کد خبر: ۱۳۰۷۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
گسترش سبک زندگی موسیقایی در صدا وسیما؛
یکی از مسائلی که اخیرا مورد توجه خاص مسئولان صداو سیما قرار گرفته است توجه بیش سازمان به بحث موسیقی است.
سرویس نقد رسانه 598 به نقل از هم اندیشی : درحالی تاکید بر سبک زندگی اسلامی و لزوم نهادینه سازی آن  در صداو سیما یکی از وظایف این سازمان به شمار می رود اما مسئولان این سازمان که امام خمینی (ره ) از آن به عنوان دانشگاه عمومی یاد کردند راه دیگری را در پیش گرفته اند.

یکی از مسائلی که اخیرا مورد توجه خاص مسئولان صداو سیما قرار گرفته است توجه بیش از حد در این سازمان به بحث موسیقی است.

درحالی که تاچند سال پش تنها برنامه گلبانگ در رادیو ایران به پخش آهنگ های در خواستی شنوندگان می پرداخت ، اما امروزه تعداد برنامه های اینچنینی روز به روز در حال افزایش است و به نظر میرسد یکی از سیاست های مدیران شبکه های سیما، قرار دادن  برنامه های اینچنینی در کنداکتور ثابت روزانه شبکه های سیما است.

برنامه هایی که به نظر می رسد بدون توجه به ساختار جامعه ایرانی و گاها با نظارت های خاص و مشهور صدا وسیما حتی از پخش آثار گروههای ممنوع التصویر و برخی خوانندگان زیر زمینی هم ابایی ندارند.

اولین حرکت صداو سیما در راستای ترویج گسترده موسیقی در چند وقت اخیر مربوط به برنامه هفت ترانه شبکه " شما " می شود.

این برنامه هرشب از شبکه شما به روی آنتن می رود و علاوه بر پخش برخی موسیقی های اقوام مختلف ، اقدام به پخش آهنگ هایی از خواننده ها و گروههای موسیقی میکند که تاچند وقت پیش بدون مجوز فعالیت می کردند.



خوانندگانی که به دلیل ممنوع الفعالیت بودنشان، چند فیلم سینمایی هم به خاطر پخش صدای آنها درفیلم از پرده اکران پایین آمدند.

هفت ترانه در آخرین اقدام خود دست به طرح جدید "صدای شما" در برنامه خود کرده است که طی آن افراد مختلف می توانند آهنگی را با صدای خود اجر ا کرده و بینندگان به آن رای دهند.که این اقدام خود امری مهم در تشویق جوانان برای حرکت به سمت موسیقی است.

پس از پخش شبانه و بی وقفه برنامه هفت ترانه از شبکه" شما" حتی در ایام شهادت و سوگواری اهل بیت(ع)  شبکه تهران نیز یک برنامه جدید با موضوع موسیقی را در کنداکتور شبانه خود قرار داده است.

این برنامه با نام" ساعت 25" هرشب ساعت 1بامداد از شبکه تهران به روی آنتن می رود و ساختاری مشابه برنامه گلبانگ رادیو دارد.



همچنین شبکه چهار سیما نیز اخیرا باز پخش برنامه  دلنوازان که به پخش موسیقی سنتی می پردازد را آغاز کرده است.



توجه بیش از حد صدا و سیما به موسیقی و نوع پاپ و برخی خوانندگانی که تا چند وقت پیش بدون مجوز فعالیت می کردند بسیار عجیب به نظر می رسد وحتی تشویق مردم به اجرای موسیقی و پخش آن از صدا وسیما در حالی است که  رواج فرهنگ موسیقیایی که کمترین اثر آن تزریقی حس سستی و گرفتن پویایی از جامعه است ، چندان از صداو سیما جمهوری اسلامی ایران مناسب به نظر نمی رسد.



مسئولان صداو سیما طی چند سال اخیر بخش عمده ای از تلاش خودرا دراین زمینه به کار گرفته اندو حتی بهترین ساعات پخش برنامه ها در اختیار گروه های موسیقی هم چون گروه رستاک  و خوانندگانی هم چون محسن چاووشی ، مازیار فلاحی ، بابک جهانبخش، رضا یزدانی ،محسن یگانه،  و...قرار داده است.

شاید یکی از عجیب ترین این اقدامات پخش آهنگی از محسن چاووشی درست قبل از اخبار 20:30 در شب میلاد امام رضا (ع)از شبکه 2سیما وشبکه خبر  باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۹۸
۳
آقای 598 یا خانم 598
با اینکه ارادت خالصانه خود را به نظام و رهبری اعلام میکنم اما باید متذکر شوم که مسئولین فرهنگی ذائقه مردم را تغییر دادند.
دیگر نمی شود آن را تغییر داد.
خدا لعنت کند کسانی را که سلیقه ی مردم را عوض می کنند بعد می گویند مردم اینگونه دوست دارند.
همگان به این قضیه مبتلا شده اند.
همیشه موسیقی ما با چالش رو برو بود.
نتیجه افراط و تفریط همین است.
به نظرت سبک موسیقی حامد زمانی که الان بچه خوبه ی نظامه و سبک موسیقی چاووشی که اونم بچه بده شده از لحاظ تکنیک و آلات موسیقی چه فرقی باهم داره.
خداییش هیج فرقی نداره
فقط اون برای نظام می خونه اون یکی هم برای همه چی.
پس قبول کنیم که تعریف دقیقی از موسیقی هنوز برای جوانها و مردم ما ارائه نشده.
فقط گفتیم حرامه و یا هلاله.
بنده اگه جای آقای ضرغامی بودم کلاً صدا سیما رو خالی می کردم .
ی طبقشو می کردم فروشگاه مواد غذایی
ی طبقشم می کردم پوشاک
ی طبقشم میوه فروشی.
از همون بالا هم داد می زدم بدو باقالی ارزون شد.
رو کارتون هم با ذغال می نوشتم باقالی 700 تومان بعد می دادم دست محمدرضا گلزار کنار خیابون آرژانتین وایسه و مشتری جمع کنه.
خداییش ثوابش بیشتر بود.
بحث اینجاس که آقایون به دنبال ثواب نیستن.
غرفه پوشاک رو هم میدادم دست الناز شاکر دوستو رفیقاش بچرخونن.
اصن چرا من کاندیدا نشدم؟؟؟؟
ثبت نامش کیه ؟
ها؟ها؟ها؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها