کد خبر: ۱۲۹۶۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس خبر داد که غلامعلی حداد عادل و محسن رضایی از کاندیداهای ریاست جمهوری به سوالات اعضای کمیته وحدت اصولگرایان در این فراکسیون پاسخ دادند .

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ،  کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت با اشاره به جلسه سه ساعته کمیته وحدت فراکسیون اصولگرایان با محسن رضایی یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در ابتدای این جلسه، در خصوص وضعیت و آرایش سیاسی فعلی و همچنین وضعیت کاندیداهای اصولگرا بحث و بررسی شد و سپس دکتر رضایی دلایل حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری آتی را تبیین کرد.

وی بیان کرد: رضایی در این جلسه اشاره کرد که یکی از دلایل مشکلات کشور را اقتصاد می‌داند و به همین دلیل پس از دوران دفاع مقدس با تحصیل در رشته اقتصاد خود را برای چنین کارزار و نبردی آماده کرده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در این جلسه، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تبیین برنامه‌های خود در صورت انتخاب پرداخت و سپس اعضای حاضر، سوالات و نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعت، معدن، کشاورزی و سیاست خارجی مطرح کردند.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: رضایی ضمن پاسخ به سوالات حاضران، ائتلاف عمومی را بهترین راهکار جهت رسیدن به وحدت در میان اصولگرایان دانست و خاطر نشان کرد که ائتلاف‌های موجود می‌تواند سرآغاز یک منازعه در میان اصولگرایان باشد و حضور من در هریک از ائتلاف‌ها، به نوعی دامن زدن به اختلاف است.

جلالی بیان کرد: رضایی حرکت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس و نوع رویکرد تخصصی و کارشناسی آن را در تشکیل کمیته وحدت اصولگرایان را یک اقدام بسیار شایسته، دقیق و منتهی به نتیجه دانست و متذکر شد هر ائتلافی باید از اول بر اساس کارآمدی شکل گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جلسات مجلس در این هفته به دلیل حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه تعطیل است؛ اما با توجه به اینکه موضوع حماسه سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری دارای اهمیت بسیار است، اعضای کمیته وحدت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در تهران حضور دارند و جلسات مختلفی را برگزار می‌کنند.

وی درباره جلسه کمیته وحدت اصولگرایان با حداد عادل که صبح امروز انجام شد، گفت: موضوع آرایش سیاسی کشور و چگونگی شکل‌گیری ائتلاف پیشرفت مورد بررسی قرار گرفت و از حداد عادل پرسیدیم که این ائتلاف چگونه می‌خواهد به وحدت برسد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی افزود: حداد عادل در مورد سرانجام ائتلاف پیشرفت گفت که نظرسنجی در کنار عوامل دیگر موثر خواهد بود؛ البته نظرسنجی مورد نظر این ائتلاف هنوز انجام نشده و طبیعتا در زمان خود صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: حداد عادل در مورد حضور سایر کاندیداها در ائتلاف پیشرفت به این موضوع قائل بودند که اگر آنها در جبهه اصو‌لگرایی حداقل رأی را داشته باشند، راه برای حضور آنها در ائتلاف بسته نیست.

جلالی با بیان اینکه در این جلسه حداد عادل تحلیلی از شرایط موجود کشور و حضور جریانات سیاسی حاضر در صحنه انتخابات را ارائه کرد، گفت: وی همچنین تحلیلی از وضعیت موجود کشور و راه‌های برون‌رفت از وضعیت کنونی به اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد و سپس به سوالات مختلف اعضای کمیته ۱۶ نفره در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و .. پاسخ داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه جلسه با این کاندیداها در ادامه سلسله جلسات کمیته ۱۶ نفره برای وحدت اصولگرایان است گفت: کمیته ۱۶ نفره فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در جهت تعیین ساز و کارهای وحدت مقرر کرده تا با کاندیداهای احتمالی در جبهه اصولگرایی و با بزرگان سیاسی کشور جلساتی را برگزار کند تا بتوان به جمع‌بندی در خصوص چگونگی وحدت کاندیداهای اصولگرا دست یافت.

رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس افزود: بعد از این جلسات از مجموع برنامه‌های کاندیداها در مورد چگونگی اداره کشور و راهکارهای حل مشکلات و برون رفت کشور از مشکلات، جمع‌بندی صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها