کد خبر: ۱۲۹۳۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
معاون رئیس‌جمهور سودان و وزیر دفاع این کشور در بازدید از منطقه مورد حمله جبهه انقلابی در کردفان شمالی تاکید کردند خارطوم با شورشیان وارد گفت‌وگو نمی‌شود و جنگ تا سرکوب نهایی آنان ادامه دارد.

به گزارش 598، فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع سودان به شورشیان جبهه انقلابی وعده داد که طی برهه آتی «سرنوشتی دردناک و تاریک» در انتظارشان است.

این وزیر سودانی پس از بازدید از منطقه ام روابه در جمع خبرنگاران حمله شورشیان به این منطقه را صرفا تروریستی خواند و افزود: حمله به کردفان شمالی تلاش برای به دست آوردن دستاورد بی ارزش رسانه‌ای بود.

وی تصریح کرد: اما ما با شورشیان جبهه انقلابی وارد جنگ می‌شویم و تا سرکوب نهایی آنان ادامه می‌دهیم.

وزیر دفاع سودان افزود: توافقنامه همکاری که اوایل ماه جاری بین خارطوم و جوبا به امضا رسید نقش اساسی در سرکوب شورشیان دارد زیرا همه حمایت و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی خود از سودان جنوبی را از دست داده‌اند.

خارطوم و جوبا در 23 آوریل توافق کردند به ترتیبات و سازو کارهای لازم برای اجرای توافقنامه همکاری دست یافتند که روسای جمهور دو کشور در 27 سپتامبر سال 2012 در آدیس آبابا امضا کردند.

بر اساس این توافقنامه دو سودان متعهد هستند که هیچ کمک مستقیم یا غیرمستقیم به شورشیان دو کشور ندهند.

معاون عمر البشیر: با شورشیان گفت‌وگو نمی‌کنیم

معاون رئیس جمهور سودان نیز دیروز دوشنبه نیروهای جبهه انقلابی شورشیان را به برخورد قاطع نظامی تهدید کرد.

علی عثمان محمد طه در جمع مقامات سیاسی در شهر ام روابه در کردفان شمالی گفت: مرحله کنونی مرحله برخورد جدی با شورشیان و سرکوب همه این عناصری است که قانون را زیر پا می گذارد تا امنیت را به همه نقاط سودان باگردانیم.

طه افزود: دولت تحولات کردفان شمالی را دنبال می‌کند و تدابیری را برای تحکیم امنیت و هماهنگی بین نهادها و بسیج نیروهای مردمی اتخاذ کرده است تا پشتیبان نیروهای نظامی در دفاع از کشور باشند.

معاون رئیس جمهور سودان گفت: دولت با شورشیان گفت‌وگو نمی‌کند و کشور را از لوث وجود آنان در آینده نزدیک پاک می‌کند.

تلاش اتحادیه آفریقا برای برگزاری دور دوم مذاکرات خارطوم با شورشیان

گروه میانجی اتحادیه آفریقا به ریاست تابو امبکی، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در حال تدوین طرح جدیدی برای مذاکرات آدیس آبابا بین دولت مرکزی سودان و جنبش شورشی خلق، شاخه شمال درباره دو منطقه نیل آبی و کردفان جنوبی است.

اولین دور مذاکرات که جمعه گذشته برگزار شد با نتیجه‌ای همراه نبود و در پی آن سحرگاه شنبه شورشیان جبهه انقلابی به ام روابه حمله کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها