کد خبر: ۱۳۱۶۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه ترین اقدام خود خواستار رفع تحریم از فدراسیون فوتبال ایران شد. تحریمی که سبب شده یک میلیون دلار از پول ایران توسط خزانه داری آمریکا بلوکه شده و به فدراسیون ایران نرسد.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ علی کفاشیان در کنگره اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا از اعضا خواست تا ترتیبی اتخاذ کنند که یک میلیون دلار از پول بلوکه شده ایران توسط خزانه داری آمریکا آزاد شود و به فدراسیون فوتبال ایران برسد.اما جزییات توقیف این پول چیست؟


تیم ملی 8 بازی در مرحله مقدماتی جام جهانی  2010 با مربیگری علی دایی و افشین قطبی برگزار کرد. از آنجا که کنفدراسیون فوتبال آسیا حق پخش بازی ها را به فدراسیون های ملی واگذار نکرده بود به ازای هر بازی 125 هزار دلار به فدراسیون ها پرداخت می کرد تا صرف هزینه ها شود.


با اعمال تحریم ها علیه ایران، فدراسیون فوتبال ایران راهی می یابد تا این پول به حساب فدراسیون فوتبال منتقل شود. رایزنی ها به نتیجه می رسد و مقرر می شود که "فری بانک کوالالامپور" این پول را به ایران منتقل کند بانکی که با بانک ملت ایران طرف قرارداد است. فدراسیون فوتبال ایران یک حساب ارزی باز می کند و منتظر دریافت پول می ماند.


مشکل از زمانی آغاز می شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم می گیرد پول را به این بانک منتقل کند. پول کنفدراسیون در بانک آمریکایی استاندارد چارترز نگهداری می شود و از آنجا که رقم میلیونی است باید از شعبه مرکزی این بانک استعلام صورت گیرد. اما از آنجا که یک پای نقل و انتقال طرف ایرانی بوده بانک آمریکایی به محض واریز پول، آن را مسدود  و توقیف می کند.


این پول حدود 4 سال است که توقیف شده و به فدراسیون فوتبال ایران نرسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها