کد خبر: ۱۳۱۱۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل گفت که غرب برای حمایت از معارضان تعلل کرده است و بحران داخلی چالش بزرگ تل‌آویو است که ربطی به مسائل خارجی ندارد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس «گابی اشکنازی» رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان»، مدعی شد: سقوط اسد گرچه آینده مبهی را در برابر تل‌آویو قرار می‌دهد اما ضربه‌ای محکم به حزب الله و ایران به شمار می‌آید.

اشکنازی افزود: غرب برای حمایت از معارضان تعلل کرده و گزینه‌های مطرح پیش روی غرب تسلیح معارضان یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و یا بخشی از آن است.

وی که از سال 2007 تا 2011 رهبری ارتش اسرائیل را به عهده داشته گفت: اسرائیل آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد را به صورت دقیق بررسی می‌کند زیرا سوریه همواره اولین مرکز لجستیکی حزب الله بوده و سلاح این حزب را تأمین می‌کند.

رئیس پیشین ستاد ارتش اسرائیل در مورد وجود برنامه‌ای برای حمله به ایران گفت: در کل به این نتیجه رسیدیم که به این گزینه روی نیاوریم زیرا معتقدم که حمله نظامی به ایران گزینه پایانی ماست و تا زمانی که واقعا لبه تیغ را بر گردن خود احساس نکرده‌ایم نباید به این گزینه روی بیاوریم.

وی همچنین یادآور شد که بزرگترین تهدیدی که در حال حاضر رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند ربطی به مسائل خارجی ندارد بلکه بحران داخلی اسرائیل است که بعد از انتخابات شدت گرفته است.

روز گذشته یک رشته انفجار در دمشق پایتخت سوریه روی داد که شدیدترین آن به گفته اهالی منطقه پشت منطقه «جبل قاسیون» به وقوع پیوست. به گزارش رسانه‌های سوریه، یک مرکز تحقیقات علمی سوریه در این تجاوز مورد هدف قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها