کد خبر: ۱۲۷۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
«هوراسیو کارتز»، تاجر ثروتمند 56 ساله از حزب "کلورادو" که از وی به عنوان سلطان تنباکو نیز یاد می‌شود به عنوان رئیس جمهوری جدید پاراگوئه انتخاب شد و بار دیگر قدرت را به حزب راست میانه بازگرداند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزای رویترز، «هوراسیو کارتز»، سیاستمدار نوپا که تا چهار سال پیش در انتخابات شرکت نمی‌کرد، با کسب 46 درصد آراء در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

این در حالی است که «افرین آلگره» از حزب لیبرال 37 درصد آرا را کسب کرد. وی شکست در این انتخابات را پذیرفته است.

هزاران تن از حامیان حزب لکورادو در پایتخت پاراگوئه جمع شده و بازگشت حزب کلورادو به قدرت را جشن گرفتند.

کارتز متعهد شد تا حزب خود را که تاریخچه‌ای طولانی از فساد در کارنامه خود دارد، اصلاح کند. وی پس از آنکه مقامات انتخاباتی پیروزی‌اش را تایید کردند، در جمع هوادارانش گفت: حزب کلورادو پیروز شد اما در حقیقت مردم پاراگوئه برنده اصلی این انتخابات هستند. می‌خواهم مردمی که به حزب ما رای ندادند، بدانند که من هر کاری که در توانم باشد انجام می‌دهم تا اعتماد آن‌ها را بدست آورم. ما باید دست به دست یکدیگر با هم همکاری کنیم.

قرار است هوراسیو کارتز از 15 اوت (24 مرداد) به مدت پنج سال زمام امور کشور پاراگوئه را بدست بگیرد.

مقامات انتخاباتی اعلام کردند که تنها 5 / 3 میلیون تن از مردم پاراگوئه واجد شرایط رای دادن بودند و کمتر از 70 درصد آن‌ها در این انتخابات شرکت کردند.

در این انتخابات علاوه بر رئیس جمهور و معاون ریاست جمهوری، 45 سناتور، 80 عضو پارلمان و 17 فرماندار نیز انتخاب شدند.

سازمان‌های بین‌المللی با اعزام بیش از 500 ناظر به شدت بر این انتخابات نظارت کردند.

نتایج انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیبرال در این انتخابات نه تنها ریاست جمهوری را از دست داد بلکه در انتخابات پارلمانی و فرمانداری نیز نتایج ضعیفی بدست آورد.

آلفردو بوکیا، تحلیلگر سیاسی پاراگوئه گفت: امروز یک شکست بزرگ برای حزب لیبرال محسوب می‌شود. آنها باید از خودشان بپرسند که چرا از استیضاح فرناندو لوگو، رئیس جمهوری سابق پاراگوئه حمایت کردند. لیبرال‌ها نمی‌توانند حزب لکورادو را شکست دهند و امروز نیز آرای چپگرایان را بدست نیاوردند.

فرناندز لوگو که خود را به عنوان یک سوسیالیست معرفی می‌کند، پیشتر از سوی ائتلاف چپگرا و حزب لیبرال راست میانه حمایت می‌شد. لوگو اسقف سابق کاتولیک در حالی در ماه ژوئیه سال 2008 استیضاح شد که کنگره وی را به خاطر عدم نظارت و رسیدگی به درگیری‌های مسلحانه محکوم کرد.

رئیس‌جمهوری جدید پاراگوئه با چالش‌های بزرگی از جمله مبارزه با فقر شدید و خاتمه دادن به انزوای این کشور که به دنبال استیضاح فرناندز لوگو به وجود آمده، مواجه است.

رای‌گیری روز یکشنبه در آرامش برگزار شد و ناظران بین‌المللی اعلام کردند که شاهد هیچ گونه تقلبی در انتخابات نبودند.

کارتز در سال 1989 به اتهام فساد مالی به زندان افتاد . وی کنترل زنجیره بزرگ شرکت‌های خصوصی از جمله تولید سیگار، بانک و نوشابه‌های غیرالکلی را در دست داشت.

وی درباره اتهام قاچاق مواد مخدر نیز گت که یک هواپیمای حامل محموله‌های غیرقانونی در فرودگاه یکی از مزارعش فرود اضطراری داشته و اگر وی در قاچاق مواد مخدر دست داشته هرگز به دنبال ریاست‌جمهوری نمی‌افتاد.

کارتز تاکید کرد که در خصوص دیگر اتهامات نظیر پول شویی و قاچاق سیگار به برزیل وی قربانی تلاش‌ها برای تخریب وجهه وی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها