کد خبر: ۱۲۹۰۲۷
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
این روز ها هوا آرام آرام روبه گرماست و فصل شکوفه ها کم کم به میانه نزدیک می شود اما فضای انتخابات به سرعت در حال گرم شدن است و حداقل در فضای رسانه شور و حال انتخابات به طرز چشمگیری حاکم شده است.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در حالی که بخش اعظم روزنامه های اصولگرا در باغ انتخابات حضور ندارند روزنامه های اصلاح طلب میوه ی کال انتخابات را می چینند.
 
سخنان دیروز مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران امروز در صفحه اول همه روزنامه ها دیده می شد و هر کدام از این روزنامه ها به نوعی اهمیت سخنان دیروز ایشان را نشان داده‌ند.
 
روزنامه آرمان در گفتگو با معصومه ابتکار تیتر زده است که «اصلاح طلبان سیاست انتقام گیری ندارند» اما کاندیدای احتمای انتخابات ریاست جمهوری جناح اصلاح طلب محمد رضا عارف در سخنرانی هایش می گوید یکی از اشکالات دولت اصلاحات این بود که حتی آبدارچی را هم عوض می کردند .
 
این روز نامه که صفحه اول آن انتخاباتی ترین صفحه در بین دیگر روزنامه های دیگر امروز صبح بود در گوشه ی سمت راست صفحه اول خود در تحیل نحوه ورود اصلاح طلب ها به انتخابات تیتر اصلاح طلبان با ژنرال می آیند یا با سرباز را انتخاب کرده است. 
 
روزنامه آفتاب یزد نیز امروز به فعالیت های انتخاباتی دولت از منظر خودش پرداخته بود و در گفتگویی با کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری که چهره ی تمام اقتصادی دارد این تیتر را برگیزده است: «یارانه نقدی فقط باید به اقشار آسیب پذیر پرداخت شود.»
 
اما صحبت های عباس عبدی در مورد انتخابات را همزمان چند روزنامه اصلاح طلب صبح امروز پوشش داده اند و روزنامه آفتاب صحبت های او را اینگونه تیتر زده است: برخی کاندیدا ها برای سهم خواهی از دولت آینده آمده اند.
 
روزنامه اعتماد که سخنان دیروز مقام معظم رهبری را به نحو مطلوبی در صفحه اول خود پوشش داده است در گفتگو با صادق زیباکلام نوشته است: «اصولگرایان تا آمدن کاندیدای اصلاح طلبان بلان تکلیف‌اند.»
 
روزنامه اعتماد به همراه روزنامه آرمان صحبت های صالحی وزیر امور خارجه را که گفته است موضوع هسته‌یی ربطی به انتخابات ندارد را پوشش داده‌ند.
 
روزنامه بهار که به در خواست بخشی از مردم تبریز از دولت مبنی بر نیامدن مرد خاص جریان دولت پرداخته است، صحبت های محمد رضا عارف در انتقاد به احمدی نژاد را نیز به طور ویژه پوشش داده است.
 
اما روزنامه تهران امروز در حالی که این روزها صحبت های قالیباف در مورد هلوکاست در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب است در یک تیتر قابل تامل نوشته است: « هجمه صدای آمریکا به قالیباف». این روزنامه حامی شهردار تهران در حالی خبر ها در فضای رسانه ای حاکی از اختلاف ولایتی و قالیباف بر تشخیص فرد منتخب از ائتلاف سه نفره است در گوشه سمت راست خود تیتر زد که ولایتی بر نظر سنجی ها تاکید دارد. این در حالی است که ولایتی اعلام کرده بود علاوه بر نظر سنجی ها نظر جامعتین هم باید ملاک قرار گیرد.
 
در ادامه به بررسی اخبار انتخاباتی امروز می پردازیم :
*بازتاب بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات ریاست جمهوری
سفر گروهی از مشاوران ریاست جمهوری مصر به ایران، دیدار یک هیئت اقتصادی ترکیه با مقامات کشورمان، بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای انتخاب ریاست جمهوری آینده و ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره قاچاق اسلحه ایران به حماس، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
 
*شرط پخش مناظره زنده
محمد جواد کولیوند نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به معرفی اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات به شورای نگهبان،گفت: اسامی اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات بعد از تایید شورای نگهبان منتشر می‌شود و تا زمانی که توسط این شورا اعلام نشود، اسامی محرمانه است.
نایب رئیس کمیسیون شوراها، گفت: اگر تعداد‌کاندیداها در نهایت به ۴ یا ۵ نفر برسد مناظره زنده امکان پذیر است.
 
*حمایت توده ای ها از کاندیداتوری سید محمد خاتمی
سایت راه توده در یادداشتی نوشت: «سخنان چند روز پیش محمد خاتمی در جمع ایثارگران جنگ با عراق، احتمال حضور او را در انتخابات جدی تر کرده است. این احتمال نگرانی و واکنش حسین شریعتمداری مدیر مسئول [...] روزنامه کیهان را برانگیخت.»
 
*سعیدی کیا:فضای سیاسی در دولت سازندگی بسته بود
محمد سعیدی‌کیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق‌(ع) در این دانشگاه حضور یافت و پیرامون مسائل انتخاباتی سخنرانی کرد.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهم با بیان اینکه نه هاشمی و نه خاتمی وارد انتخابات نمی‌شوند گفت: در دولت هاشمی به لحاظ سیاسی نیز فضای بسته‌ای حاکم بود.
 
*ابوترابی‌فرد با آیت‌الله مصباح دیدار کرد
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری از دیدار محمدحسن ابوترابی‌فرد کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری با آیت‌الله مصباح خبر داد.
 
حجت‌الاسلام جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری: زاکانی دیگر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز درخواست دیدار با آیت‌الله مصباح را داشته است.
 
*سبحانی::بهتر از من باشد دليلي براي ماندن ندارم
حسن سبحاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه شما به کدام يک از جريان‌هاي سياسي نزديک هستيد؟ اظهار داشت: اگر منظور از جريان‌هاي سياسي اصولگرايان و اصلاح طلبان است، من اصولگرايي هستم که همواره خود را اصلاح مي‌کنم.
 
کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا تا آخرين لحظه خواهيد ماند يا به نفع شخصي کنار خواهيد رفت؟ خاطرنشان کرد: آنچه که تا اين لحظه براي بنده قطعي بوده اين است که برنامه‌اي که منويات من را ارائه بدهد مشاهده نکردم، اگر اين اتفاق رخ دهد و فردي را از لحاظ تفکر به خود نزديک ببينم و گذشته فعاليت‌هايشان نشان‌دهنده صحت در گفتار آن شخص باشد دليلي براي ماندن خود نخواهم ديد.
 
*مجوز گروه های موسیقی در ایام انتخابات سریعا صادر می‌شود
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه ای از اختصاص تسهیلات ویژه برای هنرمندان موسیقی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
 
*حداد:احتمالا شهرداری، خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود
یکی از اعضای ائتلاف 1+2 تاکید کرد که طبق قرار قبلی اعضای ائتلاف سه‌گانه به عنوان کاندیدا در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند تا زمان برگزاری انتخابات مشخص می‌شود که کدام از آنها گزینه نهایی ائتلاف است، اکنون نیز عجله‌ای برای معرفی وجود ندارد.
 
حداد عادل همچنین در مورد موضوع هولوکاست نیز گفت که موافق طرح این موضوع به گونه‌ای که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرد، نبودم، موافق این نبودم که آقای احمدی‌نژاد اصل هولوکاست را انکار کند چون ما از انکار هولوکاست سودی نبردیم.
 
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین به توضیح علت ائتلاف2+1 و همچنین سوابق اعضای این ائتلاف پرداخت و گفت: در این ائتلاف ما به عنوان کسانی که فکر می‌کردیم آرای مردم را دارند، جمع شدیم، پیشینه رای بنده در چهار دوره انتخابات مجلس در تهران بود، آقای ولایتی هم به جهت حضور 16 ساله‌اش در وزارت امور خارجه و آقای قالیباف نیز به دلیل یک بار شرکت در انتخابات مطرح شد. البته احتمالا شهرداری خیابانی است که به پاستور منتهی می‌شود.
 
*جلالی:افزایش درخواست‌ها برای کاندیداتوری لاریجانی
کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به افزایش درخواست ها برای کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری، خبرهای مربوط به مهیا کردن شرایط کاندیداتوری وی از سوی ائتلاف 5 گانه اصولگرایان و کناره گیری اعضای آن در صورت کاندیداتوری رئیس مجلس به نفع وی را رد کرد.
 
*زاکانی در دادگاه مطبوعات
صبح امروز دادگاه شکایت شرکت سایپا از علیرضا زاکانی در شعبه 76 تجدید نظر استان تهران برگزار شد که البته شرکت سایپا شکایت خود را از وی پس گرفت.
 
*تاکید ولایتی بر اهمیت نظرسنجی ها
"علي‌اکبر ولايتي" عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در حاشيه همايش برخي از روساي تشکل‌هاي اقتصادي کشور درباره آخرين نظرسنجي‌ها پيرامون نامزدهاي ائتلاف سه‌گانه گفت: اطلاعي از آخرين نظرسنجي‌ها درباره ائتلاف سه‌گانه ندارم اما در پي اين هستيم که انشاءالله تمام نظرسنجي‌هايي را که از جاهاي مختلف به دست مي‌آيد جمع‌بندي کنيم و با توجه به آن مسير خود را ادامه دهيم.  
 
*نظر آقاتهرانی در مورد احساس ‌تکلیف‌ها برای حضور در انتخابات
حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیر کل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد احساس تکلیف‌های متعدد برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری چیست، اظهار داشت: اگر کسی واقعا احساس تکلیف می‌کند باید به وظیفه‌اش عمل کند.
 
*لنکرانی: تغییر ساختار دولت لازم است
کامران باقری لنکرانی گفت: سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه شد. ۲۵ هزار میلیارد تومان آن را مردم پردخت کردند اما این هزینه بالا دستاورد لازم را نداشت، یکی از علل این مشکل موازی کاری دستگاههای متولی سلامت است بنابراین در دولت آینده نیازمند تغییر ساختار هستیم.
 
*آیت‌الله مصباح یزدی:خدمت به مردم با انگیزه الهی ارزشمند است
آیت الله مصباح یزدی در دیدار مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از اعضای شورا با وی با تاکید بر اهمیت بهره گیری از نمادهای اسلامی گفت:در سفر خود به کشور مالزی، شاهد نمادهای اسلامی در شهرها و پایتخت این کشور بودم.
این استاد حوزه تصریح کرد:کشور ما دارای نیروهای ارزشمندی در حوزه های فرهنگ و علم می باشد که با انگیزه الهی به خدمت مشغول هستند زیرا خدمت به مردم با انگیزه الهی دارای ارزش و جایگاه والایی می‌باشد.
 
*استراتژی اقتصادی باهنر
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه بندی قومی و جنسیتی در انتخاب اعضای کابینه نخواهم داشت بلکه براساس کارآمدی به انتخاب نیروها خواهم پرداخت.
باهنر با بیان اینکه یک استراتژی وی برای برون‌رفت از این وضع اقتصادی، کاهش رشد نقدینگی و کنترل آن است تاکید کرد: رشد تولید ملی و اشتغال در کاهش نقدینگی بسیار موثر است.
 
*جلسه سه ساعته فراکسیون رهروان ولایت با ولایتی
عضو کمیته وحدت اصولگرایان فراکسیون رهروان ولایت از دیدار صبح امروز اعضای این کمیته با علی اکبر ولایتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم خبر داد.
 
*96 فعالیت فرهنگی دانشگاهها درزمینه انتخابات
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: طبق گزارش های ثبت شده در پرتال معاونت فرهنگی وزارت علوم طی مدت 2 ماه گذشته 96 فعالیت فرهنگی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در دانشگاههای کشور برگزار شده است.
 
*پاسخ ولایتی به چرایی ائتلاف با قالیباف
عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه اقتصاد سیاست با یکدیگر در ارتباط هستند، گفت: باید از همه سلیقه‌هایی که قانون اساسی و نظام را قبول دارند به شرط کارایی و کار آمدی استفاده کنیم.
ولایتی در پاسخ سوالی درباره چرایی ائتلاف با قالیباف، حداد عادل اظهار داشت: در کشور ما 75 میلیون نفر با 75 میلیون سلیقه زندگی می‌کنند و ما شاید بتوانیم دو نفر که در همه مسائل مثل هم فکر می‌کنند را پیدا کنیم لذا راه درست این است که ما از همه سلایقی که قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول دارند استفاده کرده و برای پیشرفت کشور به کار بگیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجید عسکری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به امید ایرانی سربلند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها