کد خبر: ۱۲۸۴۰۷
زمان انتشار: ۰۱:۴۷     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اطرافیان محمد خاتمی در روزهای اخیر فعال شده اند تا بتوانند با به میدان آوردن برخی علما و مراجع و درخواست آنان از رهبری برای پذیرش محمد خاتمی، مقدمات ورود وی را به انتخابات فراهم آورند.
به گزارش 598، موسوی خوئینی ها هم در جمع اعضای مجمع روحانیون گفته است :" ما باید با پیش شرط آزادی زندانیان و رفع حصر موسوی و کروبی و تایید صلاحیت خاتمی پای به میدان انتخابات بگذاریم. در این صورت نامزد ما چه رای بیاورد یا نیاورد ما پیروزیم."

اما آنچنان که شرق نوشته، محمد خاتمی علت عدم کاندیداتوری خود را رویگردانی مردم از اصلاح طلبان عنوان کرده و گفته است: "بعید می دانم بیش از 20 درصد رای داشته باشیم. من در سال 84 در دور اول از معین، در دور دوم از هاشمی و در انتخابات 88 از میرحسین موسوی حمایت کردم اما هیچکدام رای نیاوردند."

در همین حال، هاشمی رفسنجانی جهت به اجماع رساندن اصلاح طلبان طرح ائتلاف چهار نفره را مطرح کرده است تا از میان روحانی، عارف، مهرعلیزاده و جهانگیری یک کاندیدا نهایی شود و دیگر کاندیداها خود را ملزم به همکاری با نامزد نهایی نمایند.

برخی اصلاح طلبان با رد این پیشنهاد می گویند خروجی این ائتلاف حسن روحانی کاندیدای مطلوب هاشمی رفسنجانی خواهد بود.

برخی دیگر هم احتمال خروجی جهانگیری را بالاتر می دانند. جهانگیری نیز شرط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را اجماع اصلاح طلبان بر کاندیداتوری خود اعلام کرده است، اما افرادی چون حسن روحانی، محمد رضا عارف ، مهرعلیزاده ، محمد شریعتمدار و کواکبیان حاضر نیستند به نفع وی کنار بروند.

محمد رضا عارف در این باره به خاتمی گفته است بیایید منصفانه ترازویی برای سنجش میزان اصلاح طلبی من و جهانگیری بر پا کنید. آیا سابقه و خدماتی که من به جریان اصلاح طلبی داشته ام قابل مقایسه با جهانگیری است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها