کد خبر: ۱۲۹۰۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل، کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری، در نشست پرسش و پاسخ که با همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به پرسش‌های متعدد دانشجویان همچون چرایی حضورش در عرصه انتخابات ریاست جمهوری، دلیل تشکیل ائتلاف سه‌گانه، نظرش در مورد هولوکاست، برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی و به خصوص موضوع رفع تحریم‌ها و مساله هسته‌یی ایران پاسخ داد.

وی در بخشی از پاسخ‌های خود تاکید کرد که مدعی نیست از همه جهات بر همه افراد و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، رجحان و برتری دارد، اما با توجه به سابقه فعالیتش بعد از 34 سال از انقلاب اسلامی، اگر موفق به رای کسب مردم شدم، به بهترین نحو کشور را اداره می‌کنم و در غیراینصورت به آن کسی که ملت رای داد، بر حسب وظیفه کمک خواهم کرد.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین به توضیح علت ائتلاف2+1 و همچنین سوابق اعضای این ائتلاف پرداخت و گفت: در این ائتلاف ما به عنوان کسانی که فکر می‌کردیم آرای مردم را دارند، جمع شدیم، پیشینه رای بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقای ولایتی هم به جهت حضور 16 ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقای قالیباف نیز به دلیل یک بار شرکت در انتخابات مطرح شد. البته احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در مورد موضوع هولوکاست نیز گفت که موافق طرح این موضوع به گونه‌ای که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، نبودم، موافق این نبودم که آقای احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند چون ما از انکار هولوکاست سودی نبردیم.

به گزاش ایسنا، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش اول سخنانش و قبل از طرح سوالات دانشجویان، آرمانگرایی، عدالت‌طلبی، استقلال‌خواهی و داشتن شور و شعور در کنار هم را به عنوان خصوصیات دانشجو و دانشگاه برشمرد و خطاب به دانشجویان گفت: بنده قبل از ورود به موضوع پرسش و پاسخ در مورد طرح دو موضوع مهم تاکید دارم که به عنوان دو رکن عظیم انقلاب به شمار می‌آیند. یعنی استقلال و انتقال نرم قدرت.

حداد عادل با تاکید بر اینکه باید قدر استقلال کشور را دانست، گفت: با وجودی که از ابتدای انقلاب تاکنون هجمه‌های خارجی و تهدیدات علیه کشور بسیار بوده است، اما تاکنون هیچ‌کس ادعا نکرده که انقلاب ایران تابع قدرت و سلطه خارجی است و یا با اراده قدرت دیگری، به دست آمده است. بدانید کشوری که استقلال نداشته باشد، حتی اگر از منابع هوش و سرشار نیز برخوردار باشد، باز هم راه به جایی نخواهد برد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دست بیگانه را از کشور کوتاه کرد، گفت: کشورهای منطقه به جز ایران به دلیل نداشتن همین استقلال، بعد از بروز بحران و مشکلاتی سریع در کاخ سفید برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی انتقال نرم قدرت را به عنوان یکی از ارکان عظیم انقلاب برشمرد و گفت: انتقال نرم قدرت از موهبات انقلاب اسلامی و به معنای جابه‌جای قدرت بر روی ریل قانون و اراده ملت است. آن هم در تاریخ سیاسی‌ای که با خون آغشته شده است و انسان از آن احساس خجالت می‌کند. در کشوری که با کشتن مملکت اداره می‌شد، اکنون وضعیت طوری شده است که در انقلاب اسلامی به جای انتقال سخت قدرت، انتقال نرم صورت می‌گیرد.

حداد عادل توضیح داد: انتقال نرم قدرت بدان معناست که اگر کسی رای نیاورد و یا دوره‌اش تمام شد، در روال عادی کنار می‌رود تا مجددا مردم انتخاب کنند یعنی بدون خون و خونریزی و آشوب و مبتنی بر ریل قانون قدرت انتقال می‌یابد.

در ادامه دانشجویی از حداد عادل پرسید که چه دلیلی باعث شد وارد عرصه رقابتی انتخاباتی شوید، شما که حتی تجربه کار اجرایی ندارید، چطور می‌خواهید تصدی قوه مجریه را در دست بگیرید؟

حداد عادل در پاسخ گفت: مدعی نیستم از همه جهات بر همه افراد و داوطلبان بر انتخابات رجحان و برتری داشته باشم.

وی با اشاره به سوابق کاری‌اش در قبلش و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: از سال 45 تدریسم را در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کردم. بعد از پیروزی انقلاب در صداوسیما مشغول به کار بودم و به مدتی به عنوان وزیر ارشاد و همچنین عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بودم. بعد از رییس جمهوری بنی‌صدر از صداوسیما رفتم و مشاور شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش و بعد از آن معاون وزیر و رییس سازمان پژوهشی و آموزشی به مدت 11 سال بودم. از آن به بعد با استعفا، به فرهنگستان و بنیاد دائره‌المعارف رفتم. از سال 76 به بعد باید در عرصه سیاسی کشور حضور پیدا کنم به همین دلیل در انتخابات 78 مجلس کاندیدا شدم و از آن به بعد تاکنون در چهار دوره قبلی مجلس نماینده هستم که یک دوره آن به عنوان رییس مجلس بودم. اداره مجلس و کارهای دیگر من خود کاری اجرایی است که نشان‌دهنده سوابق کار اجرایی‌ام است.

وی در عین حال تاکید کرد: با وجود تمامی این سوابق اگر وارد عرصه رقابت شوم و موفق به کسب رای مردم نشوم، به هرکسی که ملت رای بدهد، بر حسب وظیفه‌ام کمک می‌کنم.

دانشجوی دیگری از نماینده تهران پرسید که اگر رییس جمهور شدید، چه برنامه‌ای برای حل مشکل تحریم کشور دارید، آیا در این رابطه استقلال رای خواهید داشت یا اینکه تابع نظرات رهبری خواهید بود؟ شخصیت رفتاری شما نشان می‌دهد که فردی آرام هستید و مواضع‌تان در مجلس نیز حکایت از این موضوع دارد.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش این دانشجو گفت: بنده آرام هستم که شما توانستید به این راحتی با من حرف بزنید!

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: تاکید ما همواره بر این بوده که کشور باید طبق قانون اداره شود. مطابق با قانون سیاست‌های کلی نظام را رهبری تعیین می‌کنند که طبیعتا تصمیم‌گیری در مورد موضوع رابطه با آمریکا نیز توسط رهبری انجام می‌گیرد و ایشان فصل‌الخطاب است چون این مساله به عنوان یکی از موضوعات روابط خارجی ماست.

وی افزود: آمریکا کشوری است که از ابتدای انقلاب تاکنون هرکاری را برای براندازی انقلاب انجام داده است، طبیعتا تصمیم‌گیری با چنین کشوری باید توسط بالاترین شخص کشور صورت بگیرد. البته این بدان معنا نیست که کسی که رییس جمهور شود، به قول شما گوش به اتاق فرمان باشد و دخالت و اظهارنظر نکند. هرکسی که رییس جمهور می‌شود باید همواره موضوع استقلال کشور را مورد توجه قرار دهد.

این عضو ائتلاف 1+2 با بیان اینکه تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع تحریم‌ها همواره بر حفظ استقلال بوده است، گفت: آنچه که بیشتر از همه از موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی اهمیت دارد، حفظ استقلال است. نظر رهبری این است که آمریکایی‌ها و غربی‌ها باید بپذیرند که کشور ما تابع آنها نیست که اگر تصمیم بگیرد ما از انرژی هسته‌یی استفاده نکنیم، به تبع آنها این کار را انجام دهیم.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: اگر در موضوع هسته‌یی طبق نظر آنها عقب‌نشینی کنیم، این آخرین عقب‌نشینی نخواهد بود. مطمئن باشید آنها قدم بعدی را برای موضوعات دیگر برمی‌دارند.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: رفتاری که آمریکایی‌ها قبل از طرح مساله هسته‌یی با ایران داشتند همان رفتاری است که بعد از طرح این موضوع دارند. داستان هسته‌یی ایران تنها بهانه‌ای است. آنها خودشان می‌دانند که فعالیت‌های ما صلح‌آمیز است. دائما بازرس می‌فرستند و 24 ساعته با دوربین‌هایشان ما را پایش می‌کنند اما چون موضوع هسته‌یی اسم بمب را دنبالش دارد، این ادعا را مطرح می‌کند.

وی افزود: این ادعا مثل قصه‌ای است که از چند روز گذشته در مورد سوریه مطرح کرده‌اند و می‌گویند که در سوریه سلاح شیمیایی به کار برده‌اند این در حالی است که خودشان سلاح شیمیایی وارد کرده و عده‌ای را کشته‌اند حال احتمالا می‌خواهند با این ادعا به سوریه لشکرکشی کنند. همان کاری که در عراق و افغانستان انجام دادند، پس تمام اینها نشان می‌دهد که موضوع هسته‌یی تنها یک بهانه است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه "مواضع آمریکا به دلیل حفظ استقلال ملت ایران است که با اهدای شهید در جنگ تحمیلی این موضوع را ثابت کرده است"، اضافه کرد: در چنین شرایطی جایی که ملت ایران ایستاده و اعتقاد رهبری این است که آمریکایی‌ها و کشورهای غربی در بحث هسته‌یی به دنبال بهانه هستند، من به گوش به فرمان رهبری هستم چه رییس جمهور باشم چه رییس جمهور نباشم.

به گزارش ایسنا، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه درمورد عملکردش در دوران کنونی مجلس گفت: اینکه می‌گویند در مجلس فردی آرام هستم و شر و شوری ندارم، به این دلیل است که معتقدم اداره کشور احتیاج به شر و شوری ندارد. ما در مقابل دشمن خارجی باید شر و شوری از خود نشان دهیم نه در برابر خودمان.

وی افزود: نوع مدیریتم در مجلس هفتم به گونه‌ای بود که آن دوره به عنوان تنها دوره‌ای شناخته شد که زد و خورد در آن انجام نشده است. اعتقادم این است که برای اداره یک دبستان نیز باید فکر صورت بگیرد. اگر در مقیاس بزرگتر قرار باشد کشور را اداره کنم، بیشتر از هرچیزی برای حوزه کاری خودم فکر می‌کنم.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: اینطور نیست که بنده در مجلس ساکت باشم. رییس فراکسیون اصولگرایانی هستم که بیش از 100 نماینده در آن عضو دارد. این فراکسیون را شخصا اداره می‌کنم، فراکسیونی نیز تمام بیانیه‌هایش را خودم در دوره نهم نوشته‌ام.

احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود

در ادامه، حداد عادل در پاسخ به چرایی سازوکار ائتلاف 1+2 گفت: ما به عنوان کسانی که خود را اصولگرا نامیدیم، اعتقادمان بر این است که اصولگرایان باید در انتخابات آینده پیروز باشند. طبیعتا همین اعتقاد را اصلاح‌طلبان نیز دارند. به همین دلیل از چند ماه پیش تصمیم گرفتیم کسانی که رای بیشتر دارند دور یکدیگر جمع شوند. یکی از این افراد من بودم که پیشینه داشتن رای‌ام از چهار دوره قبلی انتخابات مجلس مشخص بود. فرد دیگر آقای ولایتی که وضعیتشان به جهت تصدی وزارت خارجه در 16 سال مشخص است و نفر سوم آقای قالیباف است که یک دوره در انتخابات شرکت کرده بود.

وی افزود: البته احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود. یعنی همانطور که احمدی‌نژاد شهردار بود و رییس جمهور شد و یا همین اتفاق برای آقای اردوغان بعد از شهرداری‌اش در استانبول رییس جمهور شد، شاید همین اتفاق برای آقای قالیباف نیز رخ بدهد.

وی گفت: با این نظریه ما سه نفر دور هم جمع شدیم و حتی گفتیم ممکن است در صورت نبود چنین سازوکاری، هیچ کدام از ما رای نیاوریم و حتی اصولگرایان هم پیروز نشوند. ما با تجربه انتخابات مجلس نهم می‌دانستیم که اصولگرایان بر روی یک گزینه توافق نمی‌کنند. برهمین اساس تصمیم گرفتیم که این ائتلاف سه گانه را تشکیل دهیم به شرطی که در نهایت دو نفر کنار برویم. انشاءالله تا انتخابات هم یکی از ما سه نفر معرفی می‌شود.

این عضو ائتلاف پیشرفت تاکید کرد: برای تعیین گزینه نهایی ائتلاف، نظرسنجی را از مردم انجام می‌دهیم که ممکن است این کار در هفته‌های آینده و با افزایش شور و شوق انتخاباتی مردم انجام شود. نظرسنجی که یکی از عوامل کنار رفتن دو نفر اعضای ائتلاف است.

حدادعادل در واکنش به انتشار اخباری در مورد اینکه گزینه نهایی ائتلاف قبل از ثبت‌نام اعلام می‌شود، گفت: ما تصمیم نگرفتیم که قبل از ثبت‌نام گزینه نهایی را اعلام کنیم. تاکنون بنا شده که هر سه نفر ثبت نام کنیم. عجله‌ای نیست و وقت هم زیاد است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری به برنامه‌هایش برای مقابله با گرانی و همچنین پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی گفت: اگر ما خواهان استقلال هستیم باید تمامی فشارهای دشمن را تحمل کنیم. بهای استقلال تحمل فشار اقتصادی است. اما اگر می‌خواهیم به عیش و نوشی شبیه قطری‌ها برسیم، باید همچون آنها از آمریکا دستور بگیریم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در این شرایط کسی نباید بگوید که برای رییس جمهور شدن همه مشکلات اقتصادی کشور را حل می‌کند. اما تاکید ما بر این است که امکان مدیریت بهتر کشور مبتنی بر واقعیت علم اقتصاد وجود داشته باشد. چون دانشی پیچیده‌تر از اقتصاد وجود ندارد و به همین دلیل باید برای اداره کشور، از نظر متخصصان علم اقتصاد، استفاده کرد و به آنها اعتماد کرد.

حدادعادل ادامه داد: رییس‌جمهور خوب کسی نیست که هرچه ازش بپرسند بلافاصله جواب دهد و با عدد و رقم تصمیم‌گیری کند. این رویکرد فایده‌ای ندارد. باید کشور تیم اقتصادی موفق و بی‌غرض داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی باید سبک زندگی را تغییر داد. زندگی مصرف‌گرایانه کنونی ما مبتنی بر مصرف کالای خارجی، سبک زندگی اسلامی نیست و دیگر در این شرایط مقاومت اقتصادی معنایی ندارد. طبیعتا فرهنگ‌سازی برای تغییر سبک زندگی کاری است که دولت باید برای آن پیشگام باشد.

حداد عادل ادامه داد: در چنین شرایطی مدیرانی باید در قوه مجریه باشند که بتوانند گره‌های اقتصادی را باز کنند و راه‌های دور زدن تحریم‌ را به خوبی بدانند کما اینکه الان هم همین کار انجام می‌شود، چون با این همه فشار اقتصادی که به ایران وارد شده است و ایران دچار بحران نشده است، همه حکایت از وجود راه‌های مناسب است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نظرش درخصوص طرح هولوکاست از سوی احمدی‌نژاد گفت: موافق نبودم که آقای احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند، چون هرچه که بود، صهیونیست‌ها این موضوع را بهانه‌ای برای فشار جهانی علیه انقلاب و کشور ما کردند. ضرورت نداشت برای مخالفت با اسرائیل و حمایت از فلسطین بگوییم هولوکاست نبوده است. ما از انکار هولوکاست سودی نبردیم.

وی در عین حال گفت: البته آقای احمدی‌نژاد سوال‌های دیگری را نیز مطرح کردند که خوب بود. مثلا ایشان پرسیدند که اگر هولوکاست وجود داشته چرا اجازه تحقیق را نمی‌دهید و یا اینکه چرا افرادی که در این رابطه تردید می‌کنند، آنها را زندانی کرده و یا از کشور خارج می‌کنیم. یا اینکه اگر این ظلم به یهودی‌ها در اروپا شده است، چرا فلسطینی‌ها باید تاوان پس بدهند. این سوال‌ها درست است اما انکار هولوکاست به دلیل آنکه در اذهان یهودی‌ها جا افتاده بود، تنها بهانه‌ای برای جنجال می‌شد.

این عضو ائتلاف پیشرفت در مورد دلیل عدم حضورش در ائتلاف پایداری گفت: جبهه پایداری از دوستان خوبم هستند که بنده سرلیست آنها در انتخابات مجلس و البته سرلیست جبهه متحد اصولگرایان بودم اما صحبت ما این است که اگر هر کدام از افراد خوب بخواهند به سمت نامزدهای متعدد بروند، اصلگرایان شکست می‌خورند. ما نیامده‌ایم که با جبهه پایداری مخالفت کنیم.

حداد عادل همچنین در مورد انتشار اظهارنظری از قول قالیباف در رسانه‌ها مبنی بر تکنوکرات بودنش گفت: بنده نیامده‌ام که از آقای قالیباف دفاع کنم و البته مخالف ایشان هم نیستم. می‌توانید ایشان را دعوت کنید و خودشان پاسخ دهند.

وی افزود: آقای قالیباف چند ماه قبل در همایش بین‌المللی راجع به تکنولوژی شهرسازی و شهرداری گفته بود که استفاده از تکنولوژی و تکنیک برای ساختن و اداره شهر لازم است که اگر تکنوکرات بودن بدان معناست که پس موافقم. ظاهرا رسانه‌ها تنها این بخش از صحبت‌هایشان را منعکس کرده است. ممکن است آقای قالیباف 100 عیب داشته باشد اما این عیب را ندارد.

به گزارش ایسنا، دانشجویی از حداد عادل در مورد جزییات و دلایل نامه‌نگارشی‌اش با سروش و همچنین پاسخ او به سروش در مورد ادعایش به کپی‌برداری حداد عادل از ترجمه کتاب یکی از دانشجویانش گفت: بنده از سال 75 کتابی را در رشته خودم در مورد نظریه معرفت در فلسفه کانت به زبان خارجی تدریس می‌کردم. در آن دوران دانشجوی فوق‌لیسانسم خواست که ترجمه این کتاب را به عنوان رساله انجام دهم که این اتفاق افتاد.

وی افزود: بعد از هفت سال چون هیچ خبری از ترجمه این کتاب نشد، بنا بر پیشنهاد دخترم، خودم کار ترجمه را انجام دادم که بعد از چاپ متوجه شدم که ایشان یعنی آقای حقی نیز این کتاب را ترجمه کرده است. کتابی که در طول 17 سال گذشته در بازار موجود است.

حداد عادل گفت: پنج سال پیش آقای سروش با روزنامه اعتماد مصاحبه‌ای داشت و در آن گفت که من این کتاب ترجمه شده را از روی کتاب دانشجویم کپی‌برداری کرده‌ام. در آن زمان پاسخی ندادم. در آبان 91 سروش با دکتر داوری سر مسائل فلسفی دعوایی راه انداخت و در 20 صفحه به دکتر داوری فحش گفت. در پاورقی مطالبش استناد به من و آقای لاریجانی به عنوان شاگردان دکتر می‌کرد و فحش و تهمت و بد و بیراه به کار می‌برد. متوجه شدم که می‌خواهد به اصل نظام لطمه بزند و بگوید رییس مجلس و نمایندگان افرادی بی‌سواد هستند که کتاب دیگران را به نام خود می‌زنند.

وی افزود: بنده در پاسخ مطلبی را به عنوان یک حرف از هزاران حرف منتشر کردم. بنده با آقای سروش از سال 1337 آشناییت دارم. ما با هم هم‌محلی و همکلاسی و به تعبیری رفیق گرمابه و گلستان بودیم که البته الان برعکس شده است. تمامی حرف من این است که در حال حاضر دو کتاب در بازار موجود است و می‌تواند به راحتی با یکدیگر مقایسه کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما که در مجلس وزیری را که ادعای داشتن مدرک آکسفورد می‌کرد عزل کردیم و رای اعتمادمان را پس گرفتیم طبیعتا در اینگونه موارد حساس هستیم. هرکسی به راحتی می‌تواند از من سوال کند و پاسخ می‌دهم. این حرف‌های آقای سروش که در ایران خفقان است و کسی نمی‌تواند در مورد انتشار این کتاب سوال کند، صحت ندارد.

قبل از انقلاب با فرح و دفترش ارتباطی نداشتم

حداد عادل در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد ارتباطش با فرح گفت: این موضوع تهمتی است که سروش به من می‌زند. بنده قبل از انقلاب با فرح و دفترش ارتباطی نداشتم. اینها را می‌گویم تا به مقاصد سیاسی‌شان برسند و حتی در مقاله‌ام به سروش نوشتم که اگر مرد هستی یک دلیل در مورد ارتباطم با دفتر فرح بیاور.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: مگر می‌شود چنین سابقه‌ای داشته باشم و در بحبوحه انقلاب به عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی در آیم.

وی در مورد رابطه‌اش با دکتر نصر هم گفت: بنده دانشجوی فیزیک بودم که تصمیم به خواندن فلسفه گرفتم. مجددا کنکور دادم و وارد دانشگاه تهران شدم. آنجا دکتر نصر استاد بود و چون رویه‌ام مثل ایشان بود به من توجه می‌کرد و رابطه‌مان در همین حد بود.

وی گفت: با این وجود سروش در سایتی ادعا کرده است که حداد عادل جزو انجمن شاهنشاهی فلسفه بوده است. سایتی که در ایران فیلتر است و تنها آب به آسیاب دشمن می‌ریزد، این مطالب را منتشر کرده است. بنده حتی یک روز هم در این انجمن عضو نبوده‌ام. از روز اول تاسیس این انجمن مخالفت خود را اعلام کرده‌ام و نه در آنجا درس داده‌ام و نه از آنجا پول گرفته‌ام.

دلایل سکونت برخی از فرزندان در آمریکا

به گزارش ایسنا، حداد عادل در مورد دلیل سکونت فرزندانش در آمریکا و تحصیل آنها گفت: اینکه می‌گویند پسرم در آمریکا درس خوانده است، درست نیست. پسرم در دانشگاه امام صادق (ع) علوم سیاسی خوانده است و اکنون در کار رسانه‌ای است.

وی افزود: سه دختر دارم که دختر دومم پی‌.اچ‌.دی خود را در رشته فناوری نانو از ژاپن گرفته است، او سه سال در آمریکا زندگی کرده ولی در آنجا امکان ادامه تحصیل و یا کار را به دلیل رشته تحصیلی‌اش نداشت، شوهرش برای انجام دوران تحقیقاتی در رشته ژنتیک در آمریکا بود و به همین دلیل دختر بنده نیز مدتی در آنجا ساکن بود اما اکنون نیز در ایران است.

حداد عادل ادامه داد: دختر دیگرم در رشته علوم ارتباطات در دانشگاه تهران درس خوانده و دو فوق لیسانس مدیریت خبر و فرهنگی دارد و معلم مدرسه است،

سومین دخترم نیز فوق لیسانس فلسفه از دانشگاه تهران گرفته که ایشان نیز سه سال در آمریکا زندگی کرده چون شوهرش ایرانی متولد آمریکاست؛ داماد من جزو دانشجویان انجمن اسلامی و خواهرزاده شهید محسن رضوایی است که اکنون آنها نیز در ایران زندگی می‌کنند.

این عضو ائتلاف پیشرفت در ادامه در پاسخ به این پرسش که نظر شما در مورد این اظهارنظر آقای ولایتی که خود را در برابر "بگم" "بگم"‌های آقای احمدی‌نژاد آماده کرده است، چیست، گفت: بگم بگم چیز خوبی نبود و خیری از آن ندیدیم؛ اعتقادم این است که سند و مدرکی در مورد فساد و انحراف و فساد کسی دیگر داشته باشد، باید آن را از راه قانونی و معقول منطقی حل کند.

حداد عادل اضافه کرد: شلوغ‌بازی‌هایی که در مجلس انجام شد، فیلمی نشان دادند که یک طرف دستش را روی دهان گذاشته بود تا لب‌خوانی نشود و تنها فردی از روی نوشته‌ای مطالب آن جلسه را برای ما می‌خواند که کار درستی نبود شاید بهترین تعبیر همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر اینکه این کار قانونی، شرعی، اخلاقی نیست؛ بنابراین بگم بگم بی‌معناست و کشور را نمی‌توان با این شیوه به سرانجام رساند.

وی اضافه کرد: امروز نیز شنیده‌ام یکی گفته است فیلمی دارد، گوش مردم از این حرف‌ها پر شده، بهترین راه آن است که هرکسی تسلیم قانون باشد، اگر بنده را هم رد صلاحیت کنند، از حقم دفاع می‌کنم اما اخلال در کار کشور ایجاد نمی‌کنم و نمی‌گذارم که به انقلاب صدمه وارد شود چه کاندیدای دولت و چه کاندیدای غیردولت باید همین رویه را دنبال کند.

آخرین سوال دانشجویان از حداد عادل در مورد نظرش درخصوص چگونگی حل مشکل فرهنگی به خصوص حجاب و همچنین موضوع تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها بود.

حداد عادل در پاسخ گفت: به نظر بنده مسائل فرهنگی پیچیده‌تر از مسائل اقتصادی است، اعتقادم این است که راه‌حل پایدار حل مساله حجاب آن است که در دراز مدت و با کار فکری و آموزشی نسلی تربیت کنیم که باورش به حجاب درونی باشد، آنگاه است که دیگر به گشت ارشاد احتیاج نداریم.

وی گفت: البته کسانی که می‌خواهند جامعه را به سمت بی‌حجابی برگردانند، نباید احساس امنیت داشته باشند.

وی در مورد تفکیک جنسیتی در دانشگاه نیز گفت: فضای دانشگاه در مجموع محترم است و منظره مثبتی دارد و اینطور نیست که محیط دانشگاه آلوده باشد.

وی گفت: با این وجود اگر در کلاس درس دانشگاهی تعداد دانشجویان دختر و پسر به اندازه‌ای بود که امکان جدا شدن آنها در دو کلاس مختلف وجود دارد، به نظرم ضرری در این رابطه نیست، شاید حتی دانشجویان دختر و پسر نیز اینطور راحت‌تر باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۵
در انتظار بررسی: ۱۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۵
۵۵
ای مردک چرا همونموقع جلوی بگم بگم را نگرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵
۳۷
الکی می گی؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۰
۴
برو بابا
به ما چه!؟ کی کجا خونده!!
مرگ ولی بر آمریکا!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۹
۶
حالا این آقا زادهها به صراحت و آسایش د رامریکا زندگی میکنند البه شعار الکی مرگ بر امریک ابوی عزیز سر میدهد من اگه جای دولت امریکا بودم پدر اینارو در میاوردم ویا اقامت آنها را جز تحریم قرار میدادم. از جواب دادن به اون دانشجو معلومه که این آقا خیلی خطر ناکه اگه آروم نباشه وعصبی بشه دست به بریدن زبان و غیره میکنه
پاسخ
ناشناس
United States
۲۳:۴۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸
۵
حالا که نوبت شما ها شده چیز خوبی نیست چرا آن زمان 24 ساعته در برنامه های تلویزیونی از آن کار دفاع میکردی؟
پاسخ
هادي اميري
-
۲۳:۵۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۴۹
زنده باد حداد عادل
پاسخ
م رعیت
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲
۲
البته احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود.

همانطور که فرمودند "احتمالا"!
چون احتمال رفتن به اوین هم دارد. مثل کرباسچی!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۸
۴
آمریکا برای ما مردم اه اه، برای بچه های این آقایان به به!!!!
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۴
خیلی جالب که همشون در مقابل هولوکاست سر تعظیم فرود آورده اند !!!!!!!!!
پاسخ
زارعی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۱
۴
آقای حداد عادل فرزندانت در آمریکا چه کار میکنند مگر آمریکا دشمن اسلام وایران نیست هم به نعل وهم.......
پاسخ
محمدی
France
۱۳:۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۳
ای بابا
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱
۳
به به ظاهرا تنها كسي كه از اين خواص چشمش خارجه را نديده خواجه حافظ شيرازي است .تا الان فكر ميكردم مفسرين نح البلاغه خارج نشين نيستند .راستي حضرت امام ره نفرموده كه اسرائيل يك غده سرطاني است ؟ چرا هالو كاست را اينطور كه با شجاعتي نظير امام ره رياست جمهور نفي كردند در نظر شما اشتباه است ؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۸
۳
فرزندان این حضرات جز خاصان هستند حتی اگر کناه نیز بکنند بخشیده میشوند مهم نیست در بغل شیطان بزرگ بخوابند این مردم عادی هستند که باید مواظب باشندو .......
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸
۴
حتما دارند اسلامو انقلابو ترویج می دند!!!!!!!!!!!1
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳
۷
ما که نفهمیدیم اگه آمریکا بده چرا اینها بچه هاشون یه جورایی از اونجا سر در میارن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱۰
بد نیست که تیتری بزنید و دلایل زندگی کاندید مورد نطر هاشمی را در خارج بنویسید
پاسخ
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲
۴۱
تفکیک دختران و پسران کار خوبیه و باعث رشد علمی بیشتر میشه...
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۱۳
رشد علمی جداشدن را می طلبد
پاسخ
mhr
Netherlands
۲۰:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۹
خواهر زاده شهید وزوایی داماد حدادعادل هستش
نه رضوایی
چند روز پیشم که سالگرد شهدای بازی دراز بود با کاروان مسجد ما اومدن بازی دراز
واقعا داماده ماهی داره
بسیار فهمیده و باشعور و متواضع
واقعا از همصحبتی باهاش لذت بردم
از لحاظ عقیدتی هم خودساخته هستش
بچه خیلی با معرفتیه
پارسالم با کاروان ما اومد بازی دراز
تو دانشگاه تهران تدریس هوش مصنوعی میکنه
چند تا از رفقاشم اومدن ایران ولی پشیمون شدن و برگشتن
ولی این گفت به خاطر اعتقاداتم و وطنم میمونم و خدمت میکنم
پاسخ
ناشناس
Georgia
۲۱:۵۸ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳
۷
مردن خوبه برای همسایه .... اگه منم یه بابای پولدار مثل حداد عادل داشتم میرفتم امریکا راستی این عزیزان خدمتگذار به مردم چه جوری بر بچه هاشون ویزا میگیرن ما که نتونستیم
پاسخ
سخا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۲۱
اقای حداد انکار هولوکاست از طرف احمدی نژاد اتشی به جان صهیونیستها انداخت نباید بگید که کار بدی بود چون استکبار و صهیونیسم با همه امکاناتش علیه اسلام و ایران است چه شما قبول بکنید که هولوکاستی بوده چه ردش بکنید صهیونیستها دشمن ما هستند مثل موضوع گفتگوی تمدنها که خاتمی مطرح که که بعدش امریکا ایران را محور شرارت خواند پس بخاطر یک مشت رای ناقابل از صهیونیستها حمایت نکنید.
پاسخ
دارا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۹
آفرين سخا
پاسخ
مممممممم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۳
کدام دخترش عروس سیستانی هاست؟؟؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۹
به امید آمدن جلیلی
پاسخ
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳
۴
واقعا نا امید کننده است این بی عدالتی دورنگی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۲
۰
۳
سال
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۴
۹
۴
سه چیز مستی می اورد شراب قدرت ثروت که مستی قدرت ویرانگر است
پاسخ
امىر سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
۲
۱۰
انشالله سفىد بخت بشن. ان شالله خداوندپاى هم پىرشان. کندصاحب فرزندان صالحبشن
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
۴
۱
پشت انقلابهاي ايدلوژي در كشورهاي جهان سوم هيچ تئوري وجود ندارد دعوا سر اينكه چرا تو باشي من نباشم والا نه امريكا جاي بديه نه ثروت چيز بديه نه قدرت چيز بديه بستگي داره كي كيه كجا ؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
۵
۲
البته برای ستی زن شدن همان 3 سال کافیه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴
۱۲
۳
آمریکا فقط برای مردم ایران دشمنه ولی واسه بچه های این آقا بهشته.واقعا متاسفم برای اشخاصی مانند تو که حیثیت نظام و بر باد میدی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴
۶
۴
داماد ودختراتون اگه برای تحصیل به آمریکا میرفتند به قول خود شما که میگید آمریکا دشمن ایران است نباید میگذاشتید برن اونجا پس دروغ میگویید وبه آنچه که میگویید ایمان ندارید
پاسخ
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
۱۰
۴
اقای فیثاقورث مدیریت طراحی کتابهای درسی دانش اموزان که از الطاف شماست همین بس که دانش اموزان و بیچاره معلمان و خانواده ها را روانی کرده . تورا خدا اگه میخوایید خدمتی به مردم کنی از کاندیداتوری انصراف بده برو با تحریر فرزندان امریکا نشینت حال کن و به ریش ما هم بخند . انا لله و انا علیه راجعون
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
انا لله و انا الیه راجعون
مردم از خنده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
۸
۰
خانواده شهيد پرور آمريكايي
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها