کد خبر: ۱۳۰۰۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
حوادث در ۷ روز؛
خودکشی سرایدار پس از قتل زن میانسال، کشتن زن همسایه برای سرقت طلا، جنایت هولناک مادر سنگدل ، سناریوی کشتن همسر با سم اینترنتی و اعدام 4 سوداگر مرگ از مهمترین احبار حوادث در این هفته بود.
به گزارش 598 به نقل از مهر، نخستین خبر این هفته مربوط به خودکشی مرد سرایدار پس از قتل زن میانسال است. پس از وقوع قتلی در پاسداران خیابان یخچال گروهی از ماموران در محل حاضر شده و با جسد زن 47 ساله در داخل خودرویش در پارکینگ ساختمان 20 واحدی رو به رو شدند.در ادامه تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی همراه بازپرس جنایی خود را به محل قتل رسانده ودریافتند مقتول با ضربه های چاقو به گردنش جان باخته است.

تحقیقات محلی نشان داد، مقتول همسر یک پزشک بوده که دو فرزند نیز دارد.کارآگاهان در ادامه تحقیقات به سرایدار 30 ساله مجتمع مشکوک شده که در بازرسی ساختمان با جسد حلق آویز او در راه پله منتهی به پشت بام رو به رو شدند.شواهد موجود در صحنه حکایت از قتل از سوی سرایدار داشت که عامل قتل پس از ارتکاب جنایت دست به خودکشی زده بود.

قتل زن همسایه برای سرقت طلا

در این هفته مرد معتاد که با انگیزه سرقت زن همسایه را به قتل رسانده بود، شناسایی و دستگیر شد. صبح روز هشتم فروردین ماه امسال کشف  جسد سوخته زنی در زمین های کشاورزی طرق به کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد اطلاع داده شد. در بررسی های اولیه مشخص شد  جسد متعلق به زن ناشناسی است که پس از قتل در محل دیگری به آنجا منتقل و به آتش کشیده شده بود. با انجام تحقیقات محلی جسد به پزشکي قانونی منتقل و تحقیقات برای افشای راز یک جنایت آغاز شد.همزمان با آغاز تحقیقات خانواده زن 67 ساله ای با مراجعه با پلیس آگاهی از ناپدید شدن او خبر دادند که با آزمایش های جنایی مشخص شد جسد سوخته متعلق به این زن می باشد.

کارآگاهان در جریان بازجویی از خانواده مقتول متوجه شدند پس از قتل طلاهای این زن به سرقت رفته است.کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی در نخستین گام به بررسی طلافروشی های سطح شهر پرداخته و موفق به شناسایی طلاهای سرقت شده، در يك طلافروشي شدند. خریدار طلاها در  بازجویی ها گفت که چند روز قبل مرد جوانی این طلاها را برای من آورد و مدعی شد برای خرید موتورسیکلت نياز به فروش طلاهای همسرش دارد. من هم وقتی اصرار او را دیدم قبول کرده و طلاها را از او خریدم.ماموران سپس به بررسی دوربین های مداربسته طلافروشی پرداخته و توانستند چهره فروشنده طلاها را به دست بیاورند.

با تحقیقات میدانی هویت متهم 26 ساله به نام میثم شناسایی و او برای تحقیقات به اداره آگاهی منتقل شد. متهم در ابتدا منکر قتل شد اما در ادامه لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که مواد مخدر اعتیاد شدیدی دارد و وقتی متوجه طلاهای مقتول شده نقشه قتل او را طراحی کرده بود.متهم به قتل سپس به بهانه ای مقتول را به خانه شان کشانده و او را از پشت سر  خفه کرده بود. بعد هم جسد را در میان  پتو پیچیده و با موتورسیکلت به بیابان های طرق منتقل و در آنجا با بنزین به آتش کشیده بود.

قتل 2 دختر خردسال به دست مادر

خبر دیگر این هفته مربوط به دستگیری زنی است که در اقدامی جنون آمیز دو دختر خردسالش را کشت. وقوع قتل دو دخترخردسال در ساعت 11 صبح اواخر فروردین ماه سال‌جاری به مرکز فوریت‌های پلیس 110 اطلاع داده شد و به دنبال آن ماموران به محل حادثه در یکی از محلات شهر رشت اعزام شدند.

در ادامه پس از حضور ماموران در محل، تحقیقات آنان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت هولناک آغاز شد و آنان در تحقیقات اولیه متوجه شدند دو کودک خردسال به قتل رسیده «آیلار» 2.5 ساله و «آیدا» پنج ساله نام دارند و پدرشان از مدتی قبل به دلیل متواری شدن از صحنه تصادف منجر به فوت و همچنین سرقت در استان مازندران دستگیر شده و فرزندان خود را به مادرشان سپرده است.

در ادامه ماموران در کمتر از دو ساعت مادر دو کودک به قتل رسیده را در حالی که از ناحیه رگ دست خودزنی کرده بود، دستگیر و تحقیقات از وی را آغاز کردند. این زن در بازجویی‌ها، راز جنایتی هولناک را فاش کرد و مدعی شد، در منزل پدر شوهرش ابتدا زمانی‌ که یکی از فرزندانش در خواب بوده با گذاشتن دستمالی به روی دهانش، وی را خفه کرده و پس از آن نیز فرزند دیگرش را که به خواب رفت؛ در اقدامی مشابه به قتل رسانده است.متهم، انگیزه‌اش از ارتکاب این جنایت را نارحتی روحی و روانی و مشکلات عنوان کرد.

قتل همسر با سم اینترنتی

کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین در این هفته زنی را دستگیر کردند که شوهرش را با سم به قتل رسانده بود.اواخر اسفند سال گذشته ماموران پلیس یکی از شهرهای خوزستان در یکی از خیابان‌ها، خودروی مدل بالایی را دیدند که کنار خیابان پارک شده و راننده آن سرش را روی فرمان گذاشته و بی‌حرکت مانده بود.ماموران که به موضوع مشکوک شده بودند به سمت خودروی مورد نظر رفتند و به تصور اینکه راننده خوابیده است ضربه‌ای به شیشه زدند اما وقتی دیدند راننده هیچ حرکتی نمی‌کند، در ماشین را باز کردند و آنجا بود که متوجه شدند مرد جوان به قتل رسیده است.

در بررسی‌های نخست مشخص شد که قربانی مرد 32ساله‌ای است و ثروت زیادی دارد.با توجه به اظهارات ضد‌ونقیض همسر قربانی، ماموران به تحقیق از وی ادامه دادند اما زن جوان همچنان منکر جنایت بود تا اینکه پلیس در تحقیقات خود متوجه رابطه پنهانی این زن با مرد جوانی شد. وقتی این حقیقت آشکار شد و زن جوان شواهد را علیه خود دید به ناچار لب به اعتراف گشود و کلید معمای قتل شوهرش را در اختیار پلیس قرار داد.وی گفت: مدت‌ها بود که با همسرم اختلاف داشتم و تصور می‌کردم پای یک زن دیگر در میان است چرا که او اصلا به من اهمیتی نمی‌داد و وجود من در این زندگی برایش مهم نبود.

همیشه آرزو داشتم که شوهرم کمی به من توجه کند اما او مرا نادیده می‌گرفت تا اینکه چند وقت پیش وقتی برای خرید از خانه بیرون رفتم با پسر جوانی آشنا شدم.آن روز ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و وقتی برگشتم متوجه شدم که خودرویی به‌صورت دوبله پارک کرده و من نمی‌توانم ماشین را از آنجا خارج کنم، به همین‌خاطر با شماره موبایلی که روی شیشه ماشین گذاشته شده بود تماس گرفتم و راننده بلافاصله خودش را رساند. همین موضوع باعث آشنایی ما شد. از آن روز به بعد او گاهی با من تماس می‌گرفت و با هم صحبت می‌کردیم.

وی افزود: آشنایی پنهانی ما ادامه داشت تا اینکه چندوقت پیش بعد از اینکه با همسرم درگیر شدم تصمیم به قتل او گرفتم. می‌خواستم طوری نقشه قتل را عملی کنم که هرگز لو نروم برای همین در اینترنت جست‌و‌جو کردم تا یک داروی مرگبار پیدا کنم. بعد از اینکه داروی کشنده را پیدا کردم آن را خریدم و روز حادثه با شوهرم سوار ماشین وی شدیم و به بهانه خرید از خانه بیرون رفتیم. برای اجرای نقشه‌ام در بین راه آبمیوه خریدم و داروی کشنده را داخل آن ریختم. بعد از اینکه شوهرم آبمیوه را نوشید از حال رفت و روی فرمان افتاد. وقتی متوجه شدم که نفس نمی‌کشد بلافاصله از ماشین پیاده شدم و او را با همان وضعیت کنار خیابان رها کردم.

اجرای حکم اعدام 4 سوداگر مرگ

در این هفته طناب دار به زندگی 6 محکوم به اعدام در مشهد و کرمان پایان داد. با صدور احکام صادره از دادسرای انقلاب اسلامی کرمان، ۴ سوداگر مرگ روز گذشته در محوطه زندان این شهر به دار مجازات آویخته شدند. مشارکت در قاچاق مسلحانه ۲۶۳ کیلوگرم تریاک و ۲۴۳ کیلو کراک، جرم دو نفر از معدومانی بود که حکم آن‌ها روز گذشته به اجرا در آمد. دو اعدامی دیگر، جرم حمل و قاچاق مسلحانه ۱۸۸ کیلو کراک را در پرونده خود داشتند. احکام صادره در راستای ماده ۳۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام، از سوی دادستانی کل کشور مورد تائید و تنفیذ قرار گرفته و در ‌‌نهایت پس از سیر مراحل و تشریفات قانونی در محوطه زندان کرمان اجرا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها