کد خبر: ۱۳۱۰۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از مهر، ضرورت تدوين الگوی جامع پيشرفت از ديرباز مد نظر بسياری از فرهيختگان و انديشمندان کشور بوده است و اساساً يکی از علل عدم دستيابی به پيشرفت کامل در همه ابعاد کشور را در عدم وجود چنين الگويی می توان جستجو کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوين الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت را به عنوان سند بالادستی اسناد راهبردی کشور در دي ماه 1389 در نخستين نشست انديشه های راهبردی مطرح فرمودند. بر اين اساس مرکز الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت تأسيس شد و رئيس و اعضای شورای عالی مرکز براساس حکم معظم له منصوب شدند.

مرکز الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت تاکنون برنامه های متعددی با هدف بهره مندی از آرا و ديدگاه ها و مشارکت گسترده نخبگان، فرهيختگان و انديشمندان کشور در تدوين الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت برگزار کرده است و در نظر دارد در ادامه برنامه های پيشين، به ويژه برگزاری اولين کنفرانس الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت: نقشه راه طراحی و تدوين الگو که با شرکت استادان و محققان و شخصيت های ممتاز دانشگاهی و حوزوی در دهم و يازدهم خردادماه سال 1391 در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران برگزار شد، دومين کنفرانس الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت را با موضوعات مفاهيم، مبانی و ارکان پيشرفت در 18 و 19 ارديبهشت ماه سال جاری در همان مکان برگزار نماید.

 اهداف برگزاری این سلسله کنفرانس ها عبارتند از:

1-فرصت آفرينی برای ارائه آخرين يافته ها و دستاوردهای محققان و انديشمندان کشور در زمينه های مرتبط با محورهای کنفرانس

2- بهره مندی از نظرات و ديدگاه های علمي نخبگان، فرهيختگان و انديشمندان کشور در تدوين الگوی اسلامی ايرانی پيشرفت

3- ايجاد محيط تبادل نظر و تضارب آرای تخصصی صاحب نظران و تعميق گفتمان علمی در زمينه های مرتبط با محورهای کنفرانس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها