نفع آنهاست، افزود: در آن زمان با توجه به اقتضای زمان اگر موردی به وجود آید، تصمیم‌گیری خواهد شد.

اتحادیه مستقل: پس از استماع و بررسی نظرات 15 کاندیدا، گزینه‌هایمان محدودتر شد/ ملزومات خلق حماسه سیاسی

اما اتحادیه تحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور پیرامون یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه شماره یک را تت عنوان ملزومات خلق حماسه سیاسی منتشر کرد.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: تحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور به عنوان بخشی از بدنه پویای جنبش دانشجویی مسلمان و با توجه به سلسله نشست‌های "میز انتخابات" و همایش دو روزه "هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، عدالت و مقاومت" در دانشگاه تربیت مدرس که منجر به نقد و بررسی آرا و نظرات 15 کاندیدای احتمالی انتخابات گردید، به استحضار می رساند با توجه به تکثر حضور چهره های مختلف سیاسی در این عرصه و نیز استماع نظرات آنان در سلسله جلسات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گزینه های این اتحادیه دانشجویی در این باب محدودتر شده است.

جلالی: رغبت عمومی به لاریجانی افزایش یافته

رییس فراکسیون رهروان ولایت گفت: در آخرین نظرسنجی که صداوسیما انجام داد رغبت عمومی به لاریجانی افزایش یافته بود.

کاظم جلالی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا رضوانی که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه در آخرین نظرسنجی صدا و سیما رغبت عمومی به لاریجانی افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: این نظرسنجی نشان داد که بیش از صد در صد نسبت به نظرسنجی‌های قبلی، جایگاه لاریجانی در میان افکار عمومی رشد داشته است و درحالی که تاکنون لاریجانی حضور خود را در انتخابات نفی کرده است.

وزیر علوم خط قرمز دانشگاه‌ها در انتخابات را تشریح کرد

خبر دیگه اینکه کامران دانشجو صبح امروز  بیان اینکه مهم‌ترین مسئله یا خط قرمز در مورد فضای انتخاباتی در دانشگاه‌ها، حفظ شأن دانشگاه و دانشگاهیان است، درباره خط قرمز های دانشگاه ها در انتخابات اظهارکرد: شأن دانشگاه با میتینگ تبلیغاتی متفاوت است، البته این به معنای ارجحیت یکی بر دیگری نیست، اما هر دو شأن متفاوتی دارند.

در همین حال نیز خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مصاحبه ای از شرط حضور کاندیداها در  دانشگاه ها خبر داد و دلیل تعویق تاریخ امتحانات را نیز اعلام کرد (اینجــا)

مروری بر شعارهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری

بدون شک داشتن شعار انتخاباتی از سوی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درتمام کشور ها امری مرسوم و طبیعی است و حتی شاید ضروری به نظر رسد؛ چراکه شعار انتخاباتی، شناسنامه یک کمپین و خلاصه شده برنامه‌های اجرایی هر ستاد انتخاباتی است. یعنی تمام آنچه که به عنوان یک برنامه 40 یا 50 صفحه‌ای، یا بیشتر و کمتر، توسط یک کمپین انتخاباتی منتشر می شود و کسی هم آن را نمی‌خواند، در همین یک شعار خلاصه می‌شود.

از اینجا می توانید شعار های انتخاباتی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری را بخوانید

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان: حسن روحانی اصلاح‌طلب نیست

امام  سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه خاتمی هنوز برای حضورش در انتخابات خبری به ما نداده و از این رو ما کار خودمان را انجام می‌دهیم، گفت: از حسن روحانی در انتخابات حمایت نخواهیم کرد.

محتشمی با اشاره به مدل سه‌گانه حضور خاتمی، اجماع و نامزد اختصاصی تصریح کرد: اگر عارف، کمالی،جهانگیری و کواکبیان در انتخابات حضور پیدا کنند ما مدل اجماع را دنبال می‌کنیم در غیر اینصورت از نامزد اختصاصی خود یعنی کواکبیان حمایت خواهیم کرد.

دلایل احمد توکلی برای كاندیدا نشدن

احمد توكلی گفت: به دلیل مشكلات جسمی نامزد ریاست جمهوری نخواهم شد.  دكتر احمد توكلی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با اعلام این خبر گفت: به دلیل مشكلات جسمی تصمیم گرفتم كه كاندیدای ریاست جمهوری نشوم.

وی در پاسخ به این سوال كه از كدام طیف و یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری حمایت می كنید، گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفتم و بعداً در این خصوص صحبت خواهم كرد.

حداد: تا هفدهم نتیجه ائتلاف را اعلام نمی‌کنیم

حداد عادل صبح امروز در نشست خبری بنیاد سعدی در پاسخ به پرسشی درباره نتیجه ائتلاف پیشرفت گفت:‌ تا هفدهم یعنی روز ثبت نام بنا نداریم نامی را اعلام کنیم.

نماینده مردم تهران و عضو ائتلاف پیشرفت همچنین در پاسخ به این پرسش که ساز و کار انتخاب فرد نهایی بر چه اساسی است گفت: شما به ساز و کار این انتخاب کاری نداشته باشید و مهم نتیجه آن است.
 در ادامه حداد عادل در پاسخ به این سوال که او چهره فرهنگی است و آیا برای بحث فرهنگ برنامه‌ای دارد گفت: به نظر من عرصه فرهنگی مهمتر از هر عرصه دیگری است و باید در این زمینه جهت‌گیری فرهنگی درستی صورت بگیرد و باید جهت گیری فرهنگی ما با توجه به اسلام و ایران و منطبق با موازین کشور باشد که در آن ایران و اسلام در نظر گرفته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها