کد خبر: ۱۳۱۲۹۶
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت الاسلام روانبخش:
عضو شوراي مركزي جبهه پايداري با تاكيد بر اينكه اگر هاشمي رفسنجاني به عرصه انتخابات وارد شود جبهه پايداري بيش از گذشته بر حوزه خود پايداري مي كند، گفت: هاشمي با ورود به عرصه انتخابات براي راي آوردن نمي آيد زيرا مي داند راي ندارد، هاشمي براي به راه انداختن فتنه مي آيد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم روانبخش، بعدازظهر دوشنبه در دانشگاه پيام نور مشهد اظهار كرد: هاشمي رفسنجاني با ورود به عرصه انتخابات براي راي آوردن نمي آيد زيرا مي داند راي ندارد.

وي با بيان اين مطلب كه هاشمي براي به راه انداختن فتنه مي آيد، ادامه داد: او مي خواهد با آمدن خود اوضاع را به هم بريزد و بگويد انتخابات آزاد و مهندسي شده نيست و در اين راستا وظيفه جبهه پايداري بيشتر است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري يادآور شد: هاشمي اگر به صحنه انتخابات ورود پيدا كند محكمتر از سال 84 به زمين مي خورد.

قدرت برنامه ريزي كلان در مقوله اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به شاخصه هاي رئيس جمهور كه توسط مقام معظم رهبري بيان شده است، گفت: مقام معظم رهبري ويژگي هاي متعددي را براي اينكه در انتخاب رئيس جمهور به فرد اصلح برسيم مطرح كردند كه قدرت برنامه ريزي كلان در مقوله اقتصاد مقاومتي از جمله اين شاخصه ها است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: استكبار ستيزي، احيا عزت ملي در برابر تجاوزات ستمگران، توقف غرب زدگي و غرب باوري و داشتن سياست تهاجمي از ديگر شاخصه هاي اصيلي است كه توسط رهبر معظم انقلاب براي يك كانديداي اصلح بيان شده است.

وي با تاكيد بر اينكه استكبار ستيزي از ويژگي هاي رئيس جمهور فعلي است، عنوان كرد: روحيه استكبار ستيزي يكي از ويژگي هاي دولت نهم و رئيس جمهور فعلي است چرا كه احمدي نژاد در برابر زيادخواهي استكبار دچار انفعال نشد زيرا مي دانست كه نرمش و كرنش كردن در مقابل زورگويان در شان دولت و ملت اسلامي نيست.

حجت الاسلام روانبخش يادآور شد: سياست تهاجمي در عرصه بين المللي و روحيه خدمت نيز از مولفه ها و معيارهايي است كه در دل دولت نهم احيا شد.

وي سفرهاي استاني را مثبت ارزيابي كرد و افزود: رئيس جمهور آينده نيز بايد سفرهاي استاني را ادامه دهد چرا كه در برخي از موارد گزارشهايي كه در قالب ويدئو كنفرانس دريافت مي شود ممكن نيست بنابراين در قالب اين سفرها واقعيت ها ديده مي شود.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري تاكيد كردك اصل سفرهاي استاني نبايد تعطيل شود زيرا اين امر نيز يك معيار و شاخص براي انتخاب رئيس جمهور آينده است.

شاخص هاي رياست جمهوري ترويج، تبيين و تبديل به فرهنگ شود

حجت الاسلام روانبخش عنوان كرد: شاخص هاي رياست جمهوري بايد ترويج، تبيين و تبديل به فرهنگ شود تا فرد اصلح سر كار و ضريب اشتباه پايين آيد.

وي با اشاره به انتقادهاي جبهه پايداري از رئيس جمهور بيان كرد: اولين سرمقاله هاي انتقادي پرتو و نقدهاي جبهه پايداري مربوط به مقولات فرهنگي، حضور خانم ها در ورزشگاه، خانه نشيني رئيس جمهور و معاونت اوليه مشايي بود و اين امر در حالي است كه برخي از مخالفين توقع داشتند با انتقادهاي خود دولت و رئيس جمهور را بمباران كنيم اما اين امر مورد نظر رهبري و جبهه پايداري نيست.

وي تصريح كرد: در دولت هاي گذشته اشتباهات بيشتري از سوي دولتمردان روي داد طوري كه آنان دين را سكولاريزه و اقتصاد را وابسته به نفت كردند و در مجموع ريشه دين را زدند.

وي در خصوص سياست جبهه پايداري در زمينه معيارهاي رئيس جمهور آينده، گفت: جبهه پايداري در انتخابات پيش رو تلاش مي كند تا شاخص هاي رئيس جمهور را مطابق فرمايشات مقام عظماي ولايت پيش رو قرار دهد و در اين راستا اين جبهه به سه نفر رسيد و در نهايت لنكراني را به عنوان كانديداي منتخب جبهه پايداري معرفي كرد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در صورت آمدن جليلي به صحنه انتخابات لنكراني كنار مي كشد يا خير، بيان كرد: اگر جليلي به عرصه انتخابات بيايد لنكراني كنار نخواهد رفت زيرا جبهه پايداري در اين زمينه دو بار تصميم نخواهد گرفت.

جليلي انگيزه آمدن به صحنه انتخابات را ندارد

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري تصريح كرد: جليلي انگيزه آمدن به صحنه انتخابات را نداشته و از طرفي قصد و انگيزه آمدن او به صحنه وجود ندارد.

حجت الاسلام روانبخش با تاكيد بر اينكه احتمال كانديداتوري جليلي به صورت مستقل غيرممكن است، بيان كرد: جبهه پايداري به سراغ آدم هاي توانمند مي رود و در اين مسير جبهه پيش از تصميم گيري نهايي گزينه فتاح، جليلي و لنكراني را بررسي كرد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: فتاح قصد آمدن نداشت و حاضر بود براي آمدن لنكراني به صحنه چك سفيد امضا بدهد و جليلي نيز با وجود اينكه لنكراني مي خواست كناره گيري كند بازهم قبول نكرد به صحنه وارد شود و گفت لنكراني كانديداي اصلح است.

وي يادآور شد: همه اعضاي جبهه حتي عضوهاي علي البدل نيزموافق آمدن لنكراني بودند هر چند كه همه ما قبول داريم كه جليلي مقبوليت بيشتري دارد و ترديدي در اين زمينه نيست اما او قبول نكرد كه كانديدا شود.

تكنوكرات كاري به مبناي اسلام ندارد

حجت الاسلام روانبخش در بخش ديگري از سخنانش در خصوص تكنوكرات ها بيان كرد: تكنوكرات به معني فن سالاري و تخصص سالاري است و در اين راستا دين نيز تنها به درد آسايش مردم مي خورد و در غير اين صورت به درد نخواهد خورد.

وي يادآور شد: در تكنوكراتي مبنا هم دين است و هم دين نيست و با دريافت اين معاني قاليباف در سخنراني خود تكنوكرات بودن را تكذيب كرد چرا كه يك تكنوكرات كاري به مبناي اسلام نداشته و با آن تناقض دارد.

وي سپس با اشاره به  اين مطلب كه جايگاه رياست جمهوري بسيار مهم وحساس است، افزود: در قانون اساسي انتخاب وزرا، نصب و عزل عزل وزرا و به طور كلي كشور داري دست رئيس جمهور است.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري يادآور شد: با گستره كاري كه دست قوه مجريه است نمي توان تصور كرد كه اختيارات رئيس جمهور محدود است چرا كه تمامي امور فرهنگي، سياسي،
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها