کد خبر: ۱۳۰۵۲۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه هیچ گاه نگفته ام هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است و این موضوع را تکذیب می کنم گفت: هر کس که این موضوع را طرف من نقل کرده مقصد خاصی داشته تا منشاء یک گفتگوی بی پایه باشد.

به گزارش 598 به نقل از مهر علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف برای پیشرفت در نشست خبری خود که عصر امروز در محل پایگاه خبری تحلیلی مشرق برگزار شد با اشاره به بیداری اسلامی گفت: ما سلسله نشست های بیداری اسلامی را 14 بهمن 89 پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه آغاز کردیم.

وی افزود: ما یقین داریم که این حوادث نشات گرفته از بیداری اسلامی است هر چند برخی از انقلاب رنگی ها و اصحاب فتنه در داخل  احساس کردند که این حوادث هم شبیه فتنه است ولی به مرور که صدای الله اکبر و اذان بلند شد فهمیدند که این انقلاب بیداری اسلامی است .

دبیر کل مجمع بیداری اسلامی با اشاره به بیانیه پایانی اجلاس علما و بیداری اسلامی تصریح کرد: مطرح شدن موضوع سوریه و فلسطین در بیانیه پایانی از افتخارات جمهوری اسلامی است که 4 بند قطعنامه به فلسطین و موضوع قدس اختصاص دارد.

در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سئوال که حوادث سوریه به چه سمتی می رود اظهار داشت: متاسفانه برخی اقدامات از سوی افراطیون و مخالفان سوری سر می زند که جای تاسف دارد و از اینکه قبر شهید حجر بن عدی را تخریب کردند جای تاسف و تاثر دارد.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: باید نام کسانی که این کارها را انجام می دهند مزدور نامید  و این اقدامات از سوی کسانی سر می زند که از دولت و ملت سوریه شکست خورده اند و بدنبال کارهای این چنینی هستند. اینها بزدل هستند و از رویارویی مستقیم با مردم و دولت سوریه عاجزند.

ولایتی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه نظر شما درباره حضور خاتمی و هاشمی در انتخابات چیست و آیا شورای نگهبان این آقایان را تایید می کند یا خیر گفت:  بنده نظر خاصی در مورد کسی که می خواهد کاندیدا شود ندارم چرا که شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این امور است.

وی افزود: شورای نگهبان بر سر موضع اصولی خود محکم ایستاده و خواهد ایستاد و بر اساس همان اصول قضاوت می کند و قطعا کسی که همه شرایط رجل سیاسی و مذهبی را داشته باشد شورای نگهبان درباره تایید آن نظر می دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در جمهوری اسلامی آزادی است و هر کس که احساس کند می تواند در عرصه ریاست جمهوری موثر باشد می تواند در این انتخابات حضور یابد و مجددا تاکید می کنم در خصوص حضور یا عدم حضور افراد باید شورای نگهبان نظر بدهد، اگربنده هم نظری داشته باشم دلیلی ندارد که آن را بیان کنم.

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری از ولایتی در مورد اظهار نظر اخیر وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه پیشگوی فتنه 88 خود در فتنه 88 نقش داشته است پرسید و گفت که از جنابعالی نیز نقل شده است که از نقش هاشمی در فتنه گفته اید ، به عنوان وزیر خارجه هاشمی چه تحلیلی در مورد این موضوع دارید، و ولایتی پاسخ داد: هیچ گاه بنده نگفته ام هاشمی در فتنه 88 نقش داشته است و این مورد از من به درستی نقل نشده است و من در گذشته تکذیب کرده ام و الان هم تکذیب می کنم.

وی افزود: هر کس که این موضوع را از قول من نقل کرده مقصد خاصی داشته تا منشاء یک گفتگوی بی پایه باشد. بنده دیدگاه خودم را در مورد هاشمی گفته ام و شما می توانید به آرشیو مراجعه کنید.

عضو ائتلاف برای پیشرفت تاکید کرد: در خصوص اظهارنظر وزیر اطلاعات نیز باید خودش توضیح دهد و من صحبت دیگری در این باره ندارم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سئوال که در صورت رئیس جمهور شدن چه راه حلی برای از بین بردن مناقشات هسته ای دارید ادامه داد: چرا باید سئوال هایی پرسیده شود که از آن بوی دعوا و جنگ می آید. انرژی هسته ای از اول  غیر جنگی بود و این موضع امروز و آینده جمهوری اسلامی است.

ولایتی افزود: بر اساس معاهده ان پی تی می توانیم  از انرژی هسته ای به صورت صلح آمیز استفاده کنیم و علاوه بر آن نیز رهبر انقلاب فتوای حرام بودن استفاده غیر صلح آمیز از انرژی هسته ای را داده بودند.

وی با بیان اینکه مسئله هسته ای قابل حل است، اذعان کرد: ما با توانمندی هایی که داریم می توانیم انرژی هسته ای خود را حفظ کنیم و هم رابطه امان را با دنیا بهبود ببخشیم و این امتیاز ویژه ای است که دولت ما می تواند داشته باشد.

عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه مذاکره هسته ای و بین المللی زبان و درک خودش را می طلبد گفت: ما نباید اجازه دهیم این مذاکرات با تحریم گره بخورد و نه اینکه دستاوردهای هسته ای از بین رود. بنابراین نه از راه دعوا بلکه از راه مسالمت آمیز می توانیم مسائل هسته ای را پیش ببریم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  همچنین در خصوص سیاست خارجی دولت آینده نیز خاطرنشان کرد: مسائل اساسی سیاست خارجی و غیر خارجی نظام به رهبر انقلاب مربوط می شود و عزم رهبر نیز بر حفظ انرژی هسته ای استوار است و هر کس که رئیس جمهور شود باید پایبند به مبانی اساسی نظام باشد.

وی گفت: هنر این است که هم انرژی هسته ای حفظ شود و هم ارتباط با دنیا برقرار شود.

ولایتی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما در نشست قبلی خود اظهار داشتید که در کنار نظرسنجی ملاک کیفیت نیز برای انتخاب کاندیدای نهایی ائتلاف برای پیشرفت موثر است شاخص های کیفی بر چه مبنا و توسط چه کسانی طراحی می شود، گفت: نظرسنجی به عنوان یک فاکتور مهم و اساسی برای انتخاب گزینه نهایی تاثیرگذار است اما در کنار آن نیز کسب نظر از علما، بزرگان، فرهیختگان بخصوص دیدگاه مراجع و علماء دینی و علمی که نماد آن در جامعتین است موثر است.

وی افزود:  نظرسنجی مقبولیت را نشان می دهد اما دیدگاه علمای اسلام که تاکنون در تمام مشکلات در طول این 34 سال در کنار انقلاب ایستاده اند نقش مهمی در حمایت از دولت دارد.

عضو ائتلاف برای پیشرفت با بیان اینکه ورود علما و روحانیت در انتخابات مجلس هشتم و نهم موجب شکل گیری مجلسی حامی نظام شد گفت: همانطور که در مجالس هشتم و نهم سازوکارهایی با حضور علما همچون 1+5 و 8+7 شکل گرفت نظر علما و روحانیون کشور در شکل دهی کاندیداها نقش اساسی داشت و از این رو مجلسی حامی نظام تشکیل شد بنابراین دولت آینده هم باید با پشتوانه  روحانیت  و علما شکل بگیرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نظرسنجی در انتخاب کاندیدای نهایی موثر است اما در کنار آن نیز باید به نظر علما و بزرگان دینی نیز توجه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نه . کی گفته هاشمی نقش داشته . هاشمی خود فتنه است . هاشمی فتنه مجسم است .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
پس كي ميگي؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها