کد خبر: ۱۲۸۳۳۹
زمان انتشار: ۰۱:۳۶     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۳ سال پیش در چنین روزی
بنی صدر در حالی ادعا می کند که آمریکا قصد داشته مرا سرنگون سازد که بعدها با انتشار اسناد لانه جاسوسی روشن شد که وی خود با لانه جاسوسی ارتباط داشته و خود از خادمان دولت آمریکا محسوب می شده است .

رخدادهای 6 اردیبهشت 1359

چکیده

  • روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : در جست و جوهای روز گذشته تعداد 5 جسد نیم سوخته در اطراف هلی کوپترهای آمریکایی کشف شد که به احتمال قوی از مهاجمین آمریکایی هستند .
  •  دبیرکل سازمان ملل متحد از اقدام آمریکا اظهار تاسف کرد و تقاضا داشت که علیرغم این عمل غیر منطقی آمریکا ایران  با سعه صدر بیشتری با مسئله برخورد کند .
  • تیمسار ظهیر نژاد فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز در یک گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد : منطقه مورد حمله آمریکا هم اکنون تحت مراقبت نیروی هوایی ، زمینی و ژاندارمری است .
  • آسوشیتدپرس از قول منابع آگاه در بن گزارش داد که دولتمردان آلمان غربی به آمریکا توصیه کرده بودند برای نجات گروگان ها از دست زدن به عملیاتی شبیه عملیات انتبه یا موگادیشو خودداری کنند.
  • دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در لانه جاسوسی آمریکا در یکصد و دوازدهمین بیانیه خود تاکید کردند اگر آمریکا بخواهد به این شیوه رذیلانه ادامه دهد با اجساد بی جان و پلید جاسوسان مواجه خواهد شد .
  • به دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای آمریکایی در حوالی طبس و بمباران منطقه عملیات نیروهای آمریکایی در طبس به فرمان بنی صدر رئیس جمهور محمد منتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران یزد به شهادت رسید .
  • رادیو اسرائیل گزارش داد که عملیات پیاده شدن سربازان آمریکایی در خاک ایران از اراضی مصر آغاز شده بود و قسمتی از نیروهای هوابرد از پاکستان فرستاده شده بودند .
  • سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد تفرقه در صفوف انقلابیون ایران باعث شد که کارتر به خود جرات تجاوز به خاک ایران را بدهد .
  • وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک اروپا به دنبال اجلاس خود برای بررسی بحران روابط ایران و آمریکا و اتخاذ روش در این زمینه اعلام کردند در صورتیکه تا اواسط ماه مه یعنی اواخر اردیبهشت گروگان های آمریکایی آزاد نشوند دست به تحریم اقتصادی ایران خواهند زد .
  • روزنامه انقلاب اسلامی در شماره امروز خود نوشت : عملیات نظامی آمریکا در ایران باید برای پابرهنگان روشن کرده باشد که هدف اصلی این حمله ساقط کردن دولت مرکزی بوده است!
کشف اجساد سوخته 5 مهاجم آمریکایی

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز درباره شایعه دستگیری چند مهاجم آمریکایی اظهار داشت : در جست و جوهای روز گذشته تعداد 5 جسد نیم سوخته در اطراف هلی کوپترهای آمریکایی کشف شد که به احتمال قوی از مهاجمین آمریکایی هستند . وی افزود : در حال حاضر منطقه مذکور تحت پوشش ارتش و سپاه پاسداران است .

وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک اروپا به دنبال اجلاس خود برای بررسی بحران روابط ایران و آمریکا و اتخاذ روش در این زمینه اعلام کردند در صورتی که تا اواسط ماه مه یعنی اواخر اردیبهشت گروگان های آمریکایی آزاد نشوند دست به تحریم اقتصادی ایران خواهند زد
روابط عمومی سپاه همچنین خاطر نشان کرد تعدادی از افراد خارجی که به نظر می رسد از آمریکائیان فراری باشند در نزدیکی کرمان دستگیر شده اند که تحقیقات پیرامون آنها هم اکنون ادامه دارد .

والدهایم : ایران خویشتن داری کند !

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان طی تماس با خبرگزاری پارس گفت کورت والدهایم دبیرکل سازمان ملل متحد در یک گفت و گوی تلفنی با صادق قطب زاده وزیر امور خارجه از اقدام آمریکا اظهار تاسف کرد و تقاضا داشت که علیرغم این عمل غیر منطقی آمریکا ایران  با سعه صدر بیشتری با مسئله برخورد کند .

حمله به بهانه آزادی جاسوسان احمقانه است

تیمسار ظهیر نژد فرمانده ژاندارمری جمهوری اسلامی پیش از ظهر امروز در یک گفت و گوی مطبوعاتی اعلام کرد : منطقه مورد حمله آمریکا هم اکنون تحت مراقبت نیروی هوایی ، زمینی و ژاندارمری است . وی ادامه داد : اینکه کارتر می گوید برای نجات جاسوسان این حمله نظامی را انجام داده است خیلی احمقانه است زیرا در مقابل افکار عمومی جهان ناچار است این بهانه را پیش بکشد وگرنه انجام یک عملیات هوابرد برای نجات جاسوسان گروگان لزومی نداشت . (1)

در عملیات انتبه کماندوهای رژیم صهیونیستی در سال1976 شبانه به فرودگاه انتبه در اوگاندا حمله کردند و 102 گروگان را آزاد ساختند . کماندوهای آلمان فدرال نیز در عملیات مشابهی در سال 1977 ، 86 گروکان را در موگادیشو آزاد ساختند ولی این بار کماندوهای آمریکایی در صحرای طبس اسیر ماموران الهی که در پوشش ریگ های صحرا ظاهر شده بودند گرفتار آمده و عده ای با پیکرهای سوخته بر جای ماندند و گروهی دیگر حقارت آمیز فرار را بر قرار ترجیح دادند .
منابع آلمانی : به آمریکا تذکر داده بودیم !

آسوشیتدپرس از قول منابع آگاه در بن گزارش داد که دولتمردان آلمان غربی به آمریکا توصیه کرده بودند برای نجات گروگان ها از دست زدن به عملیاتی شبیه عملیات انتبه یا موگادیشو خودداری کنند. این منابع افزودند : شرایط تهران کاملا با این دو شهر تفاوت دارد ، یعنی اگر یک گروه کماندویی بتواند خود را به تهران رسانده گروگان ها را نجات دهد و از ایران خارج شود این امر غیر ممکن است. این منابع همچنین افزودند : بر خلاف انتبه و موگادیشو عملیات نجات علیه یک ملت یک پارچه خواهد بود . (2)

دانشجویان مسلمان : آمریکا تکرار کند جاسوسان زنده نخواهند ماند

دانشجویان مسلمان پیرو خط امام مستقر در لانه جاسوسی آمریکا در یکصد و دوازدهمین بیانیه خود تاکید کردند اگر آمریکا بخواهد به این شیوه رذیلانه ادامه دهد با اجساد بی جان و پلید جاسوسان مواجه خواهد شد . (3)

فرمانده سپاه یزد به شهادت رسید

به دنبال سقوط 2 فروند هواپیمای آمریکایی در حوالی طبس و بمباران منطقه عملیات نیروهای آمریکایی در طبس به فرمان بنی صدر رئیس جمهور، محمد منتظر قائم فرمانده سپاه پاسداران یزد به شهادت رسید . (4)

رادیو اسرائیل : مصر و پاکستان در عملیات طبس دست داشتند . رادیو اسرائیل گزارش داد که عملیات پیاده شدن سربازان آمریکایی در خاک ایران از اراضی مصر آغاز شده بود ، قسمتی از نیروهای هوابرد از پاکستان فرستاده شده بودند . (5)

مجاهدین خلق : تفرقه باعث شد کارتر به فکر تهاجم باشد !

سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد تفرقه در صفوف انقلابیون ایران باعث شد که کارتر به خود جرات تجاوز به خاک ایران را بدهد . در بخشی از این اطلاعیه آمده است : تجاوز نظامی آمریکای

این ادعای منافقین در حالی مطرح می شود که این سازمان  از بدو تاسیس تا روز انتشار این بیانیه تلاشی جز ایجاد تفرقه در صفوف مبارزین و ملت مقاوم ایران نداشته است ، چه در زمان شاه که ملت مسلمان ایران زیر پرچم اسلام به مبارزه به طاغوت دست زده بودند منافقین علم مبارزات مسلحانه را بر افراشته و از سوی دیگر با تغییر ایدئولوژی به اسلام پشت پا زدند و چه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که در برهه های حساس مختلف مردم را به مقاومت علیه نظام اسلامی دعوت می کردند
امپریالیست بار دیگر این حقیقت را که صدها و هزاران بار از جانب ما مورد تاکید قرار گرفته مد نظر قرار می دهد که هرگونه تفرقه اندازی و دامن زدن به اختلافات و تضادهای فرعی از هر قبیل که باشد جز در خدمت دشمن امپریالیست نیست. (6)

تهدید تکراری وزیران خارجه کشورهای اروپایی علیه ایران

وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک اروپا به دنبال اجلاس خود برای بررسی بحران روابط ایران و آمریکا و اتخاذ روش در این زمینه اعلام کردند در صورتی که تا اواسط ماه مه یعنی اواخر اردیبهشت گروگان های آمریکایی آزاد نشوند دست به تحریم اقتصادی ایران خواهند زد . بر اساس گزارش آسوشیتد پرس از لوکزامبورگ وزیران خارجه کشورهای بازار مشترک همچنین دستور دادند کارکنان سفارت خانه های این کشورها در ایران کاهش داده شوند .

تحریم فوری فروش اسلحه به ایران تصمیم دیگری بود که از سوی وزیران خارجه کشورهای جامعه اقتصادی علیه ایران اتخاذ شد ، این کشورها همچنین سفرای خود را برای درخواست آزادی گروگانها به ایران می فرستند و چنانچه همه این اقدامات منجر به آزادی گروگانها نشود تحریم اقتصادی به استثنای مواد دارویی در مورد ایران اعمال خواهد شد . (7)

ایران به شوروی اجازه نمی دهد جای آمریکا را بگیرد

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور نیز در یک گفت و گو با رادیو اروپا تاکید کرد ایرانیان به شوروی اجازه نخواهند داد جای آمریکا را بگیرد . بنی صدر افزود : علیرغم تصمیمات 9 کشور عضو بازار مشترک درباره اعمال تحریم هایی علیه ایران کشور قصد ندارد همه پل ها را با اروپا خراب کند . بنی صدر همچنین تاکید کرد : تحریم های اروپا بیشتر سیاسی است تا اقتصادی ، این تحریم ها اثری روی ایران نخواهد گذاشت . (8)

مهاجمین آب را بر نیروهای ارتشی بستند !

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای در رابطه با وقایع سنندج تاکید کرد :  بر اساس قرارداد منعقده بین هیات حسن نیت و مردم سنندج، مقرر شد پاسداران، شهر سنندج را تخلیه و به پادگان اعزام گردند و حفاظت فرودگاه، باشگاه افسران و رادیو و تلویزیون سنندج به عهده ارتش واگذار و گروههای مسلح نیز از حمل اسلحه به طور علنی خودداری نموده و امنیت شهر به شهربانی واگذار گردد.

بنابر اعترافات‌ یکی‌ از گروگان‌ها به‌ نام‌ تام‌ آهرن‌ ـ رئیس‌ قرارگاه‌ سیا در تهران‌ ـ یکی‌ ازجاسوسان‌ سیا که‌ خود را نماینده‌‌ یک‌ کمپانی‌ تجاری‌ معرفی‌ کرده‌ بود، در حوالی‌ 29 مرداد 1358، به‌ تهران‌ آمد و بین‌ 3 تا 5 بار با بنی‌صدر ملاقات‌ می‌کند. در آخرین‌ جلسه‌، بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت‌ حقوق ماهیانه‌ هزار دلار، به‌ عنوان‌ مشاور اقتصادی‌ شرکت ‌تجاری‌ تحت‌ پوشش‌ سیا موافقت‌ می‌کند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است : علیرغم این تعهدات گروههای مسلح غیرقانونی به سوی فرودگاه، باشگاه افسران و رادیو وتلویزیون شهرستان سنندج اقدام به تیراندازی و سپس به طرف باشگاه افسران حمله و ضمن قطع برق تلفن و آب،حتی اجازه تخلیه مجروحین را نمی‏دهند. اندک آب باقیمانده حوض باشگاه که تنها منبع حیات برای ساکنان باشگاه بوده است، ظرف دو روز اخیر باتمام رسید و هم اکنون پرسنل، در نهایت تشنگی به سرمی برند. (9)

روزنامه انقلاب اسلامی : هدف از حمله ساقط کردن بنی صدر بود !

روزنامه انقلاب اسلامی در شماره امروز خود نوشت : عملیات نظامی آمریکا در ایران باید به پابرهنگان روشن کرده باشد که هدف اصلی این حمله ساقط کردن دولت مرکزی بوده است . این روزنامه نوشت : توطئه ای در کار است تا ادارات را تحت پوشش انجمن های اسلامی به تعطیلی بکشانند ما هشدار می دهیم که این قبیل اعمال در موقعیت فعلی تحت هر نامی که حاکمیت محکومت مرکزی را تضعیف کند در خط آمریکا و وبه وسیله ایادی آنهاپی ریزی می شود . (10)

پی نوشت :

1-  انقلاب اسلامی ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

2-  انقلاب اسلامی ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12، گفتنی است در عملیات انتبه کماندوهای رژیم صهیونیستی در سال1976 شبانه به فرودگاه انتبه در اوگاندا حمله کردند و 102 گروگان را آزاد ساختند . کماندوهای آلمان فدرال نیز در عملیات مشابهی در سال 1977 ، 86 گروکان را در موگادیشو آزاد ساختند ولی این بار کماندوهای آمریکایی در صحرای طبس اسیر ماموران الهی که در پوشش ریگ های صحرا ظاهر شده بودند گرفتار آمده و عده ای با پیکرهای سوخته بر جای ماندند و گروهی دیگر حقارت آمیز فرار را بر قرار ترجیح دادند .

3- انقلاب اسلامی ، 6اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

4-  انقلاب اسلامی ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 12

5-  کیهان ، 6 اردیبهشت 1359، صفحه 16

6- کیهان ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 16، این ادعا در حالی مطرح می شود که سازمان منافقین از بدو تاسیس تا روز انتشار این بیانیه تلاشی جز ایجاد تفرقه در صفوف مبارزین و ملت مقاوم ایران نداشته است ، چه در زمان شاه که ملت مسلمان ایران زیر پرچم اسلام به مبارزه به طاغوت دست زده بودند منافقین علم مبارزات مسلحانه را بر افراشته و از سوی دیگر با تغییر ایدئولوژی به اسلام پشت پا زدند و چه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که در برهه های حساس مختلف مردم را به مقاومت علیه نظام اسلامی دعوت می کردند ، از یادها نرفته است که سران این سازمان به قانون اساسی رای نداده و انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کردند و در انتخابات مجلس نیز مدعی تقلب شدند ! و حال مدعی هستند که تفرقه آمریکا را برای حمله به ایران جری کرده است و سی و اندی سال پس از این ادعا نیز در نزدیکی کاخ سفید دفتری تاسیس کرده و با سران جنایتکار آمریکا دوستی می کنند ! این عملکر منافقانه نیست پس چیست ؟!

7- بامداد ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 8

8-  بامداد ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 8

9-  اطلاعات ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1

10- انقلاب اسلامی ، 6 اردیبهشت 1359 ، صفحه 1، بنی صدر در حالی ادعا می کند که آمریکا قصد داشته مرا سرنگون سازد که بعدها با انتشار اسناد لانه جاسوسی روشن شد که وی خود با لانه جاسوسی ارتباط داشته و خود از خادمان دولت آمریکا محسوب می شده است . بنی‌صدر یکی‌ از افرادی‌ است‌ که‌ به‌ علت‌ عملکرد موذیانه‌ و ضدانقلابی‌ خود، از همان‌ آغاز، مورد توجه‌ سفارت‌ آمریکا قرار داشت‌. به‌ عنوان‌ مثال‌ در مورد انتقاد بنی‌صدر از اصل‌ولایت‌ فقیه‌ در قانون‌ اساسی‌ چنین‌ آمده‌ است‌:«اگر قرار است‌ اختیارات‌ ویژه‌ای‌ به‌روحانیون‌ داده‌ شود، پس‌ وجود احزاب‌ مستقل‌ بی‌معناست‌.»یکی‌ دیگر از اسناد از اختلاف‌ دو ضد انقلاب‌ ـ نفوذ کرده‌ در صف‌های‌ انقلابیون‌ ـ یعنی‌ امیرانتظام‌ و بنی‌صدر حکایت‌ دارد، که‌ مطالعه‌ آن‌ جالب‌ و خواندنی‌ است‌: «میانه‌ی‌ امیرانتظام‌ با بنی‌صدر بد است‌. امیرانتظام‌ گفت‌، بنی‌صدر مزاحمی‌ است‌ که‌ دائم‌ حرف‌ می‌زند و شکایت‌ می‌کند، اما از مسؤولیت‌ گریزان‌ است‌.»

در جای‌ دیگر، جاسوسان‌ سفارت‌ آمریکا شخصیت‌ بنی‌صدر را چنین‌ می‌دانند: «او مردی‌ است‌ که‌ می‌خواهد هدایت‌ (رهبری‌) کند؛ ولی‌ در واقع‌ فقط‌ حرف ‌می‌زند. او خشک‌ و طفره‌رو است‌ و نفوذ مهمی‌ در رژیم‌ جدید دارد. به‌ نظرمی‌رسد که‌ وی‌ مجموعه‌ای‌ از اضداد است‌.»

سازمان‌ سیا برای‌ نزدیک‌ شدن ‌ به‌ بنی‌صدر، از پوشش‌ مسایل اقتصادی‌ استفاده‌ کرد ومأموری‌ با اسم‌ رمز راتر فورد ـ با اسم‌ حقیقی‌ ورنون‌ کاسین‌ ـ را که‌ در مسایل‌ اقتصادی ‌تبحر داشت‌ به‌ عنوان‌ یک‌ تاجر مهم‌ آمریکایی‌ به‌ وی‌ معرفی‌ کرد  و بنی‌صدر درملاقات‌های‌ اولیه‌، خواستار تداوم‌ این‌ دیدارها می‌شود. این‌ اقدامات‌ یک‌ ماه‌ قبل‌ ازپیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و در پاریس‌ صورت‌ می‌گیرد.

بنابر اعترافات‌ یکی‌ از گروگان‌ها به‌ نام‌ تام‌ آهرن‌ ـ رئیس‌ قرارگاه‌ سیا در تهران‌ ـ یکی‌ ازجاسوسان‌ سیا که‌ خود را نماینده‌‌ یک‌ کمپانی‌ تجاری‌ معرفی‌ کرده‌ بود، در حوالی‌ 29 مرداد 1358، به‌ تهران‌ آمد و بین‌ 3 تا 5 بار با بنی‌صدر ملاقات‌ می‌کند. در آخرین‌ جلسه‌، بنی‌صدر با پیشنهاد دریافت‌ حقوق ماهیانه‌ هزار دلار، به‌ عنوان‌ مشاور اقتصادی‌ شرکت ‌تجاری‌ تحت‌ پوشش‌ سیا موافقت‌ می‌کند. آهرن‌ در پاسخ‌ به‌ این‌ سؤال‌ دانشجویان‌ که‌ آیا بنی‌صدر می‌دانست‌ طرف‌ مقابل‌ وی‌ یک‌ مأمور سیا است‌ می‌گوید: «قرار نبوده‌ که‌ به‌ بنی‌صدر در این‌ مرحله‌ گفته‌ شود، که‌ طرف‌ مقابل‌ سیا می‌باشد، لذا به‌ وی‌ گفته‌ نشده‌ بود؛ اما یک‌ مسأله‌ بود که‌ می‌تواند به‌ وی‌ این‌ برداشت‌ را داده‌ باشد که‌ عبارت‌ است‌ از: نحوه‌ی‌ پیشنهاد ماهیانه‌ (دریافت‌) هزار دلار که ‌بدون‌ انجام‌ ترتیبات‌ معمولی‌ تجاری‌ مورد پیشنهاد و توافق‌ قرار گرفت‌ ومی‌توانست‌ بیانگر آن‌ باشد که‌ مسأله‌ به‌ این‌ سادگی‌ها نیست‌.»

اما اسناد نیز دربردارنده‌‌ نکته‌های‌ جالبی‌ است‌. بنی‌صدر در اولین‌ ملاقات‌ خود با این‌ جاسوس‌ چنین‌ می‌گوید: «درباره‌‌ توانایی‌ و قدرت‌ [امام ] خمینی‌ مبالغه‌ شده‌، [امام ] خمینی‌ قادر نیست‌ کشور را به‌ تنهایی‌ اداره‌ کند و باید به‌ دیگران‌ تکیه‌ کند.»

مأمور سیا برداشت‌ خود را درباره‌‌ این‌ گفته‌ بنی‌صدر چنین‌ عنوان‌ کرده‌ است‌: «این‌ نظر تا حدی‌ مطابق‌ آن‌ چیزی‌ است‌ که‌ بنی صدر در پاریس‌ گفت‌؛ من‌ به‌ [امام ] خمینی‌احتیاج‌ دارم‌، اما [امام ] خمینی‌ هم‌ به‌ من‌ احتیاج‌ دارد. لحن‌ این‌ نظریه‌ به‌ نحوی‌ بود که‌ انسان‌ استنباط‌ می‌کند که‌ ل‌ ـ 1 (بنی‌صدر) فکر می‌کند نسبت‌ به‌ آنچه‌ از [امام ] خمینی‌می‌توان‌ انتظار داشت‌، محدودیت‌هایی‌ وجود دارد.»

در سند دیگری‌ که‌ به‌ بررسی‌ نقاط‌ مثبت‌ و منفی‌ شخصیت‌ بنی‌صدر ـ از دیدجاسوس‌ سیا ـ پرداخته‌ می‌شود، چنین‌ آمده‌ است‌:

«نکات‌ مثبت‌: 1ـ چون‌ او یک‌ توطئه‌گر (طراح‌) کهنه‌ کار است‌، اگر احساس‌ کند که‌ رژیم‌ از اهداف‌ انقلابی‌ خود دور می‌شود، یا اینکه‌ به‌ نفع‌ خودش‌ خواهد بود، ممکن‌ است‌ در آینده‌ برای‌ توطئه‌ علیه‌ رژیم‌ مانعی‌ سر راه‌ خود نبیند.

2ـ گرچه‌ او احتمالاً در حال‌ حاضر هیچ‌ مشکل‌ مالی‌ ندارد، اما باید در نظر داشته‌ باشد که ‌ممکن‌ است‌ با یک‌ تذکر کوتاه‌ به‌ خارج‌ تبعید شود و در آن‌ زمان‌ می‌تواند از کمک‌ مالی‌ ما استفاده‌ نماید.3ـ اگرچه‌ او به‌ [امام ] خمینی‌ احترام‌ می‌گذارد، اما او را مصون‌ از خطا نمی‌داند...6ـ او جاه‌طلبی‌ سیاسی‌ دارد.

نکات‌ منفی‌:... 2ـ افشاشدن‌ روابط‌ مخفیانه‌اش‌ با ما احتمالاً به‌ زندگی‌ حرفه‌ای‌ سیاسی‌ فرد مزبورخاتمه‌ خواهد داد. یقین‌ است‌ که‌ او این‌ نکته‌ را از نظر دور نخواهد داشت‌.... ما همچنان‌ به‌ استخدام‌ ل‌ ـ ا علاقه‌مند هستیم‌...» رک رجال سیاسی که نامشان از اسناد لانه جاسوسی سر درآورد ، مشرق نیوز ، 13 آبان 1391 )

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها