کد خبر: ۱۳۰۲۷۳
زمان انتشار: ۲۳:۰۴     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
لنکرانی:
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم گفت: قشر سرمایه‌دار ویژه‌خوار در کشور که تعهدات اجتماعی هم ندارند، مربوط به رشد سرمایه‌دارانی بود که در حاشیه دولت سازندگی با استفاده از رانت‌های دولتی ثروت‌اندوزی کردند.
کامران باقری‌لنکرانی امروز در جمع خبرنگاران پاسخگویی نیازهای کشور در عرصه‌های مختلف را یکی از مهم‌ترین وظایف دولت یازدهم برشمرد و اظهار داشت: در شرایطی که دشمن برای به زانو درآوردن انقلاب تمام تلاش خود را به کار گرفته در این مسیر تاریخی مردم ایران باید نقش منحصر به فردی را ایفا کنند.
 
برخی راه خروج از مشکلات را دست کشیدن از آرمان‌های اسلامی می‌دانند
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم تصریح کرد: دولت آتی با وجود فشارها و تهدیدها باید مسیر تعالی و پیشرفت را برای کشور میسر کند که بدون تکیه بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب قابل انجام نیست و برخی راه برون‌رفت از مشکلات را دست کشیدن از ارزش‌ها و آرمان های اسلامی می‌دانند؛ در حالی که تصمیم بسیار غلط و یک اشتباه فاحش استراتژیک است.
 
بودجه فعلی انقباضی است
 
وزیر بهداشت در دولت نهم بیان داشت: فوری‌ترین اقدام دولت یازدهم رسیدگی به وضع معیشتی اقشار ضعیف و دهک‌های درآمدی پایین جامعه است؛ با وجود بودجه فعلی که بودجه انقباضی است با تعریف منابعی ضمن برطرف کردن نیازهای اقشار مختلف موجبات رونق تولید داخلی را فراهم کردیم.
 
 تحول اقتصادی کشور فقط یارانه‌ها نیست
 
وی در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها ابراز داشت: وضعیت مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها نیازمند اصلاح و تثبیت است که پرداخت نقدی باید در دولت یازدهم تداوم یابد، اما اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را با توجه به شرایط کنونی صلاح نیست، چراکه آثار سوء بر اقتصاد کشور قابل کنترل نیست.
 
باقری‌لنکرانی خاطرنشان کرد: باید زمانی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود که تثبیت معیشتی اقشار مختلف و زمینه‌های ارتقای تولید در چارچوب تحول سیستم اقتصادی کشور انجام شود و اگر صرفاً به دنبال فاز دوم به معنی گران کردن حامل‌های انرژی باشیم، آثار سوء به قدری است که اقتصاد کشور دچار چالش می‌شود.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم، درمان مشکلات اقتصاد بیمار را ریشه‌یابی علت بیماری دانست و گفت: مشکلات اقتصادی کشور تنها به‌صورت درمان علامتی امکانپذیر نیست؛ بلکه باید به ریشه‌های این مشکلات پرداخت، در غیر اینصورت موجب بیماری مزمن می‌شود.
 
وی، اقتصاد مبتنی بر نفت، وضعیت نظام بانکی و وجود زمینه‌هایی در اقتصاد دولتی که امکان ویژه‌خواری دارد را از راهکارهای ریشه‌یابی این بیماری مزمن دانست و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌ها نباید معطوف به مشکلات فعلی کشور باشد که موجب شده اقتصاد ما در زمان‌های بحرانی دچار تشدید علائم و ناکارآمدی شود، برنامه‌ریزی‌ها باید به صورت منظومه‌ای و منسجم باشد.
 
کاندیداهایی که حرف جدید ندارند، چهره‌های متعدد معرفی نکنند
 
باقری‌لنکرانی با اشاره به احتمال ائتلاف بین کاندیدای جبهه پایداری با دیگران اذعان داشت: هرکسی در خودش صلاحیت‌های لازم را می‌بیند و حرفی برای گفتن دارد که از دیگران متمایز است، باید در صحنه حاضر باشد و حضورش در این صحنه به این معنا است که خودش را از دیگران اصلح دانسته است؛ برخی از کاندیداهای فعلی حرف‌های متمایزی از بقیه ندارند و ما منتقدیم که چرا چهره‌های متعدد معرفی می‌کنند.
 
گفتمانی متفاوت با کاندیداهای دیگر دارم
 
وی، انگیزه حضور خود در انتخابات را پرچمداری برای گفتمان آرمان‌گرایی بر مبنای واقع‌گرایی عنوان کرد و گفت: تمایز گفتمانی در امور اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجه و ... با بسیاری از کاندیداها داریم؛ به دلیل اینکه نمایندگی گفتمان خودمان را پیدا نکردیم، حضور در انتخابات را ضروری دانستیم تا مشکلات کشور را با تکیه بر آرمان‌ها برطرف کنیم.
 
جبهه پایداری از حزبی شدن به دور است
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم با بیان اینکه جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی و از حزبی شدن به دور است، گفت: رویکردهای ما نشان داده است که حزبی عمل نکردیم. در مجلس شورای اسلامی 180 نفر کاندیدا برای مجلس معرفی کردیم که کمتر از 50 نفر با ما ارتباط تشکیلاتی داشتند، اما به‌دلیل تشابه گفتمانی با دیگران از حضورشان دفاع کردیم.
 
کشور رئیس‌جمهور 79 ساله را نمی‌پسندد
 
باقری‌لنکرانی در ارتباط با حضور هاشمی‌رفسنجانی در صحنه انتخابات یادآور شد: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری اگر به همین عنوان و لوازم آن پایبند باشد در آینده انقلاب مؤثر است و آثار مثبتی دارد، اما حرکتی فراتر از این نقش با واقعیات جامعه تطبیق ندارد.
 
وی افزود: با جامعه جوانی که بیش از 40 درصد آن زیر 30 سال است، روبه‌رو هستیم که رئیس‌جمهور 79 ساله را نمی‌پسندند و حضور وی عدم تطبیق مدیریت کلان کشور با بدنه اجرایی و اجتماعی است، هاشمی باید فیزیولوژی بدن و سن 79 سالگی خاص خود را مدنظر قرار دهد که آیا این توانایی را دارد یا خیر.
 
وزیر اسبق بهداشت تصریح کرد: اتفاقات سال 88 طبق اعلام آمریکایی‌ها و سایر پشتیبانی‌های خارجی برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود.
 
وی ادامه داد: یکی از کاندیداهایی که در انتخابات 88 رأی نیاورد در مصاحبه با مجله تایمز قبل از انتخابات اعلام کرده بود که اگر رأی بیاورم، تغییر قانون اساسی و تغییر ارکان نظام را دنبال می‌کنم و این رویکرد موجب می‌شود، افرادی مانند هاشمی که به هوشیاری سیاسی شناخته شدند به عنوان پشتیبان این افراد در صحنه حضور پیدا می‌کنند و این رویکرد و تدبیری است که با مسیری که امام خمینی (ره) برای کشور ترسیم کردند و روی آن پافشاری داشت، متفاوت و مخالف است.
 
دولت سازندگی ویژه خواران بدون تعهدات اجتماعی را تحویل جامعه داد
 
باقری‌لنکرانی، تفاوت گفتمان هاشمی با گفتمان امام (ره) را یک ضعف جدی در حرکت‌های اخیر وی عنوان کرد و گفت: ریشه‌های این تفاوت را در سال‌های سازندگی هم مشاهده کردیم، به طوری که دولت سازندگی به بهانه پیشرفت و اعتلای کشور مسیر لیبرالیسم اقتصادی را دنبال کرد که بسیاری از اتفاقات ریشه‌ای بد در اقتصاد ایران نهادینه شد.
 
وی تصریح کرد: قشر سرمایه‌دار ویژه‌خوار در کشور که تعهدات اجتماعی هم ندارند، مربوط به رشد سرمایه‌دارانی بود که در حاشیه دولت سازندگی با استفاده از رانت‌های دولتی ثروت‌اندوزی کردند و هاشمی با وجود طرفدارانش در انتخابات سال 92 هیچ شانسی ندارد.
 
سیاست خارجه نیازمند تقویت در نوع نگاه است
 
وزیر اسبق بهداشت اظهار داشت: کارگزاری با عربستان سعودی و سایر کشورهای همسایه در سیاست روابط خارجه امریکا اشتباه فاحشی بود که دولت‌های سازندگی و اصلاحات به جای نقش‌آفرینی فعال و مستقیم در عرصه روابط بین‌الملل در پیش گرفتند و موجب شد تا این کشورها نقش واسطه‌ میان ایران و امریکا را ایفا کنند که با این سیاست اشتباه منافع ملی به خطر افتاد؛ در دولت سازندگی شاهد صدور حکم دادگاهی شدن رئیس‌جمهور ایران در سطح بین‌الملل بودیم که قبل و بعد از آن چنین اتفاقاتی در تاریخ کشور رخ نداد.
 
وی با بیان بر اینکه در مناسبات بین‌المللی به‌جای واسطه‌گری‌ها باید خودمان نقش‌آفرینی کنیم، ابراز داشت: راه‌‌حل صحیح سیاست خارجه ارتباط دوستانه با همسایگان است که نیازمند تقویت نوع نگاه در سیاست خارجه است.
 
 آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی وجه تمایز جبهه پایداری با دیگران است
 
باقری‌لنکرانی، آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی را تمایز گفتمانی خود عنوان کرد و گفت: تأکید ما بر انقلاب‌گرایی و اصولگرایی است، اما نه اصولگرایی حزبی؛ بلکه اصولگرایی به معنای واقعی.
 
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور متذکر شد: در شهریور 84 زمانی به عنوان وزیر بهداشت از مجلس رأی اعتماد گرفتم، وزیر سابق بهداشت برنامه‌ پزشک روستایی و بیمه روستائیان را ارائه داد که تعداد پزشکان در این سیستم اندک بود و باید به 6 هزار می‌رسید و پس از چند ماه جمعیت 22 میلیون نفری را تحت پوشش پزشک خانواده بیمه روستایی بردیم.
 
همکاری جدی تر وزارت رفاه و بهداشت لازمه اجرای برنامه پزشک خانواده شهری است
 
وی، لازمه اجرایی شدن پزشک شهری را همکاری نزدیک بین وزارت بهداشت و وزارت تعاون رفاه و امور اجتماعی دانست و افزود: ضعف در همکاری، نبود بودجه کافی  طرح پزشک خانواده شهری را به درستی پیش نمی‌برد.
 
کاندیدای  ریاست جمهوری دوره یازدهم بیان داشت: در دولت یازدهم مهم‌ترین برنامه اجتماعی باید بهبود سلامت مردم با نگاه همه‌جانبه در راستای حفظ کرامت بیماران و کارکنان نظام سلامت باشد، راه‌حل مشکلات امروز کشور دور شدن از ارزش‌ها نیست، بلکه دولت باید انقلابی و اصول‌مدار باشد.
 
پیروزی به هر قیمتی جزو آرمان‌‌های مسلمان معتقد به نظام نیست
 
وی افزود: افرادی که دولت به‌عنوان کاندیدا معرفی می‌کند، هرچند ادعای تکیه بر اصول را دارند، اما راه‌حل مشکلات کشور را پایان اصل اسلام‌گرایی و مذاکره با امریکا و دوستی با رژیم منحوس اسرائیل مطرح می‌کنند.
 
باقری‌لنکرانی تصریح کرد: افرادی که با طرح مخالفت ایران با هولوکاست مخالف هستند، باید بدانند که صهیونیست‌ها با فضای تهاجمی، آرمان‌های قدس شریف را خدشه‌دار کردند و متأسفیم برخی با زیرسئوال بردن سیاست خارجی کشور گمان می‌کنند در انتخابات 92 اثرگذار هستند؛ با این اقدام  پیروزی در انتخابات را هدف قرار دادند که پیروزی به هر قیمتی جزو آرمان‌‌های مسلمان معتقد به نظام نیست.
 
وی متذکر شد: اینکه کسی توان زندگی در خارج از کشور را از قبل از انقلاب داشت، اما در کشور مانده است، اینکه پزشکی امکان طبابت در بخش خصوصی و کسب درآمد داشته و انجام نداده است، نباید در تشخیص مردم برای کاندیداها نقطه عطف تلقی شود، بلکه از نقاط قوت یک فرد به شمار می‌آید.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: مهم‌ترین نقطه قوت دولت نهم و دهم در بدو تشکیل تأکید بر آرمان‌ها و اجرای عدالت در عرصه‌های مختلف بود که در گسست با آرمان‌های عدالتخواهی تبدیل به نقطه ضعفی برای او شد.
 
ارزش‌ها و عدالت باید محوری‌ترین رکن دولت یازدهم باشد
 
وی افزود: دولت یازدهم باید ارزش‌ها و عدالت را به‌عنوان محوری‌ترین رکن بداند و حاشیه‌سازی‌ها را دور کند و اطمینان حاصل کند که افراد انتخابی تا چه حد به گفتمان انقلاب و ارزش‌های اولی پایبند هستند.
 
رئیس مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت کشور متذکر شد: گسست از آرمان‌ها نقدپذیری را به حداقل می‌رساند و هرکس در مسئولیت قرار می‌گیرد باید نقدپذیر باشد، برنامه‌های اجتماعی باید با درنظر گرفتن تمام ابعاد منابع مالی و ظرفیت‌های انسانی به عملیات‌های اجرایی تبدیل شوند.
 
بنیانگذار اجلاس وزرای بهداشت کشورهای اسلامی اظهار داشت: یکی از راه‌های همگرایی کشورهای مسلمان، ارتباطات چندگانه است که بخشی از این ارتباط در حوزه سلامت است؛ به گونه‌ای که چند سال پیش در راستای همین امر بنیانگذاری اجلاس وزرای بهداشت دولت‌های اسلامی را انجام دادیم و امروز این همگرایی متأسفانه به‌دلیل فرقه‌گرایی‌های رژیم صهیونیستی در این کشورها مخدوش شده است.
 
وی  با اشاره به انتقادات برخی از کارمندان درباره کار در بخش دولتی گفت: باید کاری کنیم تا هرکس به طریقی به دولت متصل می‌شود، احساس غرور کند که با بدنه دولت در ارتباط است؛ مناسب‌سازی سیستم  پرداخت، تعریف مناسب از کار، مشارکت دادن کارکنان و سایر حمایت‌هایی است که باید از سوی دولت انجام شود.
 
رقابت میان اصولگرایان مهم ترین اتفاق انتخابات 92 است
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم با اعلام اینکه رقابت میان اصولگرایان مهم‌ترین اتفاق انتخابات است، گفت: انتخابات آینده چندقطبی است و اغلب کاندیداها در دایره اصولگرایان هستند.
 
وی ابراز داشت: وزارت بهداشت بعد از وزارت آموزش و پرورش بیشترین نیروی انسانی و بالاترین تحصیلات را دارد و معمولاً افرادی که مسئولیت داشتند، پایان مسئولیتشان برای مردم خوش نبوده است، اما من افتخار می‌کنم که مردم از ایام حضور من در دولت با دلخوشی یاد می‌کنند.
 
باقری‌لنکرانی در پاسخ به این سئوال که اگر کاندیدای دولت معرفی شوید چه واکنشی دارید، گفت: زمینه همکاری با کاندیدای دولت را نداریم و برای اینکه دولت ما را کاندیدای خود معرفی کند، هیچ احتمالی نمی‌دهیم که اگر این اتفاق هم بیفتد ما اعلام برائت می‌کنیم.
 
مدل ما آرمانگرایی واقع‌گرایانه است
 
باقری‌لنکرانی با تأکید بر اینکه مدل ما آرمانگرایی واقع‌گرایانه است، افزود: در صحبت‌های برخی نامزدها که مدل‌های ترکیه، مالزی و سایر کشورهای اسلامی را برای اقتصاد کشور بیان می‌کنند، عدالت اجتماعی جایگاهی ندارد و اصلی‌ترین عنصر برای توسعه اجتماعی باید عدالت اجتماعی باشد که با ایجاد فرصت زندگی بهتر برای تمام مردم و پرهیز از افزایش شکاف طبقاتی امکانپذیر باشد.
 
کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری دوره یازدهم در پایان تأکید کرد: ریشه عمده تورم کشور ما نظام بانکی بود که به انضباط بیشتری نیاز دارد، باید چاپ اسکناس براساس اصول و ضوابط باشد؛ نه براساس نیاز که در این صورت نقدینگی بیشتر می‌شود و مشکل رکود و افزایش بیکاری را به‌دنبال دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۲
اقای لنکرانی!! شما اگه خودت عرضه داشتی زمانی که وزیر بهداشت بودی لااقل مشکل زیرمیزی پزشکان رو حل میکردی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
جبهه پایداری خودنوعي گروه وحزب است بادوام چندساله وياچندماهه براي انتخابات رياست جمهوري.چه اسراري است كه ازكلمه حزب پرهيزميشوددرصورتيكه بدلايل زيراحزاب تابع قوانين كشورمفيدهستند.
1-سازوكاروقانون واهداف مشخص واجبارامسئوليت پذيرند د(برخلاف حرج ومرج هاي فكري وعملياتي دركارهاي گروهي كوتاه مدت).
2-كارگروهي رادرجامعه تقويت كرده وازخودراييهامي كاهند.
3-سوابقشان درجامعه ونزدمردم روشن ومشخص ميباشد.
4-بين افراد، منطق واصول تعامل اجتماعي راتقويت ميكند(درخودهرحزب ويادررقابت بين احزاب).
5-درتصميم گيريهاوانتخاب افرادمردم راحتترعمل ميكنند.
6-كليه هزينه هاي جامعه راميكاهند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها