کد خبر: ۱۳۱۱۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضور شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه اگر جلیلی بیاید لنکرانی کنار نمی‌کشد، گفت: تردیدی نیست که جلیلی نسبت به لنکرانی از مقبولیت بیشتری برخوردار است اما در حال حاضر جبهه پایداری لنکرانی را به عنوان اصلح معرفی کرده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش عصر امروز در نشستی صمیمانه با دانشجویان در محل دانشگاه پیام‌نور مشهد با تشریح شاخصه‌های ریاست جمهوری از منظر مقام معظم رهبری اظهار کرد: باید کسی رئیس جمهور شود که خود را شایسته پست و جایگاه بداند و اگر نسبت به وی فرد شایسته‌تری وجود داشته باشد و از این پست کنار نکشد، خائن است.

وی افزود: در دولت‌های اخیر شاهد آن بودیم که برخی می‌گفتند اختیارات رئیس جمهور باید بیشتر باشد و نمونه آن را در دولت خاتمی شاهد بودیم که خوشبختانه شورای نگهبان آن را تائید نکرد.

روانبخش با بیان اینکه رئیس جمهور مطابق با قانون اساسی دارای اختیارات بالایی است، خاطرنشان کرد: عزل و نصب و انتخاب وزرا به دست رئیس جمهور صورت می‌گیرد، سیاست داخلی و سیاست خارجی و همچنین حوزه فرهنگ، اقتصاد و دیگر مسائل در شرح وظایف رئیس جمهور و کابینه‌اش بوده و این مبین آن است که یک رئیس جمهور در جمهوری اسلامی ایران از اختیارات بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر مبنای تاکیدات مقام معظم رهبری، یک رئیس جمهور باید دارای قدرت برنامه‌ریزی کلان در عرصه اقتصاد باشد، به گفتمان دولت اسلامی پایبند باشد، التزام به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی داشته باشد و در مجموع این چند نمونه مواردی از شاخصه‌های معرفی شده توسط مقام معظم رهبری است.

* کرنش کردن در برابر استکبار در شأن رئیس جمهور انقلاب اسلامی نیست.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه بنابر شاخصه‌های معرفی شده رئیس جمهور از سوی مقام معظم رهبری، یک رئیس جمهور باید استکبار ستیز باشد، گفت: رئیس جمهور انقلاب اسلامی نباید در برابر استکبار و زیاده‌خواهی آنان موضع انفعال داشته باشد.

وی افزود: یک رئیس جمهور باید هویت ایرانی اسلامی داشته و خودباوری را جایگزین غرب‌باوری کند.

روانبخش با اشاره به اینکه رئیس جمهور دولت یازدهم باید به خدمت فکر کند نه فرصت گفت: روحیه خدمتگزاری مسئله مهمی است که باید رئیس جمهور دولت یازدهم دارا باشد و به جایگاه، پست و قدرت فکر نکند.

همچنین یک رئیس جمهور باید مردم محور، عدالت‌خواهی، پرکاری‌، تحول و پیشرفت علمی را در رأس اهداف خود قرار دهد.

روانبخش با ابراز خرسندی از سفرهای استانی دولت نهم و دهم یادآور شد: برخی قائل بر این مطلب هستند که سفرهای استانی هزینه‌آور بوده و در عین حال سودی ندارد و معتقدند می‌توان از ابزاری چون ویدئو کنفرانس برای نظارت بر استان‌ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: سفرهای استانی خدمت بزرگی است و کار با ارزشی به شمار می‌رود، به نظر من رئیس جمهور بعد نباید سفرهای استانی را حذف کند بلکه نواقص و ضعف‌های آن را برطرف و اصلاح کند.

*جلیلی بیاید لنکرانی کنار نمی‌کشد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اذعان این مطلب که جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، لنکرانی را با عنوان اصلح معرفی کرده، گفت: شورای مرکزی جبهه پایداری با توجه به شاخصه‌های رهبری و تحلیل فضای موجود از میان افراد مورد نظر،‌لنکرانی‌، فتاح و جلیلی را انتخاب کرد.

وی یادآور شد: جلیلی و فتاح با اصرار و ملاقات‌های پیاپی حاضر به کاندیداتور شدن نداشتند و با توجه به اینکه میان صالح و اصلح نیز باید دقت بیشتری می‌داشتیم، گزینه کامران باقری لنکرانی را با عنوان اصلح‌ترین فرد انتخاب و معرفی کردیم.

روانبخش با تاکید بر اینکه حتی اگر جلیلی بیاید باز هم لنکرانی کنار نمی‌کشد، گفت: بعید می‌دانم جلیلی بیاید و اگر وارد این عرصه شود به طور حتم مستقل اعلام کاندیداتوری می‌کند؛ جبهه ‌پایداری لنکرانی را اعلام کرده و به طور جدی تا آخر می‌ماند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اذعان داشت: ساز و کار پایداری‌ها ساز و کار اکثریت است و با معرفی لنکرانی همه اعضای جبهه حتی علی‌البدل‌ها موافقت‌نامه را امضا کردند.

*فتاح گفت چک سفید امضاء برای خدمت به لنکرانی می‌دهم

وی تصریح کرد: فتاح بارها گفته نمی‌آید و لنکرانی باید بیاید و همچنین به گفته خود فتاح حاضر است چک سفید امضاء برای خدمت به لنکرانی بدهد.

روانبخش گفت: اگر لنکرانی رئیس جمهور شود به طور حتم از جلیلی، فتاح و داوودی در کابیه‌اش استفاده خواهد کرد و حتی خود فتاح بارها اعلام کرده که در ستادهای لنکرانی خدمت می‌کند.

*تردیدی نیست جلیلی نیست به لنکرانی مقبولیت بیشتری دارد

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه مقبولیت به تنهایی نمی‌تواند شاخص رئیس جمهور اصلح باشد، خاطرنشان کرد: دراین مسئله تردیدی نیست که جلیلی نسبت به لنکرانی مقبولیت بیشتری دارد اما باید بدانیم که مقبولیت به تنهایی ملاک و شاخص اصلح نیست.

روانبخش با اشاره به موضع پایداری در برابر دولت نهم و دهم اذعان داشت: جبهه پایداری از موضع منطق و انصاف همواره دولت نهم و دهم را نقد کرده است.

وی افزود: نخستین بار که در برابر دولت نهم موضع گرفتیم زمانی بود که احمدی‌نژاد مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مطرح کرد، جبهه پایداری منطقی و منصفانه انحرافات و ضعف‌های دولت را نقد می‌کنند و مانند دیگران تمام دولت را زیر سوال نمی‌برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سیدمجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جناب آقای روانبخش عزیز به نظر شما چرا آقای جلیلی مقبولیت بیشتری دارد؟مگر حضرت مصباح نفرمودند اگر اصلح تر از آقای لنکرانی یافتید واجب است به او رای بدهید؟مگر خود آقای لنکرانی نگفتند با آقای جلیلی رقابت نمیکنند ورفاقت میکنند؟مگر هدف همه ی شما یکی نیست؟من الله توفیق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها