کد خبر: ۱۲۷۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران، با بيان اينكه طبق قانون مكلف به راه اندازي فرهنگسراي حجاب هستيم گفت: پيگيري هاي لازم براي تاسيس فرهنگسراي حجاب در حال انجام است.

به گزارش فارس، سيد محمد هادي ايازي در حاشيه همايش بزرگ وبلاگ نويسان عفاف و حجاب با اشاره به يازده تكليفي كه قانون بر عهده شهرداري در زمينه فرهنگ‌سازي عفاف و حجاب گذاشته است گفت: راه اندازي فرهنگسراي حجاب، تبليغات محيطي، اختصاص بخش ويژه بانوان در وسايل حمل و نقل عمومي، راه اندازي تاكسي بانوان و غيره از اين جمله است.

ايازي يادآور شد: اقدامات مختلفي در اين زمينه صورت گرفته است و در حال پيگيري تاسيس فرهنگسراي حجاب نيز هستيم.

اين عضو شوراي فرهنگ عمومي بر مشاركت مردم در موضوع عفاف و حجاب تاكيد كرد و اظهار داشت: نقش مردم در اين زمينه تاثير زيادي خواهد داشت و هم اكنون نيز بخشي از وبلاگ نويسان در اين حوزه مشاركت كردند كه اميدواريم اين ارتباط ها گسترش پيدا كند.

وي به تاثير فضاي مجازي بر روي جوانان اشاره كرد و افزود: بيشتر جوانان با استفاده از رايانه هاي شخصي در منزل و بيرون از آن به شبكه اينترنت متصل هستند و سايت هاي متفاوت را رصد مي كنند بنابراين تاثيرپذيري بيشتري نيز در اين فضا وجود دارد.

معاون شهردار تهران با بيان اينكه تاثير فضاي مجازي در بيداري اسلامي در كشورهاي عربي شگرف بوده است، خاطرنشان كرد: ما نيز بايد براي مقابله با كساني كه از راه دنياي مجازي در مقابل ايران قرار گرفته اند و جنگ نرم راه انداختند از اين فضا بهره برده و اين موضوع را جدي پيگيري كنيم.

*تشويق به حجاب تاثير بيشتري از برخورد قهري دارد
---------------------------------------------------------

سخنگوي شهرداري پايتخت در بخش ديگر سخنانش ارزيابي خود از وضعيت حجاب در تهران را اينگونه عنوان كرد: افراد محدودي هستند كه از روي عناد و يا نداشتن اعتقاد در خيابان‌ها به صورت بد حجاب و يا بي‌حجاب ظاهر مي شوند كه دستگاه هاي مسوول بايد به طور جدي برخورد كنند اما عموم جامعه پايبندي به تقيدات ديني داشته و در جامعه به طور مناسب حضور پيدا مي كنند.

ايازي خاطرنشان كرد: در موضوع حجاب بايد تشويقي برخورد شود و اين به معناي عدم اجراي اقدام قهري نيست. اقدام ايجابي تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت .

وي در بخش پاياني سخنانش با اشاره به برنامه‌هاي متفاوت معاونت فرهنگي و اجتماعي شهروندان براي بانوان و دختران تهران گفت:برنامه هاي فرهنگي و ورزشي در فرهنگسراها و مجتمع هاي ورزشي در سطح مناطق و محلات اجرايي شده است كه مي تواند نشاط را براي اين افراد ارمغان داشته باشد. همچنين فضاهاي ويژه بانوان همچون بوستان بانوان و مجموعه‌هاي ورزشي الزهرا، در سطح تهران آماده خدمت رساني هستند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها