کد خبر: ۱۲۸۱۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
هند مدعی شد؛
هندمدعی است درحالی که سربازان چینی متجاوز به مرزهای هندازترک منطقه اشغالی خودداری می کنند،دو بالگرد چینی نیز وارد فضای منطقه چومار جامو و کشمیر شده و حریم هوایی این کشوررا نقض کردند.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، منطقه اشغال شده توسط سربازان چینی دائولات بگ اولدی در لاداخ است و اکنون بالگردهای چینی به حریم هوایی هند در چند کیلومتری شهر له وارد شده اند.

منابع خبری هند امروز اعلام کردند که بالگردهای چینی برای مدتی به منطقه مذکور رفته و پس از انداختن مقدار کنسرو غذا، پاکت های سیگار و یادداشت هایی به زبان محلی بازگشتند.

این حادثه پنج روز پس از آن اتفاق افتاد که یک جوخه نیروی زمینی ارتش آزادیبخش خلق چین 10 کیلومتر وارد خاک هند شد.

پس از تعدی چین به خط کنترل مرزی هند،نیروی زمینی هندطی گزارشی به دولت این کشور گزینه های نظامی مختلفی که می تواند برای مساله لاداخ وجود داشته باشد ارائه داد.

منابع دولت هند به خبرگزاری پی. تی. آی. گفته اند که همه گزینه های پیشنهادی از سوی گروه مطالعاتی چین مورد بررسی قرار گرفته و با دفتر نخست وزیری و وزارت دفاع مشورت شده است.

نیروی زمینی هند نیروهایش را از لشکر پنج لداخ به منطقه اعزام کرده و تشکیل کمپ داده است و به گفته مقام های مسوول،در صورت نیاز نیروهای بیشتری نیز اعزام خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها